چاپ کد خبر: 119515
4 شهریور 1402

چند روتین تمیز کردن فوری خانه در مواقعی که مهمان سر زده می آید

برای مواقعی که مهمان در راه منزل شماست و زمان زیادی ندارید، این روتین برای تمیزکردن خانه ایده‌آل است.
نظافت سقف تا کف خانه عالی است اما گاهی اوقات پیامی دریافت می‌کنید که در آن نوشته‌شده “سلام! تا نیم ساعت دیگر می‌آیم و سری به تو می‌زنم”. اگر لازم است که خانه خود را با عجله اما با کیفیت مرتب کنید راه‌های زیادی وجود دارد که تغییری چشم‌گیر در وضعیت شلختگی خانه ایجاد کنید.

تمیزکاریدر این مطلب با بهترین روتین روزانه تمیزکاری خانه که تنها ۳۰ دقیقه از وقت شما را می‌گیرد همراه شما هستیم تا وقت کمتری برای تمیزکاری صرف کنید و انرژی برای پذیرایی از مهمان داشته‌باشید.

روتین تمیزکاری ۳۰ دقیقه‌ای خانه

۱- حمام و سرویس بهداشتی را تمیز کنید
انباشته شدن خاک و موها به سرعت حمام  و سرویس بهداشتی را به یکی از چالش‌انگیزترین فضاهای خانه برای تمیز کردن تبدیل می‌کند اما نگران نباشید. یک طرح سه مرحله‌ای می‌تواند سرویس بهداشتی شما را تمیز و درخشان کند. پاک‌کننده را به همه کثیف‌ترین نقاط حمام و سرویس بهداشتی – در دوش، توالت و سینک اسپری کنید و ده دقیقه بگذارید بماند. سپس در این ده دقیقه تمام نقاط را تمیز کنید و بعد از گذشت ده دقیقه تمام مواد شیمیایی را پاک کنید و کف را نیز تمیز کنید.

تمیز کردن سرویس بهداشتی۲- روی تمیزکاری جاهایی تمرکز کنید که مهمان می‌نشید
یک راه خوب برای ساده‌تر کردن تمیز کردن خانه، تعیین محل نشستن مهمانان و تمرکز روی تمیز کردن آن فضا است. معمولا مهمان در فضای نشیمن خانه بیشتر می‌نشیند و بنابراین، بالش‌ و کوسن‌های روی مبل را مرتب کرده، میز و عسلی را دستمال کشیده و یک عود روشن کنید.

۳- جارو دستی بکشید
اگر وقت کشیدن جاروبرقی ندارید یا نگرانید صدای جاروبرقی مانع شنیده‌شدن صدای زنگ در شود، جارودستی برای جاروکشیدن زباله‌ها و آشغال‌های قابل مشاهده بهترین گزینه است. اگر خانه شما نورگیر است بهتر است همه پرده‌ها را باز نکنید چون گرد و غبار در خانه‌ی روشن بیشتر به چشم می‌آید. مراقب باشید اگر مبل شما تیره رنگ است، آن را خوب تمیز کنید.

۴- حالا نوبت آشپزخانه‌ است
با جمع‌آوری زباله‌ها تمیزکاری آشپزخانه را شروع کنید و سماور را هم روشن کنید. هرچیزی که جای آن متعلق به آشپزخانه نیست را برداشته و سر جای خود بگذارید. حالا نوبت تمیز کردن اجاق گاز است. در مطلب تمیز کردن اجاق گاز با مواد طبیعی و شیمیایی به روش های عالی! به خوبی می‌توانید بخوانید چگونه اجاق گاز را برق انداخته و تمیز کنید.

تمیز کردن آشپزخانه۵- تمام! به همین سادگی
حالا نوبت چیدن میوه و شیرینی در ظرف و انتظار برای رسیدن مهمانان است که با روی خوش به استقبال آن‌ها بروید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس چهارشنبه , ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸

آدمیم ها ربات که نیستیم

مهین چهارشنبه , ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

خنده دار بود بانیم ساعت

آخرین اخبار