چاپ کد خبر: 133420
15 بهمن 1402

چند نفر در جاده سیاخ دارنگون کشته شوند تا مدیر کل « راه و شهرسازی یا راهداری » فارس برکنار شوند؟

جاده سیاخ

خبر کشته و مجروح شدن شهروندان و هموطنان در تصادف های جاده سی یخ دارِنگون شهرستان شیراز از اخباری است که تکرار می شود و خاطر مردم فارس خصوصا اهالی شیراز و منطقه را آزرده می‌کند که شامگاه جمعه نیز تصادف خونین در این محور یک کشته و پنج زخمی بجا گذاشت.

ایرنا: حال چهار نفر از مصدومان در این تصادف رانندگی در جاده شیراز به سمت سی یخ دارنگون، وخیم گزارش شده است.

جاده ای روستایی با حجم تردد بالا

رییس پلیس راه شمالی استان فارس شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تصادف شامگاه گذشته در جاده سی یخ دارنگون بین ۲ خودرو پراید و سمند رخ داد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی افزود: علت این حادثه به تحقیقات بیشتر کارشناسان پلیس موکول شده است اما این جاده، روستایی است و توان تردد فعلی را ندارد.

وی اظهار کرد: طی سالهای اخیر حدود ۱۷ هزار باغشهری در این منطقه ایجاد شده و جمعیت زیادی در تعطیلات پایان هفته به این منطقه سفر می‌کنند که این حجم تردد در این جاده موجب حوادث می شود.

رییس پلیس راه شمالی استان فارس ادامه داد: این جاده روستایی، پیشتر برای حجم اندک تردد این مسیر طراحی شده بود.

دهقانی با تاکید بر اینکه رانندگان باید رعایت مقررات رانندگی را سرلوحه کار خود قرار دهند، ابراز امیدواری کرد که با رعایت نکات ایمنی ازجمله سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز شاهد کاهش تلفات در این محور باشیم.

تصادف

جاده سیاخ دارنگون مسیری گردشگری بدون زیرساخت

وجود ده ها هزار باغ شهر و چند پادگان نظامی و وجود ظرفیت گردشگری طبیعی در این منطقه باعث شده که حجم تردد دراین مسیر روستایی طی سالیان اخیر افزایش زیادی داشته باشد.

وجود پیچ‌های غیراصولی و خطرناک از جاده کم عرض سی یخ دارنگون شیراز یک قتلگاه ساخته و این محور را به یکی از پرتلفات ترین جاده های استان فارس بدل کرده است.

بهسازی قطعه اول این محور به طول هفت کیلومتر در دست اقدام است و قطعه دوم هم مقرر بوده که مهرماه گذشته وارد عملیات اجرایی شود اما با وجود گذشت چهار ماه هنوز مناقصه تعریض قطعه دوم جاده سی یخ دارنگون برگزار نشده و مردم و اهالی این منطقه کماکان منتظر وعده های مسئولان در این زمینه هستند.

تصادف در جاده سیاخ

مرگ در جاده سی یخ تا چه زمان جولان خواهد داد؟

یک فعال اجتماعی این منطقه  گفت: در این شرایط سوال اساسی این است که وضعیت نابسامان جاده بخش سی یخ دارنگون شیراز تا کی باید اینگونه باشد؟

مهران نامداری افزود: تصادفات خونین با آمار بالای کشته، مجروح، معلول و خسارت‌های مالی ناشی از تصادفات باعث شده مردم سی یخ دارنگون از مسئولان استان انتظار داشته باشند که روند بهسازی و تعریض این جاده خطرساز در اولویت قرار گیرد.

وی از مسئولان درخواست کرد که تا رسیدگی به وضعیت نامناسب محور سیاخ دارنگون در جنوب شیراز که به قتلگاه مردم فارس تبدیل شده در اولویت قرار دهند.

به گزارش اول فارس با توجه به گزارش های متعدد از وقوع حوادث مرگبار در محور شیراز ، سیاخ – دارنگون لازم است مسئولین حوزه راه و شهرسازی  و راهداری و عمرانی استاتان فارس عملکرد خود در ارتباط با رفع تنگناها موجود در این محور را به اطلاع مردم استان فارس برسانند. بدیهی است راه و شهرسازی استان فارس مسئوولیت باز طراحی و احداث مسیرهای جدید برای تسهیل تردد شهروندان و روستائیان منطقه را برعهده داشته و راهداری استان فارس نیز مسئولیت رفع موانع و بهبود وضعیت زیساختی تردد در این مسیرها را بر عهده داشته و جا دارد مسئولین کشوری و استانی عملکرد این دو دستگاه را در باره این محور مورد بررسی قراردهند.

شما هم نظر بدهید

پاسخ یک مدیرکل استان فارس درباره وضعیت کمربندی بی صاحب شیراز که وزیر کشور باید خودش را عزل کند

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

روح اله فرجی دوشنبه , ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۵۶

سلام .آموزش رانندگی و شعور وفرهنگ رانندگی واجب تر از عریض کردن جاده هست .فرهنگ ساری بهتر از جاده سازی هست فرهنگ مردم درست کنید تصادفات کاهش پیدا میکند نه تنها درجاده سیاخ بلکه در کل کشور

آخرین اخبار