چاپ کد خبر: 103536
16 بهمن 1401

چرا زنان عاشق مردان مسن می شوند؟ ۱۲دلیل علاقه زنان به مردان سن بالا

شاید برایتان جالب باشد که چرا زنان عاشق مردان مسن می شوند؟ این در حالی است که عشق زنان به مردان سن بالا این روزها رواج زیادی پیدا کرده است. نیازی به مطالعه تحقیقاتی نیست تا به ما توضیح دهد چرا مردان سالمند از معاشرت با زنان جوان لذت می برند و ترجیح می دهند با آنها قرار ملاقات بگذارند. اما در مورد زنان قضیه تا حدودی متفاوت است. شاید زنان تمایل چندانی به معاشرت با مردان مسن را نداشته باشند. با این حال نگاه کلی زنان به این مساله تا حدودی تفاوت پیدا کرده است.
چرا زنان عاشق مردان مسن می شوند؟ 12دلیل علاقه زنان به مردان سن بالا

به گزارش اول فارس ف امروزه دختران زیادی را می بینیم که با مردانی بسیار بزرگ تر و سن بالا تر از خود وارد رابطه می شوند. جدای از کلیشه ها، بسیاری از زنان خصوصیاتی مانند بلوغ، خرد، و ثبات مالی را به عنوان دلایل خوبی برای قرار گذاشتن با مردان بزرگ تر از خود ذکر می کنند. وقتی زنان با مردانی ازدواج می‌کنند که سن بالایی دارند، این سوال مطرح می شود که آیا باید حد مشخصی برای فاصله سنی مناسب وجود داشته باشد یا خیر.

دلیل علاقه زنان به مردان مسن یا پیردوستی

جذب زنان به مردان سن بالا در روان شناسی تحت عنوان ژرونتوفیلیا یا پیردوستی شناخته می شود. یک ژرونتوفیل از نظر جنسی و عاطفی به افراد سن بالا تر از از خود گرایش دارد. این پدیده در علم روان شناسی جزء اختلالات جنسی در نظر گرفته نمی شود.

اغلب روان شناسان پیردوستی را صرفاً یک پدیده اجتماعی می دانند. از این گذشته، بسیاری از پسرها دوست دارند با زنان کوچکتر از سن خود قرار بگذارند. درحالیکه برخی دختران جوان، علاقه چندانی به معاشرت با پسران هم سن و سال خود ندارند. تصور دختران جوان این است که این پسرها به اندازه کافی بالغ نیستند تا بتوانند رابطه را به خوبی مدیریت کنند.

چرا زنان عاشق مردان مسن تر از خودشان می شوند؟

به طور کلی عشق و علاقه هیچ ربطی به سن افراد ندارد. قلب انسان به خوبی می داند چه می خواهد، صرف نظر از اینکه ذهن یا چشم چه احساسی دارند. هیچ سن دقیقی وجود ندارد که بتواند یک رابطه عالی را تضمین کند. در واقع در هر رابطه ای درک و سازگاری است که اهمیت دارد. شاید به همین علت است که زنان جوان انگیزه های تکاملی و اجتماعی زیادی برای ازدواج با مردان سالمند دارند. در ادامه متن برخی از این انگیزه ها را با هم مرور می کنیم:

۱.ثبات بیشتر در زندگی

هر چه سن افراد بالاتر می رود، تجربه و توانایی های اجتماعی آنها نیز به همان میزان افزایش پیدا می کند. در نتیجه افراد سالمند هنگام وارد شدن به یک رابطه ثبات عاطفی بیشتری دارند. مردان سالمند در اداره امور زندگی و روابط خود تخصص کافی کسب کرده اند، بنابراین طبیعی است که ذهن یک دختر جوان جذب ذهن بالغ آنها شود.

اگرچه سن تضمینی برای عالی بودن رابطه نیست، اما مردان مسن‌تر معمولاً با تجربه‌تر و بالغ‌تر هستند و تعاملات اجتماعی پخته تری دارند. مهمتر از همه، ارتباط جنسی قلب یک رابطه خوب است. مردانی که فاصله سنی بیشتری با همسران خود دارند به ویژگی های استثنایی در عشق ورزی مجهز هستند.

۲.تامین مالی

در جامعه امروز فرض بر این است که برخی از زنان بالغ به دنبال یک مرد سالمند هستند تا از نظر مالی از زندگی آنها راحت حمایت کند و این حمایت یکی از دلایلی است که نشان می دهد چرا زنان عاشق مردان مسن تر از خودشان می شوند. این حمایت مالی باعث می شود تا زنان بدون نگرانی بتوانند فرزندان خود را بزرگ کنند. در برخی موارد دیگر، نیز به نظر می رسد که زنان ازدواج با یک یک فرد مسن‌تر را برای دسترسی به منابع و ارتباطات قوی تر ترجیح می دهند. در واقع آنها همسر سالمند خود را به منظور پیشرفت شغلی، تجاری یا رسیدن به سایر آرزوهای خود انتخاب کرده‌اند.

اما برخلاف تصور کلیشه‌ای، بسیاری از زوج‌های با فاصله سنی حتی ظاهراً انگیزه‌های مالی یا شغلی پنهانی را نشان نمی‌دهند. بسیاری از این زوج ها به جز سن تقویمی از هر نظر شبیه هستند و با وجود اختلاف سنی زیاد از روابط سالم، رضایت‌بخش و عاشقانه لذت می‌برند. آنها بدون انگیزه‌های پنهان یا مسائل عاطفی دوران کودکی با هم زندگی می کنند و با روحیه ای قوی قادر به مقاومت در برابر نظارت اجتماعی هستند. بنابراین هنوز هم زوج‌هایی وجود دارند که به‌ جای انگیزه‌های پنهانی، به‌دنبال رسیدن به خوشبختی هستند.

۳.داشتن تجربه بد از پسران جوان

آشنایی پسر جوانی که رفتارهایی ناشایست دارد به این معنی نیست که همه مردان یکسان خواهند بود، اما فراموش کردن یک رابطه بد یا تجربه دوستی تلخ دشوار است. اگر زنی احساس کند شانس آشنایی با مردان بسیار بدی را در زندگی خود داشته است، احتمال دارد برای بار بعدی معاشرت با فردی کاملاً متفاوت از هر کسی که قبلاً دیده بود را امتحان کند.

در واقع ناپختگی و عدم تعهد بسیاری از پسران جوان باعث جذب شدن زنان به مردان بالغ تر می شود.  یک مرد بالغ که تفاوت سنی زیادی با همسرش دارد یک فرد قابل اعتماد است که جذابیت های زیادی برای همسرش دارد.

بنابراین یکی از دلایل مهمی که چرا زنان عاشق مردان مسن می شوند شکست‌های متعدد در روابط گذشته است.

البته باید دقت داشته باشید که بزرگتر بودن مرد از نظر سنی همیشه به این معنی نیست که او عاقل تر است. مطمئن باشید که برای برخی از مردان، دلیلی وجود دارد که با رسیدن به این سن هنوز مجرد هستند. اما به طور کلی داشتن ذهنی باز چیز بدی نیست و می‌تواند به شما کمک کند تا مرد ایده آلی که به دنبالش بوده‌اید، را به راحتی پیدا کنید.

۴.صداقت در احساسات

قرار ملاقات با یک مرد جوان برای بسیاری از خانم ها مانند یک معما است. اینکه بفهمید مرد چه احساسی نسبت به شما دارد و اینکه آیا واقعا قصد ازدواج با شما را دارد یا خیر، واقعا دشوار است. بنابراین در هر بار قرار ملاقات تلاش برای اینکه خیلی مشتاق نباشید و در عین حال به اندازه کافی هم علاقه مند به نظر برسید می تواند برای دختری خسته کننده باشد. خانم های جوان خیلی دوست دارند بدانند که آیا مردی که با او آشنا شده اند در مورد رابطه جدی است یا نیت دیگری دارد و فقط برای کمی سرگرمی در این بازی دوستیابی وارد شده است.

خانم ها نگران این هستند که مبادا در مورد تمایل خود برای ازدواج، فشار زیادی بر مرد دلخواه خود وارد کنند. اما در عین حال دوست دارند نظر مردی که با او آشنا شده اند را در مورد ازدواج با خود بدانند. تلاش برای خارج شدن از دوراهی های نامطمئن می تواند دلیل دقیقی باشد که چرا زن ها جذب مردان مسن تر از خود می شوند. گروه سنی مسن تر احتمالاً در مورد آنچه می خواهند و اینکه رابطه شما با هم تا کجا پیش می رود صادقانه تر برخورد می کنند.

۵.انتظارات مردان مسن از زنان کوچکتر خودشان

چرا زنان عاشق مردان مسن می شوند؟ 12دلیل علاقه زنان به مردان سن بالا

مردی که از نظر سنی بزرگ تر از شما است، احتمالاً نسبت به شما یا سایر مردان نزدیک به سن شما، تجربه بیشتری در روابط دارد. یک مرد مسن‌تر احتمالاً نوع همسری که به دنبالش است را می‌شناسد. زیرا چند سال فرصت داشته است تا در مورد آن فکر کند و وقتی معیارهای مورد نظر خود را در شما پیدا کرد، بلافاصله تصمیم می گیرد که در مورد ازدواج اقدام کند.

اما در این میان مردانی که از نظر سنی از همسران خود بزرگ تر هستند، به دلیل نگرش ها و تجربیات زندگی توقعات خاصی از همسران خود دارند. شناخت این انتظارات به زنان کمک می کند تا بهتر بتوانند همسر خود را درک کنند. درک و تعامل خوب زوجین از یکدیگر مهمترین عامل در خوشبختی خانواده است.

این واقعیت جای بحث ندارد که هر چه سن افراد بالاتر می رود قدرت جنسی آنها هم کاهش پیدا می کند. قدرت جنسی ارتباط زیادی با سطح انرژی و سلامت جسمی افراد دارد. یک بدن پیر و فرسوده هرگز با بدن پرانرژی یک مرد جوان قابل قیاس نیست. اگرچه سازگاری جنسی یکی از اولویت های اصلی یک رابطه شاد است، اما مطمئناً یک مرد سالمند نیز می تواند تا حدودی به تمایلات جنسی همسر خود پاسخ دهد. مردانی که همسرانی کوچکتر از خود دارند، سعی می کنند درک بیشتری از همسران خود داشته باشند تا بتوانند زندگی خوبی را برای آنها فراهم کنند. اما با این حال مردان نیز از همسران خود انتظاراتی دارند، از جمله:

۶.داشتن اعتماد به نفس

شما به عنوان یک زن باید اجازه بدهید که همسرتان اعتماد به نفس شما را ببیند. به او اجازه دهید شما را در کنار خود احساس کند. مردان سالمند به سختی با زنانی با اعتماد به نفس پایین دارند کنار می آیند. آنها زمانی برای مقابله با ناامنی های شما ندارند. اعتماد به نفس شما برای آن‌ها به منزله یک حرکت بزرگ است.

۷.قضاوت نکردن

برخی از مردان سالمند ممکن است در رفع نیازهای جنسی همسران خود توانایی زیادی نداشته باشند. در اینگونه موارد شما باید همسر خود را تشویق کنید. بهترین کار این است که در کنار او باشید و به او کمک کنید تا برای حل مشکل راه حلی بیابد نه اینکه او و زندگی گذشته اش را قضاوت کنید. قضاوت عموماً بر زندگی مشترک تأثیرات منفی زیادی می گذارد و به نوبه خود باعث می شود مرد به تدریج علاقه خود را به شما از دست بدهد. از شما انتظار می رود که رازدار، تشویق کننده و محرم  اسرار او باشید. بنابراین به جای بدگویی یا ناامید کردن، با کلمات آرام بخش او را دلگرمی بدهید.

۸.پرهیز از بحث های بیهوده

اگر هنوز هم به دنبال این هستید که چرا زنان عاشق مردان مسن می شوند باید توجه کنید که مردان مسن تر زندگی خود را بر اساس فانتزی شما تغییر نمی دهند و بیش از حد درگیر فعالیت های روزمره زندگی هستند.

این مردان به دلیل گذر سن ارزش زمان را بیشتر درک می کنند و نمی خواهند آن را بیهوده از دست بدهند. بنابراین اگر با همسر خود فاصله سنی زیادی دارید و با مردی بزرگتر از خود ازدواج کرده اید، بحث های غیرضروری را مطرح نکنید. زیرا همسرتان احساس بی حوصلگی خواهد کرد و ممکن است به سرعت علاقه خود را از بودن با شما از دست بدهد.

۹.فراتر از یک مادر بودن

بر خلاف شریک جوانی که ممکن است برای تولیدمثل رابطه جنسی داشته باشد، بسیاری از افراد سالمند از این مرحله عبور کرده اند. این مردان یا علاقه ای به بچه دار شدن ندارند یا از زندگی قبلی خود بچه هایی دارند که تا کنون آنها را بزرگ کرده اند.

یک مرد سالمند به زنی نیاز دارد که برای همیشه او را همراهی کند، در مورد بسیاری از مشکلات به او مشاوره دهد و نه کسی که برای او تولیدکننده کودک باشد. حتی اگر او همچنان به داشتن فرزند علاقه دارد، مطمئن باشید که این اولویت اصلی او در زندگی نخواهد بود. بنابراین به عنوان یک زن جوان باید بیشترین تمرکز شما بر روی شاد کردن همسرتان باشد نه اینکه بخواهید خود را برای ایفای نقش مادری آماده کنید.

۱۰.شنونده خوب بودن

مردی که از نظر سنی فاصله زیادی با شما دارد، زنی را می خواهد که بتواند با او گفتگوی عمیقی داشته باشد. طبیعی است که این مرد با افزایش سن، تجربه های زیادی در زندگی خود کسب کرده است. بنابراین بسیاری از مردانی که از همسر خود بزرگتر هستند، احساس می کنند مطالب زیادی برای بیرون ریختن از ذهن خود دارند.

اینجا است که اهمیت یک شنونده خوب بودن مشخص می‌شود. بنابراین به عنوان یک همسر  جوان سعی کنید با حرف‌های او تعامل داشته باشید و با آرامش در همه کار با او همراه شوید. مردان مسن‌تر احتمالاً برای شرکت در بحث‌های هوشمندانه‌ ذوق بیشتری از خود نشان می دهند تا صحبت‌های ساده‌ای که به رشد کسی نمی‌افزایند.

۱۱.مسئولیت پذیری

برخی از خانم ها از همسران خود انتظار دارند که به دلیل بزرگتر بودن کارهای بیشتری انجام دهند. این یکی از رفتارهای بسیار نادرست است که می تواند تاثیرات منفی زیادی در زندگی مشترک داشته باشد. شما نیز باید به عنوان یک همسر جوان مسئولیت زندگی را بر عهده بگیرید و امیدوار نباشید که او کاری بیش از تواناییش انجام دهد.

۱۲.قدرشناسی

در نهایت، یکی دیگر از چیزهایی که مردان بزرگتر دوست دارند این است که از تلاش آنها قدردانی شود. فرض کنید او تلاش زیادی می کند تا باعث خوشحال شما شود. قدر تک تک حرکات او را بدانید و هرگز ناسپاس نباشید. علاوه بر این، شما می توانید با دادن آرامش به زندگی از همسرتان قدردانی کنید. خوشبختی و آرامش خاطر مهمترین چیزی است که همه همسران در زندگی مشترک خود به دنبال آن هستند.

حالا شاید برای تان کمی قابل درک باشد که چرا زنان عاشق مردان مسن می شوند؟ برای ما بنویسید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ستاره سه شنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

سلام . کاملا و دقیقا تک به تک موارد صحیح هست و ممنونم از تهیه کنندگان این مقاله که به تمامی موارد اشاره کردند. و به زیبایی نوشتند و بیان کردند. من هم زنی از همین دسته هستم و خانم های زیادی رو میشناسم که با همسران بالغ تر و مسن تر از خود ازدواج کردند و خداروشکر هماهنگی و همیاری بسیار مطلوبی دارند. و حتی در سن پایین، بالغانه رفتار کردن، جذابیت فرد رو زیاد تر میکنه و متوجه شدیم که اخلاق و افکار و رفتار این عزیزان است که جاذب هست نه فقط موضوع سن. سپاس

ستاره سه شنبه , ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

سلام . کاملا و دقیقا تک به تک موارد صحیح هست و ممنونم از تهیه کنندگان این مقاله که به تمامی موارد اشاره کردند. و به زیبایی نوشتند و بیان کردند. من هم زنی از همین دسته هستم و خانم های زیادی رو میشناسم که با همسران بالغ تر و مسن تر از خود ازدواج کردند و خداروشکر هماهنگی و همیاری بسیار مطلوبی دارند. و حتی در سن پایین، بالغانه رفتار کردن، جذابیت فرد رو زیاد تر میکنه و متوجه شدیم که اخلاق و افکار و رفتار

آخرین اخبار