چاپ کد خبر: 87528
2 تیر 1401

چهار راه برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی موبایل

چهار راه برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی موبایل

هنگامی که با گوشی تان یک عکس سریع می گیرید، متوجه تار بودن تصویر می شوید، بنابراین پیراهن خود را می گیرید، لنز را فشار می دهید و به دوربین مالش می دهید تا عکس واضح تری داشته باشید. در حالی که گاهی اوقات با لباس های نرم هیچ آسیبی نمی بیند، راه های بهتری برای تمیز کردن لنز دوربین شما وجود دارد.

در این مقاله اول فارس ، نحوه تمیز کردن لنز دوربین گوشی را به شما نشان خواهیم داد.

چهار راه برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی موبایل

چهار راه برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی موبایل

۱. برای پاک کردن گرد و غبار از خودکار تمیز کننده استفاده کنید

اگر لنز دوربین گوشی گرد و غباری دارید، معمولاً یک برس سریع با خودکار تمیزکننده یا یک برس نرم مشابه، تمام چیزی است که لازم دارید. خودکارهای تمیزکننده در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. برخی از آنها انتهای برس ظریف تری دارند در حالی که برخی دیگر دارای انتهای برس پهن تر و نرم تر هستند. از اندازه مناسب استفاده کنید و با گرد و غبار خداحافظی کنید. اگر نمی خواهید یک خودکار تمیز کننده بخرید، یک برس آرایشی تمیز و نرم همین کار را انجام می دهد.

۲. از یک پارچه میکروفیبر برای پاک کردن لک استفاده کنید

اگر لنز شما تار است، روی سطح لنز لکه های اثر انگشت فراه گرفته، پس باید با یک پارچه میکروفیبر، لنز را به طور ملایم تمیز کنید. برخلاف دستمال‌هایی که می‌توانند ذرات گرد و غبار روی لنز شما باقی بگذارند، یک پارچه میکروفیبر لکه‌ها را بدون برجای گذاشتن پرز پاک می‌کند. اگر پارچه میکروفیبر ندارید، تا زمانی که در نرم کننده پارچه شسته نشده باشد، هر پارچه نرمی کار مشابهی را انجام می دهد (نرم کننده پارچه می تواند رگه هایی روی لنز دوربین شما باقی بگذارد).

۳. از یک دستمال مرطوب لنز برای کثیف های زیاد استفاده کنید

اگر هنگام خوردن غذا از لنز دوربین خود استفاده می کنید، یا مالش دادن سریع با یک پارچه لنز را بسیار زشت کرده، پس بهتر است یک پاک کننده لنز را امتحان کنید. دستمال‌های لنز با پاک‌کننده لنز مرطوب می‌شوند و در برابر چربی‌ها و آلودگی‌های سرسخت مؤثرتر می‌شوند. از دستمال مرطوب معمولی روی لنز دوربین خود استفاده نکنید، زیرا اغلب حاوی نرم کننده هایی هستند که لنز شما را چرب تر می کند.

۴. از پاک کننده لنز یا نسخه خانگی استفاده کنید

در نهایت، اگر دستمال مرطوب لنز ندارید، می‌توانید از پاک‌کننده لنز اختصاصی یا نسخه خانگی آن در گوشه یک پارچه میکروفیبر یا دستمال نرم استفاده کنید. پاک کننده های لنز معمولا محلول های رقیق الکل هستند. اگر نمی‌خواهید پاک‌کننده لنز بخرید، می‌توانید با مخلوط کردن نسبت ۵۰:۵۰ ایزوپروپیل الکل ۷۰ درصد و آب مقطر، آن را خودتان بسازید. اگر می خواهید روکشی بدون لکه داشته باشید، از آب لوله کشی استفاده نکنید.

نحوه حذف تراکم از لنز دوربین گوشی

چهار راه برای تمیز کردن لنز دوربین گوشی موبایل

همه گوشی های هوشمند دارای رتبه IP نیستند، به خصوص اگر پرچمدار نباشند. اگر لنز دوربین شما در داخل مه آلود است، به این معنی است که رطوبت توانسته است به محفظه دوربین نفوذ کند و در داخل لنز دوربین شما جمع شود. برای خلاص شدن از شر این مه، باید گوشی خود را خشک کنید، که به فرار رطوبت کمک می کند.

ساده ترین راه برای انجام این کار این است که گوشی خود را در یک ظرف دربسته با بسته های سیلیکاژل یا برنج نپخته قرار دهید. این محصولات تقریباً در عرض ۲۴ ساعت رطوبت را از گوشی شما خارج می کنند.

در حالی که تلفن شما یک حمام برنج خشک خوب دارد، بهتر است آن را خاموش کنید فقط در صورتی که رطوبت بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید عمیق‌تر شده و ممکن است باعث ایجاد مشکل در الکترونیک داخلی دستگاه شما شود. در حالی که قرار دادن گوشی روی رادیاتور یا باد کردن آن با سشوار می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما دمای بسیار زیاد می‌تواند بیش از آنکه فایده داشته باشد، ضرر داشته باشد. اگر لنز دوربین گوشی شما پس از یک شب در داخل برنج یا ژل سیلیکا همچنان مه آلود است، بهتر است آن را به تعمیرگاه ببرید.

چگونه از لنز دوربین گوشی خود محافظت کنیم

اگر می‌خواهید لنز دوربین گوشی خود را تا زمانی که ممکن است در وضعیت سالم نگه دارید، ارزش آن را دارد که به دنبال محافظ‌های لنز و همچنین محافظ صفحه نمایش مناسب برای گوشی خود باشید تا از دوربین جلو محافظت کنید. محافظ‌های لنز به شیشه لنز دوربین شما می‌چسبند و از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کنند. در حالی که آنها نیز در نهایت کثیف می شوند، مهمترین مزیت آنها این است که می توانید به راحتی آنها را تعویض کنید. اگر نمی‌خواهید از محافظ لنز استفاده کنید، اما می‌خواهید لنز دوربین گوشی خود را بدون خط و خش نگه دارید، یک قاب برجسته به شما کمک می‌کند تا شیشه لنز دوربین شما را از سطوح ناهموار دور نگه دارید.

شاید متوجه شده باشید که ما به تمیز کردن داخل لنز دوربین گوشی خود اشاره نکرده ایم و دلیل خوبی هم دارد. اگر لنز دوربین شما نیاز به تمیز کردن از داخل دارد، توصیه می کنیم آن را نزد یک متخصص ببرید. باز کردن محفظه دوربین گوشی از ضد آب بودن آن جلوگیری می کند. اگر شک دارید، اجازه دهید یک نفر با تجربه این کار را برای شما انجام دهد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار