چاپ کد خبر: 113196
10 خرداد 1402

۱۸ روش طبیعی برای دور نگه داشتن عنکبوت ها از خانه

اکثر عنکبوت ها برای انسان بی ضرر هستند، اما خیلی از مردم هنوز دوست ندارند خانه خود را با این حشرات هشت پا به شریکی باشند. احتمالاً این  در داخل خانه مشاهده خواهید کرد که روزهای کوتاه‌تر، تاریک‌تر و دمای سردتر مهاجرت سالانه آنها را از باغ‌های ما به خانه‌هایمان مشاهده می‌کنند، اما دیدن آنها در هیچ زمانی از سال غیرعادی نیست. خوشبختانه، مقدار زیادی بازدارنده طبیعی عنکبوت  وجود دارد که عنکبوتیان را از استقرار در محل شما بدون آسیب رساندن به آنها باز می دارد.

spider in apartment

چه چیزی عنکبوت ها را به خانه و حیاط ما جذب می کند؟
با فضای زیاد بیرون، ممکن است تعجب کنید که چرا عنکبوت ها به داخل خانه شما راه می یابند.در اینجا چند مورد از رایج ترین چیزهایی که عنکبوت ها را در داخل خانه می کشند آورده شده است:

آب و هوا: عنکبوت ها برای زنده ماندن به محیط خاصی نیاز دارند. هنگامی که سطح دما یا رطوبت در خارج از منزل برای آنها بسیار بالا یا پایین می شود، عنکبوت ها از شکاف های کوچکی در فونداسیون، سایدینگ یا آب و هوای شما استفاده می کنند تا راه خود را به داخل باز کنند و به دنبال پناهگاهی از عناصر باشند.
در دسترس بودن منابع غذایی : عنکبوت‌ها اغلب به داخل می‌آیند، زیرا از گونه‌های آفتی مانند مورچه‌ها یا پروانه‌ها پیروی می‌کنند. عنکبوت ها همچنین زباله های خانگی مانند کمپوست، ضایعات غذا، باقی مانده آب میوه و خرده های آن را می خورند. وجود هر یک از این چیزها آنها را به داخل خانه می کشاند.
زیستگاه. بیشتر عنکبوت ها زندگی در مناطق تاریک و خلوت مانند زیرزمین، فضاهای خزیدن، اتاق زیر شیروانی و گاراژ را ترجیح می دهند. این فضاها پناهگاهی در برابر عناصر و زیستگاه های ایده آل برای شکار و وب سازی است.
جفت گیری: اگر یک عنکبوت در خانه خود داشته باشید، وقتی زمان جفت گیری فرا می رسد، عنکبوت دیگری را جذب می کند. به همین دلیل، مهم است که پس از مشاهده عنکبوت در داخل خانه سریع عمل کنید.
مناطق آسیب دیده عنکبوت ها می توانند به راحتی از طریق شکاف ها، شکاف ها، سوراخ ها و شکاف های در و پنجره به خانه شما دسترسی پیدا کنند. برخی از گونه ها، مانند عنکبوت گرگ، از سوراخ هایی که توسط آفات دیگر مانند موش ایجاد می شود، وارد خانه می شوند. این ممکن است به آنها اجازه دهد تا مغازه ای را در فونداسیون یا فضای خزیدن خانه شما راه اندازی کنند.

 چند نوع رایج عنکبوت که در خانه ها بیشتر دیده می شوند
وقتی عنکبوت را در خانه خود پیدا می کنید، شناسایی آن ممکن است اولویت اصلی شما نباشد. با این حال، دانستن اینکه با چه نوع عنکبوت هایی سر و کار دارید ضروری است.علاوه بر اینکه به شما امکان می دهد تاکتیک حذف صحیح را انتخاب کنید، شناسایی  به شما کمک می کند از آسیب گونه های عنکبوت سمی جلوگیری کنید.

برای کمک به شناسایی عنکبوت های موجود در خانه خود، در اینجا مروری بر رایج ترین انواع عنکبوت ها آورده شده است. البته ممکن است بسته به جایی که زندگی می کنید انواع دیگری از عنکبوت در خانه و محل زندگی شما دیده شوند. این  ۷ نوع معرفی شده به شما کمک می کند تا حدود زیادی با عنکبوتها آشنا شوید.

۱. عنکبوت گرگ
عنکبوت های گرگ در سراسر دنیا زندگی می کنند . عنکبوت ها کوچک هستند و معمولاً به طول کمتر از ۲.۵۴  می رسند.

wolf spider babies 11 08 12

عنکبوت های گرگ دالان می زنند و بیشتر عمر خود را در زیر زمین می گذرانند. آنها شب زنده داری هستند و از لانه های خود بیرون می آیند تا حشرات و دیگر عنکبوت های کوچک را شکار کنند.

در حالی که عنکبوت های گرگ کشنده نیستند، می توانند گاز بگیرند و علائم ناراحت کننده ای ایجاد کنند.

۲. گوشه نشین قهوه ای
عنکبوت منزوی قهوه ای با شکل ویولن قهوه ای تیره در پشت آن قابل شناسایی است. طول آنها ۰.۶ تا ۱.۲۵ سانت و رنگ آنها قهوه ای مایل به زرد یا تیره است.

Brown Recluse

عنکبوت منزوی قهوه ای  از زندگی در مکان های گرم، خشک و تاریک مانند توده های چوبی، زیرزمین ها و کمد لذت می برد.

عنکبوت های قهوه ای گوشه گیر سمی هستند و در صورت تحریک گاز می گیرند. نیش منزوی قهوه ای ممکن است سه ساعت یا بیشتر طول بکشد تا ظاهر شود و بیش از سه هفته بهبود یابد. زهر عنکبوت منزوی قهوه ای می تواند واکنش های شدیدی به خصوص در کودکان خردسال و افراد مسن ایجاد کند.

۳. بیوه سیاه
حتی اگر هرگز یک عنکبوت بیوه سیاه را شخصاً ندیده باشید، احتمالاً تصویری در سر خود دارید. به این دلیل که عنکبوت های بیوه سیاه از بدنام ترین عنکبوت های جهان هستند.

عنکبوت بیوه سیاه

بدن سیاه عمیق آنها دارای شکل ساعت شنی قرمز در قسمت زیرین شکم آنها است و بسیار متمایز از سایر گونه های عنکبوت است.این عنکبوت ها در سراسر جهان وجود دارند . آنها دوست دارند در مکان های تاریک و مرطوب مانند فضاهای خزیدن، تخت های باغ و ساختمان های بیرونی زندگی کنند.

عنکبوت بیوه سیاه سمی است. اگرچه مرگ و میر نادر است، اما زهر عنکبوت ۱۵ برابر قوی تر از مار زنگی است. نیش می تواند باعث تهوع، مشکل در تنفس و گرفتگی یا درد عضلانی شود.

۴.عنکبوت کیسه زرد
عنکبوت‌های کیسه‌ای زرد به رنگ بژ یا زرد کم رنگ هستند و در نوک پاها و دندان‌های نیش لهجه‌های قهوه‌ای تیره دارند. آنها عنکبوت های کوچکی هستند و بزرگسالان معمولاً حدود ۶ میلی متر طول دارند.

yellow sac spider pompton plains.v4

عنکبوت‌های کیسه‌ای زرد تمایل دارند در باغ‌ها و زیر زباله‌های فضای باز مانند توده‌های برگ و توده‌های کمپوست زندگی کنند. این عنکبوت ها در شب شکار می کنند و به جای به دام انداختن آنها در یک شبکه، به طور فعال شکار خود را تعقیب می کنند.

عنکبوت های کیسه ای زرد کمی سمی هستند. نیش آنها می تواند دردناک باشد و ممکن است علائمی مانند ضایعات در محل گزش، خارش و تورم ایجاد کند. معمولاً واکنش ها خفیف هستند و نیازی به مراقبت پزشکی ندارند.

۵. عنکبوت پرش
عنکبوت های جهنده نام خود را به دلیل توانایی پرش باورنکردنی خود به دست آوردند. بیش از ۴۰۰۰ گونه شناخته شده از عنکبوت های جهنده در جهان وجود دارد.

 

عنکبوت جهنده

رنگ آنها سیاه، قهوه ای یا قهوه ای مایل به زرد است و طول آنها به حدود۳ تا ۲۰  میلی متر می رسد.در حالی که عنکبوت های پرنده می توانند گاز بگیرند، سم سمی نیست ولی توصیه می شود از آنها نیز دوری کنید

۶. عنکبوت دوره گرد
رنگ عنکبوت‌های هوبو قهوه‌ای روشن تا تیره است و نوارهایی در مرکز و کناره‌های بدنشان وجود دارد. آنها شکمی کشیده دارند و به طور معمول به طول یک اینچ-۱¾ اینچ می رسند. آنها شبکه های قیفی را در سوراخ ها، شکاف ها یا شکاف های طبیعی ایجاد می کنند.

Wandering spider

از آنجایی که آنها کوهنوردان ضعیفی هستند، به ندرت بالاتر از سطح زمین زندگی می کنند. آنها مناطق تاریک و مرطوب مانند زیرزمین ها، چاه های پنجره و فضاهای خزیدن را دوست دارند.

عنکبوت ها در دفاع گاز می گیرند و نیش آنها می تواند باعث درد خفیف و قرمزی شود. گزش عنکبوت هوبو معمولا با نیش منزوی قهوه ای اشتباه گرفته می شود که از نظر پزشکی بسیار شدیدتر است.

۷. عنکبوت بابا لنگ دراز
به عنوان یک گونه، پاهای بلند بابا قربانی اطلاعات نادرست هستند. به عنوان مثال، برخی ادعا می‌کنند که پاهای بلند بابا سمی‌ترین عنکبوت‌های دنیا هستند، اما دندان‌های نیش آن‌ها برای گاز گرفتن انسان‌ها کوتاه‌تر از آن است.خوشبختانه این فقط یک افسانه است.

Cure All Pest Control Are Daddy Long Legs Spiders The Most Venomous Spider

پاهای بلند بابا عنکبوت سمی نیستند و نیش آنها برای انسان خطری ندارد. این عنکبوت ها تارهایی از ابریشم می سازند و در درجه اول لاشخور هستند، اگرچه گهگاه شکار می کنند. پاهای بلند بابا دوست دارند زیر اشیایی مانند سنگ، کنده ها و تاقچه ها زندگی کنند.

۸. عنکبوت علف
عنکبوت های علف در سراسر دنیا هستند. آنها تارهای قیفی در چمن یا محوطه سازی می سازند و با پرتاب کردن حشراتی که عبور می کنند شکار می کنند.

 

رنگ عنکبوت های چمن قهوه ای است و دو خط سیاه از دو طرف پشت آنها می گذرد. عنکبوت های چمنی به سرعت تکثیر می شوند و می توانند به سرعت حیاط یا باغ شما را با تارهای ابریشمی خود تسخیر کنند.


۱۸ راه برای خلاص شدن از شر عنکبوت ها به طور طبیعی
آدام پاوسون، رئیس دیجیتال در Safestyle UK می گوید: “پنجره ها راه ورود آسانی برای عنکبوت ها و آغاز مزاحمت آنها فراهم می کند تا وارد زندگی خانگی ما شوند، اما راه های زیادی برای جلوگیری از آنها وجود دارد.” عنکبوت‌ها طرفداران زیادی از رایحه‌های قوی، ترکیبات اسیدی یا گوشه‌های تیره نیستند. با پیروی از چند مورد از این ترفندهای ساده، می‌توانید شب‌ها راحت‌تر بخوابید و متوجه شوید که این حشرات دور هستند.

۱. عنکبوت گیر

عنکبوت گیر
این عنکبوت گیر یکی از پرفروش ترین بازدارنده های عنکبوت است. جاروبرقی هوشمندی که با باتری کار می‌کند به آرامی خزنده‌های خزنده را می‌گیرد تا بتوانید بدون آسیب رساندن آنها را به بیرون ببرید. سبک های غیر خلاء دیگری نیز وجود دارد.

۲. روغن نعناع

peppermint essential oil and peppermint flowers
بسیاری از رایحه های قوی بازدارنده عنکبوت هستند و خوشبختانه بسیاری از آنها به طور سنتی به عنوان عطرهای خانگی استفاده می شوند. روغن نعناع نیز مانند درخت چای، اسطوخودوس و گل رز یک داروی محبوب است. ۱۵ تا ۲۰ قطره را به یک بطری اسپری پر از آب اضافه کنید و در اطراف خانه بپاشید، روغن مورد استفاده را به طور مرتب تعویض کنید تا مطمئن شوید که درمان موثر باقی می ماند.

۳. دارچین

دارچین
عنکبوت ها نیز بوی دارچین را دوست ندارند. این ادویه گرم به اشکال مختلفی از جمله چوب های خشک شده برای پخت و پز، روغن معطر و شمع های معطر موجود است. دارچین با رایحه ای غنی و زمستانی خود گزینه خوبی برای دوره جشن است!

۴. سرکه
در حالی که سرکه به اندازه محلول های بالا معطر نیست، اما می تواند به دفع عنکبوت ها نیز کمک کند. یک بطری اسپری را با نصف سرکه سفید و نصف آب پر کنید و در گوشه ها، شکاف ها و شکاف ها اسپری کنید. مراقب باشید از سطوح لاک شده خودداری کنید زیرا باعث آسیب می شود.

۵. نظافت خانه و حیات را مرتب انجام دهید
عنکبوت ها دوست دارند جایی برای پنهان شدن داشته باشند، بنابراین خانه خود را با مرتب کردن، تمیز کردن و تمیز کردن منظم نگه دارید تا از ایجاد آشفتگی جلوگیری کنید. ظروف نگهداری پلاستیکی بهتر از جعبه های مقوایی هستند زیرا خزیدن در آنها برای عنکبوت ها سخت تر است. حتما گرد و غبار و جاروبرقی را مرتب کنید تا خانه خود را از شر تارهای ناخواسته خلاص کنید.

۶. به طور مرتب ظرف میوه خود را چک کنید
مگس میوه یک میان وعده خوشمزه برای عنکبوت ها است. کاسه میوه خود را به طور منظم برای یافتن مواد غذایی از بین رفته که ممکن است آنها را جذب کند بررسی کنید.

۷. از نمای بیرونی خانه خود محافظت کنید
از ورود عنکبوت‌ها به داخل خانه در وهله اول با جابه‌جایی هر چیزی که احتمال دارد در آن پنهان شوند، مانند برگ‌ها، بریده‌های علف، پوشش گیاهی، کمپوست یا توده‌های چوب از دیوارهای بیرونی جلوگیری کنید.

دهانه درها و طاقچه های پنجره را از نظر وجود ترک هایی که می توانند از آن بخزند، بررسی کنید و با درزگیر مهر و موم کنید. صفحه های پاره شده پنجره ها و دریچه ها و دودکش ها را با توری ریز بپوشانید.

۸.در باغچه درخت اکالیپتوس بکارید

eucalyptus 150 p

این درخت نگهداری کمی دارد و بوی فوق‌العاده‌ای دارد، با این مزیت اضافه که رایحه دارویی قوی برگ‌ها نیز عنکبوت‌ها را دفع می‌کند. اگر جایی برای یک درخت کامل ندارید، نعناع یا اسطوخودوس را در زیر یا نزدیک پنجره بکارید، زیرا بو به دور کردن عنکبوت ها کمک می کند.

۹. مرکبات
ظاهراً عنکبوت‌ها از همه عطرهای مرکبات متنفرند، بنابراین پوست پرتقال یا لیمو را روی تخته‌های دامن، طاقچه‌ها و قفسه‌های کتاب بمالید. از پاک کننده های معطر لیمو و براق کننده مبلمان استفاده کنید و شمع های سیترونلا را هم در داخل و هم بیرون خانه خود بسوزانید.

۱۰. چراغ های خانه را خاموش کنید
در حالی که نور به خودی خود عنکبوت ها را جذب نمی کند، اما حشراتی را که آنها با آنها جشن می گیرند جذب می کند. چراغ‌های بیرون را در مواقعی که لازم نیست خاموش کنید و با استفاده از پرده‌ها و سایه‌های مات از تابش لامپ‌های داخل پنجره‌ها جلوگیری کنید. اگر نیاز دارید آنها را روشن نگه دارید، از چراغ های بخار سدیم زرد استفاده کنید، زیرا این چراغ ها کمتر حشرات را جذب می کنند.

۱۱. شاه بلوط

شاه بلوط e1685444242115
در داستان های همسران قدیمی آمده است که عنکبوت ها توسط شاه بلوط دفع می شوند. بر خلاف اسپری نعناع، پراکندگی چند کانکر روی طاقچه‌ها و گوشه‌ها از نظر علمی ثابت نشده است، اما مطمئناً هیچ ضرری نخواهد داشت و بسیاری از مردم به آن قسم می‌خورند که یک عامل بازدارنده است.

۱۲. سرو
یکی دیگر از عطرها گفته می شود که عنکبوت ها از آن متنفرند. کشیدن یک گیاه سرو  به خانه شما عملی نیست، اما بسیاری از محصولات سرو کوچکتر در دسترس هستند که به شما کمک می کنند .

چوب سرو کوهی، رایحه چوبی باید شب پره های لباس را نیز دفع کند – بنابراین برخی از این تیکه ها چوبی را نیز در کمد لباس خود نگه دارید. کافی است هر از چند گاهی آنها را سمباده بزنید تا عطر تازه  آنها آنها شود.

۱۳. سیر
این پیاز به دلیل خاصیت دفع خون‌آشام‌اش معروف است، اما همانطور که مشخص است، عنکبوت‌ها نیز بوی این پیاز تند را دوست ندارند. بسته به اینکه خودتان با چه بوی قوی می توانید کنار بیایید، میخک کامل یا له شده را در یک بطری اسپری پر از آب سیر قرار دهید و از آن برای خوشبو کردن گوشه ها، کف و تخته های حاشیه اتاق هایی که مستعد مهمانان ناخواسته هستند استفاده کنید.

۱۴. سطل های زباله خود را جابجا کنید
عنکبوت ها جذب مگس ها و مگس ها جذب سطل ها می شوند. اطمینان حاصل کنید که خانه شما تا حد امکان از خانه دور است – حداقل دور از پنجره ها و درها. درب سطل را نیز همیشه بسته نگه دارید.

۱۵. یک گربه را در نظر بگیرید
این روش بدون شک به عنکبوت آسیب می رساند زیرا گربه ها شکارچیان متخصص هستند، اما از استفاده از حشره کش ها و مواد شیمیایی در خانه جلوگیری می کند. آنها به دلیل آلرژی و سبک زندگی برای هر خانواده ای مناسب نخواهند بود، اما اگر گربه دوست هستید، دافع عنکبوت عالی هستند.

۱۶. غذای حیوان خانگی خود را بپوشانید
در مورد گربه ها و سایر حیوانات خانگی، مهم است که غذای آنها را پوشانده و مهر و موم نگه دارید تا مگس ها و حشرات را جذب نکند که به نوبه خود عنکبوت ها را جذب می کنند.

۱۷. هر گونه ترک در دیوارهای خارجی را ببندید
این کار از ورود آفات ناخواسته به خانه شما جلوگیری می کند و در عین حال به گرم نگه داشتن خانه کمک می کند. ترک ها در دیوارهای خارجی و اطراف لبه های درب و پنجره ها را بررسی کنید و آنها را بسته بندی کنید.

۱۸. بازیافت خود را مرتباً خارج کنید
باقیمانده غذا یا نوشیدنی های شیرین در بسته بندی های دور ریخته شده، مگس ها و به نوبه خود عنکبوت ها را جذب می کند. بطری‌ها و قوطی‌های خالی نیز خانه‌های خوبی برای عنکبوتیان می‌سازد، بنابراین جعبه‌های بازیافت خود را به طور مرتب خالی کنید.

spider in house

برای خلاص شدن از شر عنکبوت ها در خانه یا آپارتمان خود، این روش ها را توصیه می کنیم:

تله های عنکبوت را تنظیم کنید. تله های چسبنده ای که برای گرفتن و کشتن عنکبوت ها طراحی شده اند، اگر آنها را در مناطق پرتردد قرار دهید، می توانند موثر باشند. تله های عنکبوتی در فروشگاه های خانه و باغ در دسترس هستند. آنها را از بچه ها و حیوانات خانگی دور نگه دارید و حتماً مرتباً آنها را چک کرده و عوض کنید.
تارهای عنکبوت را حذف کنید. از جاروبرقی با اتصال شلنگ برای حذف تارهای عنکبوت از خانه خود استفاده کنید. این کار باید به محض مشاهده یکی در اطراف خانه انجام شود..
توری نصب کنید. اگر درها و پنجره‌های خود را در طول روز باز می‌گذارید، برای جلوگیری از ورود آفات، صفحه‌هایی نصب کنید. برای جلوگیری از ایجاد سوراخ‌ها، صفحه‌ها را سالانه نگهداری کنید.
از حشره کش های موجود در فروشگاه استفاده کنید. حشره کش ها و اسپری های خریداری شده در فروشگاه برای استفاده در کنار تخته های قرنیز، در گوشه های خانه و زیر مبلمان استفاده می شوند. این حشره کش ها سدی را تشکیل می دهند که عنکبوت ها را دفع یا می کشد. آنها می توانند روشی موثر برای مقابله با هجوم های جدی عنکبوت باشند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی یا سمومی هستند که برای بچه ها و حیوانات خانگی خطرناک است، بنابراین مهم است که آنها را با دقت استفاده کنید و تمام دستورالعمل های برچسب را بخوانید.
خانه یا آپارتمان را مرتب نگه دارید. خانه خود را مرتب تمیز کنید. به یاد داشته باشید که تمام گوشه ها، زیر تمام مبلمان و حتی سقف های خود را جاروبرقی بکشید (از شلنگ قابل افزایش جاروبرقی خود برای جدا کردن تار عنکبوت و تار عنکبوت استفاده کنید). خانه‌های تمیز پیدا کردن مکان‌هایی که به آنها اجازه می‌دهد در خانه شما بمانند را برای عنکبوت‌ها سخت‌تر می‌کند.
باقی مانده غذاها را تمیز کنید. وقتی شام تمام شد، به سرعت تمیز کنید. باقیمانده غذا، خرده نان ها و سایر آشفتگی های آشپزخانه آفاتی مانند مورچه ها و سوسک ها را جذب می کند و عنکبوت هایی را که آنها را می خورند جذب می کند. پیشخوان ها و میزهای خود را به طور مرتب پاک کنید و ظرف چند ساعت همه ظروف کثیف را بشویید.
بهم ریختگی را حذف کنید. درهم و برهمی خانه فضاهای پنهانی را برای عنکبوت ها فراهم می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تا آنجا که ممکن است به هم ریختگی خانه خود را حذف کنید. از شر مجلات و روزنامه های قدیمی، جعبه های مقوایی و انبوه لباس ها خلاص شوید.
در نحوه ذخیره و انبار کردن مواد مختلف غذایی خود تجدید نظر کنید. به جای اینکه وسایل خود را در جعبه های مقوایی نگهداری کنید، آنها را در ظروف پلاستیکی دربسته نگهداری کنید. این کار علاوه بر جلوگیری از پنهان شدن عنکبوت ها در داخل جعبه ها، وسایل شما را از آسیب گرد و غبار و رطوبت در امان نگه می دارد.

شما هم نظرتان را بنویسید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس دوشنبه , ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷

بیوه ی سیاه درمدرسه ی من بود خیلی خیلی بدبود

آخرین اخبار