چاپ کد خبر: 107150
2 فروردین 1402

چند حقیقت در مورد اندازه گیری با متر نواری که حتی فکرش را هم نمی کنید

حتی اگر یک نجار چیره دست نیستید، احتمالاً یک متر نواری در دست دارید. این یکی از ۱۲ ابزار ضروری برای نگهداری در جعبه ابزار شما است. من بیش از یک دهه است که اندازه گیری نواری پاورلاک ۲۵ فوتی Stanley را دارم و به نظر می رسد هفته ای نیست که از آن برای یک چیز یا چیز دیگری استفاده نکنم: اندازه گیری چوب. اندازه گیری قد فرزندم؛ اندازه گیری ابعاد یک اتاق برای دیدن اینکه آیا یک کاناپه خاص در آن قرار می گیرد یا خیر.

images 2

متر نوار یک وسیله خانگی است که در همه جا حاضر است، احتمالاً تا به حال به آن فکر نکرده اید. اما این ابزار چیزهای بیشتری از آنچه به چشم می آید وجود دارد. به خصوص چشم آماتور آموزش ندیده.

در زیر مواردی را که ممکن است در مورد متر نواری خود نمی دانستید و همچنین چند ترفند از متخصصان در مورد چگونگی استفاده بیشتر از آن را برجسته می کنیم.

پاسخ به سوالاتی درباره اندازه گیری نوار که فکر نمی کردید بپرسید

شاید متوجه شده باشید که قلاب فلزی انتهای متر شما کمی بالا و پایین می لغزد. نه، قلاب به طور ناخواسته شل نشده است. در واقع برای انجام این کار ساخته شده است.

اینچ اول نوار ۱/۱۶ اینچ کوتاه است. بله درست است. اولین اینچ متر نوار شما در واقع یک اینچ نیست.

قلاب کشویی نوار و برش ۱/۱۶ اینچ روشی ساده اما مبتکرانه ایجاد می‌کند تا اطمینان حاصل شود که اندازه‌گیری «صفر واقعی» را چه در حال اندازه‌گیری بیرون یا داخل سطح باشید.

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

insideoutside 1

اندازه گیری داخل/خارج سطح

قلاب فلزی دقیقاً ۱/۱۶ اینچ (هر اینچ ۲٫۵۴ سانتیمتر) است ضخامت دارد. اگر بیرون یک سطح را اندازه می گیرید و انتهای فلزی خود را روی لبه قلاب می کنید، آن قلاب فلزی به سمت بیرون جابه جا می شود و شکافی ایجاد می کند که برابر با فضایی است که قلاب اشغال می کند.

اگر نیاز به اندازه گیری داخل یک سطح دارید – مانند قاب پنجره یا داخل کشو – می خواهید ضخامت قطعه فلزی را در محاسبات خود حساب کنید. بنابراین همانطور که نوک را به چیزی فشار می دهید، قلاب در اندازه گیری گنجانده می شود.

اما اگر به اندازه گیری نوار خود دقت نکنید، این کالیبراسیون ممکن است از بین برود و در نتیجه اندازه گیری های نادرست انجام شود.

یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای از بین بردن لغزش روی قلاب، این است که اجازه دهید نوار به سرعت پس بزند و در نتیجه قلاب به بدنه متر چسب بخورد.

برای جلوگیری از این اتفاق، هنگامی که نوار به داخل قاب می لغزد، انگشت خود را بین قاب و قلاب قرار دهید تا حرکت نوار را متوقف کنید قبل از اینکه اجازه دهید باقیمانده آن جمع شود. این کار در قلاب کمتر متزلزل است و سال ها اندازه گیری صفر واقعی را تضمین می کند.

تقسیم بندی در قلاب متر نوار شما برای چیست؟

divot2

ممکن است متوجه شده باشید که قلاب متر نوار شما دارای یک چشمی کوچک است و ممکن است هرگز فکر نکرده باشید که این قلاب به دلیلی وجود داشته است. اما خواننده عزیز اینطور است.

آن دایوت(چشمی) کوچک کاملاً روی سر میخ یا پیچ قرار می گیرد. چرا باید آن را روی یک میخ یا پیچ قرار دهید؟

به شما امکان می دهد زمانی که تنها هستید اندازه گیری کنید. اگر تنها هستید و نیاز به اندازه‌گیری طولانی دارید اما راهی برای چسباندن انتهای نوار خود ندارید، می‌توانید یک میخ یا پیچ را به دیوار/کف/تکه الوار بزنید و نوار را روی آن قلاب کنید.2021 09 03 14 22 53 1

به شما امکان می دهد از اندازه گیری نوار خود به عنوان قطب نما استفاده کنید. شما همچنین می توانید آن را به یک میخ قلاب کنید و متر نوار خود را به قطب نما تبدیل کنید تا دایره ها یا قوس ها را اندازه گیری کنید.

چرا برخی از اعداد مربع قرمز در اطراف خود دارند؟

16square

ممکن است متوجه شده باشید که متر نوار شما دارای مربع های قرمز رنگ در اطراف اعداد هر ۱۶ اینچ است. بنابراین خواهید دید که ۱۶، ۳۲، ۴۸، ۶۴، ۸۰، و غیره همه این نشانگر را دارند.

چه چیزی در مورد ۱۶ اینچ خاص است؟

خوب، در ایالات متحده، ناودانی های قاب بندی و تیرچه های کف معمولاً با فاصله ۱۶ اینچ در مرکز قرار می گیرند. یعنی مرکز یک گل میخ تا مرکز گل میخ بعدی ۱۶ اینچ است.

مربع های قرمز فقط به شما این امکان را می دهند که فاصله ۱۶ اینچی در مرکز را به سرعت مشاهده کنید.

در حالی که این ویژگی برای قاب سازها و دیوارهای خشک بسیار حیاتی است، می تواند برای افراد معمولی که سعی می کنند تلویزیون یا قفسه دوچرخه را روی دیوار نصب کنند نیز مفید باشد. اگر می‌دانید مرکز یک تیرچه کجاست، می‌توانید به سرعت مرکز تیرچه بعدی را با نگاه کردن به متر خود پیدا کنید.

آن نقطه های سیاه(الماسه) کوچک روی متر نوار من چیست؟

diamond

این علامت گذاری روی متر نوار شما کمی باطنی است و احتمالاً توسط افراد معمولی که انجام می دهند استفاده نمی شود، اما دانستن آن جالب است.

در اکثر متراژها، هر ۱۹.۲ اینچ یک الماس کوچک خواهید دید.

اگر می خواهید برای ۵ عضو قاب در یک دهانه ۸ اینچی فاصله مساوی داشته باشید (بعضی از نجارها دوست دارند در هر ۸ فوت پنج خرپا قرار دهند، بنابراین روکش روی قاب سفت تر است)، اینها نشانه های مفیدی هستند: ۸ فوت = ۹۶ اینچ، بنابراین که اگر بخواهید ۵ گل میخ را با فاصله مساوی از هم قرار دهید، آنها را هر ۱۹.۲ اینچ قرار دهید.

همانطور که گفتم، افراد معمولی که انجام می‌دهند احتمالاً از این علامت‌ها استفاده نمی‌کنند، اما دانستن آن چیز جالبی است.

ترفندهای اندازه گیری نوار از حرفه ای ها
بدانید که متر نوار شما تا چه اندازه می تواند قبل از فرو ریختن امتداد داشته باشد. وقتی بچه بودید، احتمالاً سعی می‌کردید متر نوار پدرتان را تا جایی که می‌توانست، قبل از اینکه نوار خم شود و بیفتد، دراز کنید. در اکثر نوارهای ۲۵ فوتی، نوار از ۷ فوت گذشته است.

این خوب است که بدانید آیا می خواهید فواصل طولانی بین شکاف ها را اندازه گیری کنید. اگر شکاف بیشتر از ۷ فوت باشد، به یک دست دوم نیاز دارید تا متر نوار را محکم نگه دارد.

burninch

هنگام اندازه گیری یک اینچ بسوزانید. برخی از نجارها به ویژگی “صفر واقعی” روی نوار اندازه گیری اعتماد ندارند. اگر قلاب به درستی لیز نخورد، تمام اندازه گیری های آنها خاموش می شود. بنابراین برای اطمینان از اندازه گیری دقیق، برخی از پیمانکاران نوار را روی علامت ۱ اینچی نگه می دارند و علامت خود را دقیقاً ۱ اینچ فراتر از اندازه گیری مورد نظر قرار می دهند.

case

bottom case

هنگام اندازه گیری، قاب اندازه گیری نوار خود را در نظر بگیرید. فرض کنید در حال اندازه گیری بین ابعاد اتاق خود هستید. شما قلاب فلزی را روی یک انتهای اتاق فشار داده اید، اما سپس جعبه متری خود را به طرف دیگر فشار می دهید.

در آن اندازه‌گیری، عرض نوار متری خود را چگونه فاکتور می‌گیرید؟

اگر به پشت متر نوار خود در نزدیکی پایین نگاه کنید، حروف حکاکی شده ای را مشاهده خواهید کرد که چیزی شبیه به “+۳ اینچ” می گوید. طول قاب اندازه گیری نوار شما به همین اندازه است.

بنابراین، اگر به مثال اندازه‌گیری اتاقمان برگردیم، اگر نوار متری را به یک طرف دیوار چسبانده‌اید و متر نوار شما ۹۳ اینچ نشان می‌دهد، ۳ اینچ اضافه کنید تا قاب اندازه‌گیری را در نظر بگیرید. بنابراین عرض اتاق شما ۹۶ اینچ یا ۸ فوت است

IMG 2593

اندازه گیری، نه پایین. اگر ارتفاع دیوار را اندازه می‌گیرید، راحت‌تر است که قلاب را روی زمین قرار دهید و با انگشت پا به دیوار فشار دهید. اندازه گیری نوار را به سمت بالا و سپس کره چشم اندازه گیری کنید.

از متر نواری خود به عنوان یک لبه صاف و آماده استفاده کنید. اگر برای علامت گذاری اره نیاز به کشیدن یک خط مستقیم دارید، می توانید از لبه متر نواری خود به عنوان یک لبه مستقیم خشن و آماده استفاده کنید. به اندازه استفاده از یک لبه مستقیم واقعی، دقیق یا مستقیم نخواهد بود، اما به اندازه کافی کار می کند.

2021 09 03 13 59 41

از متر نواری خود به عنوان کاتب استفاده کنید. دیوارهای خشک از این تاکتیک برای کشیدن خطوط برش سریع و مستقیم استفاده می کنند. فرض کنید باید ۴ اینچ از کف برخی از دیوارهای خشک بردارید. با دست راست خود ۴ اینچ را علامت بزنید و آن را به سمت پایین دیوار خشکی که می خواهید برش دهید نگه دارید. یک مداد را با دست دیگر خود محکم روی قلاب بگیرید و سپس دستان خود را به پایین تخته بکشید. شما باید با یک خط مستقیم ۴ اینچی بالای پایین دیوار خشک خود باقی بمانید.

از متر نواری خود به عنوان یک قانون اسلاید استفاده کنید. اگر نیاز به محاسبه سریع کسری دارید، می توانید از متر نواری خود به عنوان یک قانون اسلاید استفاده کنید.

فرض کنید باید ۵ فوت، ۱ ⅛ اینچ از ۸ فوت، ۲ ¼ اینچ کم کنید.

slide ruler1

۸ فوت، ۲ ¼ اینچ را اندازه بگیرید. مترتان را طوری تا کنید که دو برابر شود و قلاب فلزی با ۸ فوت و ۲ ¼ اینچ ردیف شود.

sliderule3

با نگه داشتن آن، متر نوار را به سمت بالا حرکت دهید تا زمانی که ۵ فوت، ۱ ⅛ اینچ پیدا کنید و ببینید کجا با طرف دیگر نوار تلاقی می کند.

اتفاقاً با ۳ فوت، ۱ ⅛ اینچ تقاطع پیدا می کند، که تفاوت بین ۸ فوت، ۲ ¼ اینچ و ۵ فوت، ۱ ⅛ اینچ است.

چه کسی می‌دانست که متر نواری فروتن قادر به انجام چنین محاسبات جالبی است و خیلی چیزهای دیگر؟

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۱۴

خیلی عالی بود کاربردهای زیادی رو یادم دادید

مهدی شنبه , ۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۱۳

خیلی عالی بود کاربردهای زیادی رو یادم دادید تشکر

آخرین اخبار