چاپ کد خبر: 126910
8 آذر 1402

چگونه با هوش مصنوعی گوگل یا Bard صحبت کنیم؟ [+آموزش تصویری]

هوش مصنوعی یا همان AI یکی از فناوری‌های بسیار جذاب، پرطرفدار و محبوب این روز‌ها است که اخیراً توجه زیادی را نسبت به سایر فناوری‌های کنونی به سوی خود جذب کرده است. این فناوری کاربردهای وسیعی را پوشش می‌دهد. یاری پزشکان – با کمک در تشخیص زودهنگام بیماری‌ها – تا امکان‌پذیر ساختن دسترسی به اطلاعات از طریق زبان بومی را می‌توان جزو خدمت این فناوری به بشر دانست.

فرادرس : پیش از آشنایی و آموختن نحوه صحبت با هوش مصنوعی گوگل، لازم است بدانیم که هوش مصنوعی، ابزاری ضروری برای یاری مردم، جوامع و کسب و کارها است تا از این راه بتوانند توانمندی‌های حقیقی خود رو بروز دهند.

AI همچنین فرصت‌های جدیدی را عرضه کرده است که در نهایت بهبود زندگی میلیاردها نفر در سراسر جهان را به‌دنبال خواهد داشت. کمپانی گوگل از چندین سال قبل تلاش‌های خود را برای همسویی و هماهنگی دوباره این شرکت با انقلاب هوش مصنوعی شروع کرده است. بر اساس عقیده‌ای که گوگل در این باره دارد، AI می‌تواند سازمان‌ها را یاری دهد تا مأموریت خود را در نظم بخشیدن به اطلاعات انجام دهند و همچنین تضمین کند که این اطلاعات به‌طور سراسری در دسترس و در کاربردهای واقعی قابل استفاده هستند.

هوش مصنوعی 1

 گوگل در حیطه هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری قابل توجهی را انجام داده است و دستاورد‌های «هوش مصنوعی گوگل» در کنار DeepMind نیز بیان‌گر همین موضوع است. جالب است تا از این واقعیت مطلع باشیم که ابعاد محاسباتی هوش مصنوعی به‌گونه‌ای است که در فواصل ۶ ماهه، ۲ برابر می‌شود.

افزون بر این، «مدل‌های زبانی بزرگ» (Large Language Models | LLM) و کاربردهای نوین و پیشرفته هوش مصنوعی مولد یا «تولیدی» (Generative) با استقبال مردم در سراسر جهان رو به رو شده‌اند. جالب است که پروژه پژوهشی Transformer و توسعه‌های صورت گرفته در مدل‌های «انتشار» (Diffusion) به‌وسیله گوگل – نیز از کاربردهای متعدد و محبوب AI مولد پشتیبانی می‌کند.

man using google ai.jpeg

در این گزارش  سعی بر این است تا ضمن آشنایی و مروری بر هوش مصنوعی گوگل، به زبانی ساده و تا ممکن به‌طور کامل توضیح دهیم که نحوه صحبت با هوش مصنوعی گوگل چگونه است و همچنین به بیان مثال‌های متعدد کاربردی در این باره بپردازیم.

«گوگل بارد» (Google Bard)، ربات گفتگو یا (چت‌بات | Chatbot) مبتنی بر AI است. این سیستم که به‌وسیله گوگل طراحی و عرضه شده است از «پردازش زبان طبیعی» (Natural Language Processing |NLP) و یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا مکالمه و گفتگوی انسانی را شبیه‌سازی کند. این سیستم بر مبنای پایگاه داده بسیار بزرگی از متون، کدها و تصاویر آموزش دیده است و همچنین می‌تواند به اطلاعات کنونی به‌طور مستقیم از طریق وب دسترسی داشته باشد.

به این ترتیب می‌توانیم از گوگل بارد به‌عنوان دستیاری شخصی مجهز به هوش مصنوعی استفاده کنیم. این ابزار می‌تواند ما را در انجام وظایف گوناگونی نظیر پاسخ‌دهی به ایمیل‌ها، تدوین محتوای بازاریابی، ترجمه متون، خلاصه‌سازی نوشته‌ها و موارد متعدد دیگری یاری دهد.

همان‌طور که می‌دانیم گوگل در بازار هوشمند مصنوعی مولد تنها نیست و مواردی دیگری نظیر «چت جی پی تی» (ChatGPT) و مایکروسافت «بینگ» (Bing) نیز وجود دارند که با آن در به‌دست آوردن بازار به رقابت می‌پردازند.

ابزار گفتگوی مجهز به هوش مصنوعی گوگل بارد

گوگل بارد، چت بات حرفه‌ای و مجهز به هوش مصنوعی گوگل است. این چت بات محاوره‌ای، نسل جدیدی از مدل‌های زبانی بزرگ را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهد که با دیتاست‌هایی حاوی تصاویر، متون و کدها گوناگونی آموزش دیده‌اند.

می‌توانیم به گوگل بارد به‌عنوان یک همکار مفید نگاه کنیم به این صورت که درخواست یا «پرامپتی» را تایپ کرده و سپس بارد با دسترسی به وقایع و اطلاعات فعلی روی اینترنت، پاسخ متناسب و ساختاریافته‌ای را برایمان فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب، بارد با مأموریت گوگل – در دسترسی‌پذیر کردن دانش و اثربخشی آن – همسو و هماهنگ می‌شود.

دسترسی به هوش مصنوعی گوگل

برای صحبت با هوش مصنوعی گوگل بارد، کار سختی در پیش نداریم. با داشتن یک حساب کاربری گوگل می‌توانیم از طریق مروگر وب کامپیوتر، تلفن‌ همراه یا تبلت خود وارد سامانه آن در آدرس «+» شویم. همچنین می‌توانیم از اپلیکیشن‌های این ابزار هوش مصنوعی – با توجه به پلتفرم مورد استفاده – روی تلفن همراه خود استفاده کنیم.

دسترسی به هوش مصنوعی گوگل

پس از اینکه از طریق حساب کاربری گوگل خود وارد Bard شدیم، با نمای محاوره‌ای این ابزار هوش مصنوعی – شبیه به اپلیکیشن‌های چت – رو به رو خواهیم شد.

برای صحبت با هوش مصنوعی گوگل می‌توانید به نشانی bard.google.com مراجعه کنید. توجه داشته باشید سرویس هوش مصنوعی گوگل بارد در ایران تحریم است و برای استفاده از آن نیاز به VPN دارید. البته گاهی ممکن است حتی با استفاده از vpn نیز نتوانید از این سرویس استفاده کنید زیرا VPN شما باید قابلیت تغییر IP و موقعیت جغرافیایی را داشته باشد.

چند نمونه از کار‌هایی که می‌توانید با Bard انجام دهید موارد زیر هستند:

  • از بارد بخواهید متن‌های خلاقانه مختلفی مانند شعر، کد، اسکریپت، قطعات موسیقی، ایمیل یا نامه‌ بنویسد.
  • از بارد بخواهید یک متن را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کند.
  • از بارد بخواهید در انجام تکالیف یا تحقیق به شما کمک کند. مثلا مسائل را حل کند یا محتوای لازم برای یک ارائه در کلاس را آماده کند.
  • از بارد بخواهید فیلمنامه‌ای برای یک ویدیو یا یک نمایشنامه بنویسد. حتی می‌توانید از او بخواهید متن یک آگهی، معرفی محصول یا کسب‌و‌کار را آماده کند.
  • از بارد بخواهید به سؤالات شما در مورد هر چیزی به شیوه‌ای آموزنده پاسخ دهد، حتی اگر آنها باز، چالش برانگیز یا عجیب باشند.

هوش مصنوعی بارد اکنون از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. یعنی می‌توانید از Bard برای برقراری ارتباط به زبان فارسی استفاده کنید. با این قابلیت می‌توانید سوالات خود را از بارد به فارسی بپرسید و او نیز فارسی به شما پاسخ می‌دهد. همچنین می‌توانید از Bard برای تولید متن فارسی مانند شعر، داستان و کد استفاده کنید.

پشتیبانی فارسی در ۱۳ جولای ۲۰۲۳ به Bard اضافه شد که بخشی از یک به‌روزرسانی بزرگ‌تر بود که در آن ۴۳ زبان جدید اضافه شده‌اند. Bard اکنون در مجموع از ۱۸۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی هوش مصنوعی بارد از زبان فارسی

بارد در کاربردهای متعددی می‌تواند به ما کمک کند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم.

  • تولید انواع گوناگونی از قالب‌های متنی نظیر اشعار، کدهای برنامه‌‌نویسی، اسکریپت‌ها، یادداشت‌های خلاقانه و ایمیل‌ها.
  • دریافت پاسخ سوالات چالش‌انگیز و باز
  • ترجمه متون
  • آموختن موضوعات جدید

به‌طور مثال، از بارد پرسیدیم که «یادگیری AI را از کجا شروع کنم؟» و این ابزار هوشمند، پاسخی مشابه تصویر زیر در اختیارمان قرار داد.

یادگیری AI را از کجا شروع کنم؟
«مثالی از پرامپت در گوگل بارد» 

پاسخ بارد برای پرامپت ما، شامل اصول و مواردی است که برای شروع یادگیری AI لازم است تا آن‌ها را به‌کار ببندیم. سپس می‌توانیم از بارد بپرسیم که «منظورش از ریاضیات گفته‌شده چیست» تا این مکالمه به‌طور مؤثری ادامه یابد. همچنین با امکانات و گزینه‌های موجود می‌توانیم پاسخ‌های بارد را صحت‌سنجی کنیم، امتیاز دهیم یا از آن خروجی بگیریم.

اپلیکیشن تلفن همراه Bard را نیز می‌توانیم از – با توجه به پتلفرم خود – از Store-های مرتبط دانلود و نصب کنیم.

 

صحبت با هوش مصنوعی گوگل بارد

در این قسمت با جزئیات بیشتری در مورد سرویس هوش مصنوعی بارد و محیط آن – شامل امکانات و قسمت‌های مختلف این ابزار – آشنا می‌شویم.

ارائه پرامپت به صورت متنی یا صوتی

در قسمت پایین صفحه مکالمه Bard، کادری برای ورودی متنی مشاهده می‌شود که می‌توانیم سوالات یا سایر پرامپت‌های خود را در آن وارد کنیم. پس از ارسال پرامپت، Bard پاسخ را در صفحه چت نشان می‌دهد.

صحبت با هوش مصنوعی گوگل بارد
«صفحه گفت و گوی Bard» – برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید.

یکی از خصوصیاتی که این ابزار را از CahtGPT متمایز می‌کند این است که در Bard می‌توانیم پرامپت خود را به‌صورت صوتی نیز وارد کرده و پاسخ را هم به‌صورت صوتی بشنویم. برای وارد کردن پرامپت صوتی، آیکن میکروفون کنار در کادر ورودی را انتخاب کرده و شروع به صحبت می‌کنیم. البته در حال حاضر این قابلیت برای زبان فارسی فعال نیست.

bard voice prompt.png

پس از تولید پاسخ توسط Bard، می‌توانیم پرامپت خود را در صورت نیاز، با کلیک روی آیکن «مداد» ویرایش کنیم.

bard edit prompt.png

در آخر نیز روی دکمه Update کلیک می‌کنیم تا پاسخی با این پرامپت جدید تولید شود.

کار با پاسخ های ارائه شده توسط بارد

هوش مصنوعی گوگل بارد در واقع برای هر پرامپت ورودی به‌طور همزمان ۳ پاسخ تولید می‌کند. بنابراین در صورت مناسب نبودن پاسخ فعلی می‌توانیم از قسمت «دیدن سایر پیش‌نویس‌ها» (View other drafts) – همان‌طور که در تصویر زیر مشخص شده است – ۲ پاسخ دیگر را نیز ببینیم.

کار با پاسخ های ارائه شده توسط بارد

به‌روز‌رسانی اخیر گوگل بارد این امکان را فراهم کرده است تا پاسخ‌های Bard را در قالب یک «گوگل داک» یا پیش‌نویسی جدید در جیمیل خروجی بگیریم. این قابلیت بسیار سودمند خواهد بود زمانی‌که از Bard‍ به منظور تولید یک متن یا نوشتن ایمیل استفاده می‌کنیم. برای انجام عمل خروجی گرفتن یا Export، روی آیکن «اشتراک‌گذاری» در پایین پاسخ مورد نظر کلیک می‌کنیم.

bard

اکنون می‌توانیم گزینه دلخواه برای خروجی گرفتن – به‌صورت Docs یا پیش‌نویس جیمیل – را انتخاب کنیم. به‌همین ترتیب در صورتی که بخواهیم پاسخ تولید شده در کلیپ‌بورد کپی شود، با کلیک روی آیکن ۳ نقطه – شبیه به تصویر زیر – گزینه Copy را انتخاب می‌کنیم.

bard copy.png

دسترسی به جزئیات بیشتر با ادامه گفتگو

همان‌طور که گفتیم، Bard گفتگومحور است و می‌تواند از اطلاعات بیشتری که در اختیارش قرار می‌دهیم به منظور بهبود پاسخ‌های خود استفاده کند. همچنین می‌توانیم از بارد بخواهیم تا مواردی را – با هدف واضح‌تر و ساده‌تر شدن – برایمان بازنگری کند، گزینه‌های بیشتری را پیش روی ما قرار دهد و محتوای تولیدشده را از ابعاد – و نقطه‌نظرهای – گوناگون بازنویسی کند.

با این حال اگر باز هم به پاسخ مورد نظر نرسیدیدم می‌توانیم سوال خود را اصلاح یا اینکه با کلیک روی Google it نتایج جستجوی سنتی گوگل را در موضوع مورد بحث را مشاهده کنیم.

bard google it.png

با توجه به اینکه Bard هنوز دوره آزمایشی خود را سپری می‌کند دور از انتظار نیست که پاسخ‌هایی ناصحیح – با دقتی کم – را برایمان تولید کند. می‌توانیم با کلیک روی آیکن‌های لایک و دیس‌لایک – در پایین پاسخ‌های Bard – در بهبود آن شریک باشیم.

شروع گفت و گویی جدید

با ورود به قسمت منوی کناری ابزار گوگل بارد، با گزینه‌های مختلفی رو به رو می‌شویم که در ادامه آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

bard help in code example 1.png 1
  • New Chat: با کلیک روی این دکمه می‌توانیم گفت و گوی جدیدی را با گوگل بارد شروع کنیم.
  • Pin: گفت و گوی مورد نظر را با انتخاب این گزینه پین می‌کنیم. با این هدف که هنگام افزایش تعداد گفت و گوها به راحتی به چت مورد نظر دسترسی داشته باشیم.
  • Delete: این گزینه، گفت و گوی فعلی را حذف می‌کند.

کاربردهای صحبت با هوش مصنوعی گوگل

اکنون که دانستیم نحوه صحبت با هوش مصنوعی گوگل چگونه است، برخی از کاربردهای موجود و مواردی که با به‌کارگیری Bard قابل انجام است را با هم بررسی می‌کنیم.

پاسخ سوالاتمان را دریافت کنیم

Bard قابلیت آن را دارد تا به پرسش‌هایمان پاسخ دهد و مفاهیم گوناگون را به‌طور قابل فهمی برایمان تشریح کند. بر‌خلاف موتور جست و جوی سنتی گوگل که پس از مطرح کردن سوال خود، فهرستی از وب‌سایت‌ها به‌منظور انجام پژوهش‌های خود در اختیارمان قرار می‌گیرد، Bard پرسش‌هایمان را در قالب گفت و گویی محاوره‌ای پاسخ می‌دهد. در ادامه، برخی از نمونه‌های سوال پرسیدن در صحبت با هوش مصنوعی گوگل را بیان کرده‌ایم.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی گوگل به سوال تخصصی

در صحبت با هوش مصنوعی گوگل از او پرسیدیم که «فرق بین داده و اطلاعات چیه؟» و در ادامه نیز با هدف کنترل روی حجم پاسخی که تولید می‌کند، گفتیم که «در یک پاراگراف توضیح بده.»

کاربردهای صحبت با هوش مصنوعی گوگل

در ادامه سوال کردیم که «کدامیک در تحلیل داده ها نقش دارند» و بارد نیز پاسخ خود را مشابه تصویر زیر بیان کرد.

bard answer question example 2.png

به‌همین ترتیب می‌توانیم مکالمه را با این ابزار هوش مصنوعی ادامه دهیم تا پاسخ خود را در مورد موضوع مورد نظر – در اینجا مفهوم و نقش داده‌ها – بیابیم.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی گوگل به سوال عمومی

در صحبت با هوش مصنوعی گوگل، از این ابزار خواستم تا با مواد اولیه مشخصی که در اختیار دارم – تخم‌مرغ، گوجه‌فرنگی و نان – در تهیه غذایی برای صبحانه راهنمایی کند. نتیجه‌ای مشابه آنچه در تصویر زیر آورده شده را به‌عنوان پاسخ تولید کرد.

bard answer question example 4.png

همان‌طور که در پاسخ گوگل Bard مشاهده می‌کنیم، با اینکه دستور تهیه غذا را به‌طور کامل توضیح داده اما این پاسخ دقیق نیست چون مواد اولیه مورد استفاده بیش از مواردی است که در پرامپت خود به آن اشاره کردیم – شامل موارد اضافی نظیر روغن، نمک و فلفل است – بنابراین در ادامه مکالمه، این مورد را تأکید می‌کنیم.

bard answer question example 3.png

همان‌طور که انتظار می‌رفت هوش مصنوعی گوگل پاسخ دقیق‌تری را با توجه به پرامپت ورودی، در اختیارمان قرار داد. به بیان ساده در این مثال، دستور تهیه غذای املت ساده‌تری را تولید کرد که با مواد اولیه ما مطابقت دارد.

شما می‌توانید پرسش‌های گوناگونی – در موضوعات متنوع – که در ذهن دارید را به‌کمک صحبت با هوش مصنوعی گوگل پاسخ دهید و جواب‌هایی بسیار جالب و هیجان‌انگیز دریافت کنید.

محتوای خلاقانه تولید کنیم

Bard می‌تواند در تولید پیش‌نویس‌هایی برای مقالات، اشعار، ترانه‌ها، فیلمنامه‌ها، پست‌های وبلاگی و بسیاری موارد دیگر مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این نکته را می‌ بایست به یاد داشته باشیم، با وجود اینکه Bard می‌تواند در طرح‌ریزی پروژه‌های خلاقانه ما بسیار کمک‌کننده باشد اما بهتر است تا چت‌بات AI به‌عنوان نقطه شروعی برای خلاقیت خود به‌کار ببریم یا به بیان ساده‌تر به‌طور کامل به آن متکی وابسته نباشیم. ما‌ حتی می‌توانیم متنی که نوشته‌ایم را در اختیار گوگل بارد قرار دهیم و بخواهیم تا آن را بهبود دهد، با کلماتی دیگر بازنویسی یا اینکه آن را تکمیل کند.

در ادامه تعدادی ایده‌هایی برای نوشتن پرامپت‌های این چنینی را با هم مرور می‌کنیم.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی به درخواست نوشتن متن تبریک

می‌توانیم از Bard برای نوشتن در موضوعات گوناگونی کمک بگیریم. برای مثال، در یک پرامپت در صحبت با هوش مصنوعی گوگل گفتیم که «متنی صمیمانه برای تبریک تولد دوستم می‌خواهم» و در پاسخ، یادداشتی به‌صورت آورده شده در تصویر زیر برایمان به نمایش در آمد.

bard creative content

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی به درخواست نوشتن ۲ بیت شعر

در پرامپتی دیگر از ابزار Bard خواستیم تا «متنی ادبی در مورد فرانت اند وب برایمان بنویسد» و با نتیجه‌ای مشابه آنچه در تصویر زیر آمده رو به رو شدیم.

bard creative content example 2 1.png

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی به تألیف مقاله

در پرامپتی از Bard خواستیم که «مقاله‌ای ۲ صفحه‌ای با موضوع نقش تفکر الگوریتمی در زندگی فردی و اجتماعی بنویسد» و نتیجه‌ای مانند تصویر زیر برایمان تولید کرد.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی به تألیف مقاله

ما را در برنامه نویسی یاری دهد

صرف‌نظر از اینکه یک برنامه‌نویس مبتدی هستیم یا اینکه به‌عنوان یک توسعه‌دهنده‌ای با تجربه به‌دنبال راهی برای بهبود بهره‌وری خود می‌گردیم، Bard می‌تواند در مواردی نظیر دیباگ، ساده‌سازی و نوشتن کدهایی به زبان‌های برنامه‌نویسی پایتون، جاوا، C++‎، Go و بسیاری از زبان‌های دیگر کمک حال ما باشد.

در ادامه برخی از پرامپت‌ها و مثال‌هایی که در این باره را بیان کرده‌ایم.نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی در دیباگ یک دستور برنامه نویسی

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی در دیباگ یک دستور برنامه نویسی

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، یک دستور نوشته شده به زبان پایتون که هنگام اجرا خطایی را بروز می‌داد را به هوش مصنوعی گوگل دادیم و پرسیدیم که علت این خطا چیست.

bard help in code example 1.png 1

Bard در پاسخ، نوع، منشأ خطا و روش رفع آن را به‌طور کامل توضیح داده است.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی در نوشتن برنامه فاکتوریل به زبان جاوا

در این مثال از Bard درخواست کردیم تا کدی به زبان برنامه‌نویسی جاوا بنویسد که فاکتوریل عدد ۲۰ را محاسبه و نتیجه را در خروجی چاپ می‌کند. بارد در پاسخ کدهای مربوط به این برنامه را با چندین روش به‌همراه توضیح خط به خط برایمان فراهم کرد.

bard help in code example 2.png

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی در توضیح قطعه کد

کد‌های مربوط به یک اپلیکیشن دیتاساینس را در اختیار Bard قرار دادیم و پرسیدیم که چه کاری انجام می‌دهد. بارد نیز به طور کامل دستورات آن را برایمان تشریح کرد.

bard help in code example 3.png

به یاد داشته باشیم که همیشه کدهای تولید شده با Bard را به لحاظ عملکرد و آسیب‌پذیری‌ها پیش از پیاده‌سازی بررسی کنیم. با وجود اینکه صحبت با هوش مصنوعی بارد می‌تواند ابزاری کدنویسی بسیار عالی باشد اما وجود برخی از اشکال‌ها در بعضی مواقع دور از انتظار نیست.

به ما در برنامه ریزی کمک می‌کند

می‌توانیم از گوگل بارد در برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و منو‌ها، ساخت برنامه‌های سفر، تدوین صورت‌جلسات و ترسیم جداول زمان‌بندی پروژه‌ها کمک بگیریم. به‌طور خلاصه، تنها کافی است تا به Bard بگوییم که چه می‌خواهیم، جزئیاتی که در حال حاضر داریم را به آن ارائه دهیم، سپس مشاهده کنیم که چگونه این چت بات هوش مصنوعی به ایده‌هایی که در سر داشتیم عینیت می‌بخشد.

Bard می‌تواند در برنامه‌ریزی سفر مفید باشد به این دلیل که به اینترنت دسترسی دارد. صحبت با هوش مصنوعی گوگل در واقع می‌تواند ما را در یافتن هزینه‌های کنونی، شرایط آب و هوایی، اطلاعات سفر و سایر داده‌های به‌موقع، یاری دهد.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی برای کوهنوردی

فرض کنید که می‌خواهیم قله دماوند را در زمان معینی فتح کنیم. این موضوع را با هوش Bard در میان گذاشته‌ایم و پاسخی مشابه تصویر آورده شده در زیر در اختیارمان قرار گرفته است. البته فراموش نکنین که این اطلاعات ممکن است دقیق نباشند.

bard help in code example 4

ایده های خلاقانه

اگر احساس می‌کنید که میزان خلاقیتتان دچار کاهش شده است می‌توانید روی صحبت با هوش مصنوعی گوگل بارد حساب کنید. Bard می‌تواند به تولید ایده‌هایی در مورد پست بعدی وبلاگ،‌ موضوع مقاله، انتخاب نام تجاری یا یک پروژه هنری بپردازد. تنهای کافی است اطلاعات مورد نیاز این ابزار را فراهم کنیم. سپس این چت‌بات هوش مصنوعی طرح‌هایی را برایمان تولید می‌کند. در ادامه، مواردی که Bard در این زمینه می‌تواند انجام دهد را آورده‌ایم.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی برای پیشنهاد نام های دخترانه

با پرامپتی از بارد در خواست کردیم تا «فهرستی از نام‌های دخترانه با ریشه فارسی اصیل برایمان بنویسد».

bard Brainstorm ideas example 1.png

بارد در این مورد نام‌های مورد نظر را در دسته‌بندی‌هایی بر مبنای اساطیری و تاریخی، طبیعت، صفات ومثبت و غیره فهرست کرد. با ادامه این گفتگو می‌توانیم نتایج دقیق‌تری تولید کنیم.

نمونه ای از پاسخ هوش مصنوعی در پیشنهاد کاردستی

فرض کنید برای فرزندمان که دانش‌آموز مقطع پنجم دبستان است به‌دنبال ایده‌هایی برای ساخت کاردستی‌های مناسب هستیم. صحبت با هوش مصنوعی گوگل می‌تواند در این مورد بسیار مفید باشد. برای این مورد از Bard خواستیم که «۱۰ مورد از کاردستی های مناسب یک دانش آموز مقطع پنجم دبستان» را برایمان فهرست کند. نتیجه و پاسخ تولید شده را در تصویر آورده شده در زیر می‌توانیم ببینیم.

bard Brainstorm ideas example 2.png

بهره وری خود را افزایش دهیم

بارد می‌تواند به ما کمک کند تا به‌طور هوشمندانه‌ای کار کنیم و بهروه‌وری بیشتری داشته باشیم. برخی از موارد مرتبط با این موضوع را در ادامه فهرست کرده‌ایم.

  • از بارد بخواهیم تا متن‌مان را به لحاظ املایی و دستور زبان، مورد بررسی قرار دهد.
  • ارائه‌هایمان را برنامه‌ریزی کند.
  • به خلاصه‌سازی گزارش‌ها بپردازد.
  • پیش‌نویس ایمیل‌ها را تدوین کند.
  • تحلیل داده‌ها را انجام دهد.

نکته مهمی که وجود دارد این است که داده‌های شخصی و حساس را با ‌Bard به اشتراک نگذاریم. زیرا داده‌های ارائه شده ممکن است به منظور آموزش بیشتر این مدل زبانی AI مورد استفاده قرار بگیرند.

نمونه ای از اصلاح گرامری و املایی متن عامیانه

در ادامه متن ساده و کوتاهی در اختیار Bard قرار داده‌ایم تا آن را به لحاظ دستور زبانی و نگارشی اصلاح کند. نتیجه در تصویر آورده شده در زیر قابل مشاهده است.

bard productivity example 3

سوالات متداول

حال که دانستیم هوش مصنوعی گوگل بارد چیست و نحوه کار با آن چگونه است، وقت آن رسیده تا به بررسی برخی از پرسش‌های متداولی که در مورد صحبت با هوش مصنوعی گوگل وجود دارد را به‌همراه پاسخ‌های متناظر آن‌ها با هم مرور کنیم.

آیا صحبت با هوش مصنوعی گوگل بارد رایگان است؟

در حال حاضر به‌طور رایگان می‌توانیم از سرویس بارد استفاده کنیم. به نظر می‌رسد که این روند ادامه‌دار باشد هر چند که گوگل این موضوع را تأیید نکرده‌است. اما بعید نیست که در آینده گوگل برای استفاده کاربران از بارد هزینه‌ای را از آن‌ها اخذ کند.

بارد چه نوع فناوری هایی را استفاده می کند؟

سیستم هوش مصنوعی گوگل بارد از مواردی نظیر پردازش زبان طبیعی – یا NLP – و یادگیری ماشین، برای شبیه‌سازی گفتگوی انسانی استفاده می‌کند.

student talking to google ai.jpeg

چه کسانی می توانند با هوش مصنوعی گوگل صحبت کنند؟

Bard در دسترس همه کسانی قرارد دارد که حساب کاربری گوگل دارند و می‌خواهد از قدرت هوش مصنوعی مولد بهره‌مند شوند. پس از ورود به این ابزار و ثبت نام با آدرس جیمیل خود می‌توانیم قابلیت‌های حیرت‌انگیز و باورنکردنی Bard را مورد استفاده قرار دهیم.

آینده هوش مصنوعی گوگل بارد چگونه است؟

شرکت‌های مربوط به تکنولوژی در سراسر جهان به کارهای پژوهشی خود در حوزه هوش مصنوعی سرعت بخشیده‌اند. در آینده‌ای نزدیک، پیش‌بینی می‌شود که فناوری هوش مصنوعی محاوره‌ای، زمینه را برای پیدایش چت‌بات‌های متعددی فراهم کند که امکانات به‌نسبت پیچیده‌تری دارند. همچنین محبوبیت و سطح پذیرش آن در بخش‌هایی نظیر خدمات درمانی، رسانه‌های اجتماعی، تجارت الکترونیک، پیام‌رسانی، پژوهش و غیره به افزایش خود خواهد ادامه داد.

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس به بیان نحوه صحبت با هوش مصنوعی گوگل با زبان‌هایی نظیر فارسی و انگلیسی پرداختیم و برای درک بهتر این فناوری مثال‌‌های کاربری متعددی را بیان کردیم. اشاره کردیم که ‌‌Bard یک سرویس محاوره‌ای مجهز به AI است که از LaMDA استفاده می‌کند. افراد می‌توانند از Bard به منظور انجام کارهای متعددی نظیر پژوهش، تولید محتوا، کدنویسی و آموختن موضوعات جدید استفاده کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار