چاپ کد خبر: 102045
25 دی 1401

چند نکته مهم که مسافران اتوبوس های بین شهری باید حتما بدانند

شاید برای شما هم زیاد پبش آمده باشد که برای رفتن به دیگر شهر ها به فکر سفر با اتوبوس باشید. این گزارش را حتما بخوانید.

سفر با اتوبوس

به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ، شرکت‌ها و موسسات مسافربری موظف به ارائه خدمات مطلوب و با رعایت اصول بهداشتی در حین سفر هستند. به ویژه مکلفند از توزیع مواد خوراکی سریع‌الفساد (مانند شیر، سالاد الویه و…) و تاریخ مصرف گذشته و آشامیدنی‌های غیر بسته‌بندی شده در بین مسافران اکیداً خودداری کنند.

بر اساس این گزارش ، خوراکی‌های ارائه شده به مسافران صرفاً باید از مراکز دارای مجوز بهداشتی معتبر و بسته‌بندی مناسب و دارای پروانه ساخت تهیه شوند و شرایط نگهداری بهداشتی آنها را نیز باید به درستی رعایت شود. ارائه تغذیه توسط شرکت‌های مسافربری غیرالزامی است و این خدمات بر اساس سیاست‌های شرکت به مسافران ارائه می‌شوند.
همچنین حمل مسافر صرفاً در کابین مخصوص مسافران و در حد ظرفیت مجاز وسیله نقلیه، مجاز است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس تاکید کرده است: شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلفند مسافران را در پایانه‌های عمومی و یا در محل‌های تعیین شده سوار و پیاده نمایند. مگر در مواردی که سوار یا پیاده کردن مسافر با درخواست و رضایت او و در محل مجاز با رعایت اصول ایمنی و مقررات ترافیکی صورت پذیرد.
تبصره: سوار و پیاده نمودن مسافران در اطراف پایانه‌های مسافربری حتی بنا بر درخواست مسافر نیز ممنوع می‌باشد.
تمامی موارد ذکر شده در این متن بر اساس ابلاغیه‌ی شماره‌ی ۴۱۷۹۵/۷۱ به تاریخ ۹۵/۰۵/۰۳ توسط سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور به تمامی شرکت ها و موسسات مسافربری ابلاغ گردیده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار