چاپ کد خبر: 142589
17 اردیبهشت 1403

فاز دوم اکوپارک صدرا چگونه سر به نیست شد ؟

فاز دوم اکو پارک صدرا که به گفته شهردار صدرا سال ۹۴ و ۹۵ طراحی آن شروع شده بود حال به لیست بایگانی‌ها رفته و به جای فضای سبز، تغییر کاربری پیدا کرده تا …

اول فارس :  یکی از مطالبات مردم که درخواست پیگیری آن را داشتند احداث فاز دوم اکو پارک صدرا است، پارکی که قرار بود به عنوان فضای سبز از آن استفاده شود اما اکنون با تغییر کاربری های صورت گرفته تبدیل به مکانی برای ساخت و ساز مسکن شده است.

چندی  در گفتگو با مدیرعامل شرکت عمران صدرا، سراغ پروژه فراموش شده فاز دوم اکو پارک را گرفت اما شرکت عمران با بیان اینکه این مورد در حوزه اختیارات شرکت عمران نیست، گفت: این موضوع را باید از شهرداری پیگیری کرد.

اکوپارک صدرا

مجتبی پارسایی، شهردار صدرا نیز با بیان اینکه قرار بود اکوپارک صدرا در حاشیه بلوار جانبازان ، بلوار مواصلاتی و ارتباطاتی فاز یک و دو شهر صدرا شکل گیرد، اظهار داشت: در طراحی شهر، این قسمت به عنوان فضای سبز در نظر گرفته شده بود و این فضای سبز که از حد فاصل میدان امام رضا تا مجتمع تفریحی تپه کاج امتداد داشت ۷۸ هکتار نیز بوده است.

وی با بیان اینکه طراحی این پروژه در شرکت عمران وجود دارد گفت: یک طراحی اتفاق افتاد و ۱۱/۲ هکتار آن توسط شهرداری اجرا شد و مابقی طراحی قرار شد به طرحی که به نام طرح کندو معروف بود انجام شود که شامل هفت دهکده در فرم هندسی ۶ ضلعی بود اما در گذر زمان اکثر این اراضی تغییر کاربری داده شده یعنی ۷۸ هکتاری که قرار بود در این طرح دربیاید تغییر کاربری داده شده و شرکت عمران درحال تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شده است.

پارسایی افزود: در مجموع همان ۱۱/۲ هکتاری که در سنوات گذشته ۹۴ و ۹۵ شهرداری صدرا اجرا کرد همان قسمت پارک است و با تغییر کاربری های صورت گرفته امکان اجرای آن طرح وجود ندارد هرچند که قرار بود این طرح توسط شرکت عمران اجرا شود.

وی با بیان اینکه این پروژه متوقف شده است افزود: یک مقدار از آن ۷۸ هکتار هم موجود است که درخت زیتون در آن کاشته شده است و فضای آزادی نیست که بخواهد فضای دیگری به اکو پارک اضافه شود.

شهردار صدرا با بیان اینکه به دلیل از دست دادن این فضا ۳۰ هکتار فضای سبز وارد مدار کردیم، اظهار داشت: برای رفع این نقیصه در محل های دیگر از شهر صدرا حدودا ۳۰ هکتار فضای سبز وارد مدار شده است که تا پایان سال جاری برای مردم آن ها را آماده می کنیم. منبع: خبرگزاری فارس

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار