کرایه ها به سرعت بالا رفت، بیشتر از « عجله دارم» اسنپ / کمیسون ۲۰ درصدی چیزی برای راننده نمی گذارد

عمده رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مایلند مسافران همیشه عجله داشته‌باشند، چراکه آن‌ها معتقدند قیمت و تعرفه کرایه‌ها نسبت به میزان تورم افزایش نمی‌یابد و درآمد آن‌ها به هیچ عنوان با دخل و خرج سرپرست خانوار‌ها نمی‌خواند. آن‌ها می‌گویند که حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط مسافر باز هم مبلغ دریافتی تاکسی اینترنتی به صرفه نیست؛ […]

عمده رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مایلند مسافران همیشه عجله داشته‌باشند، چراکه آن‌ها معتقدند قیمت و تعرفه کرایه‌ها نسبت به میزان تورم افزایش نمی‌یابد و درآمد آن‌ها به هیچ عنوان با دخل و خرج سرپرست خانوار‌ها نمی‌خواند. آن‌ها می‌گویند که حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط مسافر باز هم مبلغ دریافتی تاکسی اینترنتی به صرفه نیست؛ به ویژه آنکه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد آن به عنوان کمیسیون توسط شرکت از آن‌ها کسر می‌شود.

جوان آنلاین نوشت: اسنپ می‌گیرم و بعد از آن سراغ تپسی می‌روم، هیچ عجله‌ای ندارم، اما از آنجایی که پیش‌تر این سفر دیر تأیید شده‌بود، درخواستم را در هر دو تاکسی اینترنتی ثبت می‌کنم تا شانس بیشتری داشته‌باشم.

«در حال جست‌وجوی راننده»؛ این عبارتی است که روی هر دو اپلیکیشن نمایش داده می‌شود و باید منتظر بمانم. دقایقی بعد، اما پیام می‌آید که «راننده‌ای پیدا نشد» برای همین چندبار دیگر درخواست سفر را تکرار می‌کنم.

کرایه تاکسی اینترنتی به سرعت بالا رفت،در حد « عجله دارم» اسنپ / کمیسون ۲۰ درصدی چیزی برای راننده نمی گذارد

نگاهی به ساعت می‌اندازم و می‌بینم حدود نیم ساعت است که درخواست تاکسی اینترنتی می‌دهم، اما هیچ راننده‌ای پیدا نشده‌است. حالا دیگر دیرم شده و برای همین به ناچار از گزینه «عجله دارم» استفاده می‌کنم؛ گزینه‌ای که قیمت سفر را افزایش می‌دهد و همین، نظر راننده را جلب می‌کند و باعث می‌شود که او درخواست سفر را تأیید کند.

آن وقت است که می‌فهمم عجله داشتن یا نداشتن من، تأثیری در تأیید سفر نداشته و اصلاً این گزینه برای تعیین نرخ بالاتر است تا راننده آن را تأیید کند. حالا کاربران می‌گویند بعد از حذف «عجله دارم» قیمت‌ها بالاتر رفته، یعنی در حد همان عجله دارم و حتی بیشتر!

مدتی است که وجود گزینه «عجله دارم» در اپلیکیشن‌های مسافربری، جنجال‌ساز شده‌است. در واقع با این گزینه «اسنپ» و «تپسی» امکانی را در اختیار مسافران قرار داده‌اند که مبلغ کرایه را بالاتر می‌برد و اینگونه انگیزه راننده برای پذیرش سفر بیشتر می‌شود، اما سازمان تعزیرات اعلام کرده که این کار مصداق بارز گرانفروشی است،

چراکه وقتی نرخ کرایه مسیر از پیش تصویب‌شده، شرکت‌های تاکسی اینترنتی باید طبق آن از مسافر کرایه دریافت کنند و نه بیشتر؛ بنابراین کسانی که گزینه «عجله دارم»‌را گذاشتند به نوعی دارند قانون را دور می‌زنند؛ اقدامی که البته با این توجیه روبه‌رو شده که این گزینه کاملاً انتخابی است و هیچ اجباری در آن به مسافر تحمیل نمی‌شود، در صورتی که واضح است وقتی مسافر می‌بیند هیچ راننده‌ای درخواستش را قبول نمی‌کند، ناچار است گزینه «عجله دارم» را بزند تا بتواند به مقصد برسد؛ یعنی سفری گران‌تر را تجربه کند، اما با همان خودرو، همان راننده و همان شرایطی که چند لحظه قبل ارزان‌تر نرخ‌گذاری شده‌بود.

اختلاف‌نظر سازمان تعزیرات و وزارت اقتصاد
ماه گذشته بود که سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» گران‌فروشی و تخلف است و باید از تاکسی‌های اینترنتی حذف شود. این موضوع ابتدا تذکری به سخنگوی سازمان تعزیرات به مسئولان تاکسی‌های اینترنتی بود و آن‌ها را تهدید به برخورد جدی در صورت عدم حذف این گزینه کرده‌بود. تقریباً یک هفته بعد از طرح این تذکر، امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد از این اظهارنظر انتقاد و اعلام کرد «عجله دارم» تخلف نیست و در تاکسی‌های اینترنتی باقی می‌ماند. با توجه به واکنش وزارت اقتصاد نسبت به این موضوع، تصور می‌شد این ماجرا خاتمه پیدا کرده‌باشد، اما روز سه‌شنبه احمد اصانلو، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری خود بار دیگر به این موضوع پرداخت و خطاب به تاکسی‌های اینترنتی گفت: «خودتان گزینه عجله دارم را جمع کنید.» رئیس سازمان تعزیرات هم وجود این گزینه در تپسی و اسنپ را مصداق گران‌فروشی دانست و در ادامه نیز اعلام کرد: «تخلف اسنپ در رابطه گزینه عجله دارم از آن مقولاتی بود که هیچ‌کدام از دستگاه‌هایی که مسئولیت و مأموریت نظارت در بازار و حمایت از حقوق مردم را دارند، ورود نکردند و ما رأساً خودمان ورود کردیم.»

اصانلو در ادامه نیز اعلام کرده که در حال حاضر پرونده تخلف اسنپ در مرحله تحقیقات مقدماتی است. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین تاکسی‌های اینترنتی را به نوعی تهدید کرد و گفت: «اگر خود شرکت‌ها این گزینه را حذف نکنند، پرونده‌های مربوطه تا صدور حکم پیگیری می‌شود.» به نظر می‌رسد موضوع «عجله دارم» محل اختلاف سازمان تعزیرات و وزارت اقتصاد شده‌باشد.

تاکسی اینترنتی معروف جهان هم عجله دارد؟
بدون شک فعالیت تاکسی‌های اینترنتی یکی از بهترین کار‌هایی بود که می‌توانست زندگی‌های امروزی را تحت‌تأثیر قرار دهد. نداشتن زمان کافی و دور بودن ایستگاه‌های تاکسی، عمده دلایل به وجود آمدن تاکسی‌های اینترنتی بود، چراکه پیش از آن باید صد‌ها متر برای رسیدن به مسیر تردد تاکسی‌ها پیاده می‌رفتیم و ده‌ها بار برای گرفتن تاکسی مورد نظر تلاش می‌کردیم تا بلکه یکی از آن‌ها با قیمت توافقی که هم مسافر از آن راضی باشد و هم راننده، سفر را قبول کند، اما پس از اینکه این شرکت‌های اینترنتی به بخش جدا نشدنی از زندگی روزمره بسیاری از افراد تبدیل شدند تعیین نرخ کرایه در آن دستخوش تغییراتی شد؛ مثلاً به روز شدن نرم‌افزار این تاکسی‌ها و اضافه‌شدن گزینه «عجله دارم» که موجب افزایش هزینه سفر می‌شود، یکی از آنهاست که حاشیه‌ساز شده‌است، اما آیا شرکت‌های معروف تاکسی اینترنتی که در دنیا مشغول به کار هستند، چنین گزینه‌ای را برای مسافرانشان در نظر گرفته‌اند؟ «اوبر»، بزرگ‌ترین شرکت تاکسی اینترنتی دنیا، سال ۲۰۰۹ تأسیس شد.

سرویس اوبر در ۶۶ کشور و ۵۷۳ شهر که بیشتر آن‌ها اروپایی و امریکایی هستند، استفاده می‌شود. با توجه به آمار سال ۲۰۱۸ این شرکت، میانگین انتظار مسافران در این سال کمتر از پنج دقیقه بوده‌است. یکی از رانندگان تاکسی اینترنتی اوبر در انگلیس به «مهر» درباره گزینه‌ای به عنوان «عجله دارم» گفته که نه‌تن‌ها شرکت‌های تاکسی اینترنتی در خارج از ایران چنین گزینه‌ای را ندارند، بلکه رانندگان این شرکت‌ها موظفند در کمتر از پنج دقیقه خود را به مسافر برسانند؛ در غیر این صورت جریمه نقدی می‌شوند!

به عقل و شعور مردم احترام بگذارید
گزینه «عجله دارم» موجی از انتقادات را از سوی مسافران تاکسی‌های اینترنتی به راه انداخته‌است، مخاطبان اسنپ و تپسی، افزایش قیمت در تاکسی‌های اینترنتی بدون هیچ خدمات بیشتری را بی‌انصافی می‌دانند. از طرفی برخی از آن‌ها می‌گویند که تعداد زیادی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی شرطی شده‌اند؛ یعنی معمولاً تا زمانی که مسافر گزینه عجله دارم را فعال نکند و تن به افزایش قیمت ندهند، راننده‌ای سفر او را قبول نمی‌کند.

یکی از مسافران تاکسی اینترنتی نوشته: «خیلی وقته به این نتیجه رسیدم راننده‌ها تا عجله دارم رو نزنی قبول نمی‌کنن، وای به حالی روزی که یه کمی هم ترافیک باشه یا بارون بیاد، به نظر من که خیلی گزینه مسخره‌ایه و فقط به نفع راننده و شرکت‌هاست نه ما. این بی‌انصافیه که همون خودرویی که ۱۰ دقیقه پیش با قیمت ارزون‌تر باید سفر رو تأیید می‌کرد، با قیمت بیشتری قبول می‌کنه که مسافر رو به مقصد برسونه.»

همچنین شخص دیگری این مسئله را طور دیگری نقد کرد: «۵۰ تا ماشین اطراف هستن، اما هیچ‌کدوم درخواست را قبول نمی‌کنن تا گزینه عجله دارم را می‌زنم همه باهم قبول می‌کنن!»

مسافر دیگری هم نوشت: «متأسفانه اکثر رانندگان اینترنتی خودشون رو حق میدونن و بهانه گرانی لوازم یدکی و ترافیک و نصرفیدن رو میارن. تازه منت هم سر مسافر میزارن. دوستان سعی کنید به خاطر یه بخاری و کولر و موزیک قشنگ، امتیاز بالا ندید، فقط کیفیت، ادب و امنیت مهمه.»

شخص دیگری نیز اینگونه واکنش نشان داد: «اسنپ جان بهتر نیست به جای اینکه مجبورمون کنی گزینه عجله دارم رو با چندده‌درصد قیمت بالاتر انتخاب کنیم، خودت بگی قیمت‌ها افزایش پیدا کرده؟ به عقل و شعور مردم احترام بگذارید!»

رانندگان می‌خواهند مسافران عجله کنند
در این کشمکش‌های پیش آمده، اما عمده رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مایلند مسافران همیشه عجله داشته‌باشند، چراکه آن‌ها معتقدند قیمت و تعرفه کرایه‌ها نسبت به میزان تورم افزایش نمی‌یابد و درآمد آن‌ها به هیچ عنوان با دخل و خرج سرپرست خانوار‌ها نمی‌خواند. آن‌ها می‌گویند که حتی با انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط مسافر باز هم مبلغ دریافتی تاکسی اینترنتی به صرفه نیست؛ به ویژه آنکه بین ۱۵ تا ۲۰ درصد آن به عنوان کمیسیون توسط شرکت از آن‌ها کسر می‌شود.

یکی از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در این رابطه نوشته: «اگه راننده براش قیمت سفر عادی به صرفه باشه، مگه مریضه قبول نکنه؟ شما‌ها که گزینه «عجله دارم» رو نقد می‌کنید اصلاً تو عمرتون راننده اسنپ بودید؟ تا حالا موقع بردن مسافر جریمه شدید یا تصادف کردید؟»

راننده دیگری هم که از شغلی که دارد، راضی نیست، نوشت: «کرایه‌ها واقعاً مفته، امثال بنده هم اگر مجبور نبودیم هیچ‌وقت این کار را انتخاب نمی‌کردیم، شما هم اگر دو بار هم گزینه عجله دارم رو بزنی باز هم نسبت به تاکسی دربستی با قیمت بهتری داری سفر میکنی. ضمناً اگر کرایه نصرفه و هیچ راننده‌ای سفر رو قبول نکنه باید چند برابر همین پول به تاکسی‌های زرد و سبز بدید.»

یکی دیگر از رانندگان هم نسبت به اینکه اطلاعی از انتخاب گزینه عجله دارم، از سوی مسافر ندارد، توضیح داد: «گزینه عجله دارم فقط مختص مسافر عزیز است و راننده هیچ خبری ازش نداره. فقط اینکه وقتی این گزینه رو میزنی، سفر شما به نزدیک‌ترین ماشین‌ها ارسال میشه و کسایی که در دو الی سه دقیقه‌ای لوکیشن هستن سفر رو می‌گیرن و به سمت مبدأ تعیین شده میرن.»

راننده دیگری نوشت‌: «شما فکر کردی من حال می‌کنم بیام بشم راننده خصوصی شما اون هم با افزایش قیمت لاستیک و لوازم یدکی و…»

واکنش اسنپ و تپسی چه بود؟

روز پنج‌شنبه اسنپ گزینه «عجله دارم» را از اپلیکیشن خود حذف کرد. روابط عمومی این تاکسی اینترنتی توضیحاتی را در این رابطه در اختیار «جوان» قرار داده‌است.

در بخشی از این توضیحات آمده‌است: «با وجود داشتن استدلال‌های حقوقی و تجاری در دفاع از گزینه «عجله دارم»، بنابر دستور مقامات ذی‌صلاح، این خدمت را از اپلیکیشن خود حذف کرد. گاهی در ساعات اوج ترافیک، کم بودن تعداد کاربران راننده و بالا بودن تعداد درخواست‌های سفر در یک محدوده موجب طولانی‌شدن زمان پذیرش درخواست سفر می‌شود.

گزینه «عجله دارم» راهکاری است که کاربران مسافر از طریق آن می‌توانند شانس پذیرفته‌شدن درخواست‌شان را افزایش دهند و زودتر به مقصد برسند. با انتخاب این گزینه، قیمت جدیدی برای سفر محاسبه می‌شود که بر اساس الگوریتم‌های تنظیم‌شده توسط واحد تجاری اسنپ تعیین شده‌است.»

در بخش دیگری از این توضیحات آمده‌است: «گزینه «عجله دارم» با توجه به نیاز و درخواست کاربران ایجاد شد تا کاربر مسافر در صورت تمایل در ازای پرداخت اضافه، درخواست خود را سریع‌تر به سفر تبدیل کند. عنوان گران‌فروشی تعریف قانونی دارد؛ باور ما بر این است که با ایجاد شناخت و آگاهی کامل از ماهیت این گزینه دیگر چنین نسبتی به آن داده نخواهد شد. درصد خیلی کمی از سفر‌های اسنپ با گزینه «عجله دارم» انجام می‌شود.

از سوی دیگر، کاربر راننده متوجه نمی‌شود که کاربر مسافر گزینه «عجله دارم» را انتخاب کرده‌است. در حقیقت کاربر مسافر با انتخاب گزینه «عجله دارم» زمان پذیرش درخواست سفر خود را مدیریت می‌کند.»، اما آیا این گزینه برای همیشه از اسنپ حذف شده‌است؟ روابط عمومی اسنپ در این رابطه گفته‌است: «به رغم حذف «عجله دارم»، به واسطه‌کاربردی بودن و نفع این گزینه برای هر دو گروه کاربران، همچنان از طریق مذاکرات، جلسات و گفتگو‌ها به دنبال اثبات کارکرد این گزینه به دستگاه‌های مربوطه هستیم.»

«تپسی»، اما تاکنون هیچ واکنشی نسبت به این ماجرا نشان نداده‌است. این شرکت چندی قبل در پایگاه اطلاع‌رسانی خود در رابطه با افزایش قیمت بابت «عجله دارم» کاربران نوشت: «عجله ندارم؛ ارزان‌تر سفر می‌کنم!» در این قابلیت، مسافر پس از انتخاب مبدأ و مقصد، سه گزینه در ارتباط با سفر خود خواهد دید.

اول، گزینه «عادی» است که در صورت انتخاب آن، رسیدن سفیر به مبدأ و هزینه سفر همچون روال سابق تپسی محاسبه خواهد شد. دوم؛ گزینه «عجله ندارم» است که در صورت انتخاب این گزینه، ممکن است زمان انتظار مسافر برای پیدا شدن سفیر تا پنج دقیقه طول بکشد. هزینه این سفر‌ها ۱۵ درصد کمتر از سفر‌های عادی محاسبه می‌شود. گزینه سوم «عجله دارم» است که در صورت انتخاب آن، هزینه سفر افزایش می‌یابد و سفیر در مدت زمان کمتری نسبت به حالت عادی به مبدأ شما خواهد رسید.»

عضو کانال ما در تلگرام شوید

در این بین، اما سؤالات دیگری نیز وجود دارد، اینکه چند درصد از سفر‌ها با نرخ «عجله دارم» انجام می‌شود؟ این افزایش نرخ با چه مجوزی انجام شد و درصد آن چگونه تعیین شده‌است؟ این‌ها سؤالاتی است که تا این لحظه «اسنپ» و «تپسی» بدان پاسخ نداده‌اند.

نظر بدهید

مدیرعامل اسنپ آفتابی شد:دفاع از گزینه «عجله دارم» و اعتراض به ندادن سهمیه سوخت رانندگان

مطالب مرتبط

راننده و مسافر اسنپ بدانند: جبران خسارت راننده پس از رسیدن به مبدأ در سفرهای لغوشده از سوی مسافر

صفر تا صد تایید صلاحیت و نظارت بر عملکرد رانندگان اسنپ/ راننده فعال در چه صورت غیرفعال می‌شود؟

اعتراض مدیر عامل اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده:حقوق مسافران را تضییع می‌کند

نظرات

  • اگ

    تاریخ : ۲۴ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام ودرود . در کل باید عرض کنم این کرایه با عجله دارم صرف نمیکنه وای بحال اینکه این گژینه نباشه. باور کنید خیلیها از روی ناچاری مثلا خودم تن به اینکار دادم..چون چاره ایی جز اینکار برای خیلیها نمانده….واقعا هزینه ها سرسام آوره وهر روز شاهد تغییرات هستیم.امروز یک وسیله میخری مثلا ۱۰۰ هزارتومان فردا همان وسیله شده ۱۲۰۰۰۰ تومان وشاهد تغییرات روزانه هستیم.نه سالیانه خواهشا اگر توانستید جلو روند سعودی قیمتهای مافیایی که باعث هر روز کوچکتر شدن سفره مردم شده بگیرید میتوانید در تمام امور مردم دخالت کنید .دوستان عزیز شما کلیات رو مد نظر قرار دهید.بعد به جزییات بپردازید.با تشکر.


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    واقعا درکتون اینقدره میگید کرایه بالا رفته راننده های اسنپ که مجانی شماروبالا وپایین می‌برند فقط زورتون به راننده های اسنپ میرسه الهی خیر نبینید


  • مهدی کردانی

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    دوستان عزیز سلام امیدوارم حال همتون خوش و دغدغه ای توی زندگیتون نداشته باشد.
    یه سؤال داشتم از همه برادر و خواهرای عزیزم. آیا بنظرتون این قضیه ها تمومی نداره که ذهنمون رو درگیر یه سری چیزها کنن ولی در عمل کار خودشون رو انجام بدن. حالا این کرایه هم مثل چیزهای دیگه. با احترام به رانندگان محترم که برای یه لقمه نون حلال توی سرما و گرما زحمت برای معیشت خانوادشون میکشن، و با احترام به مردم عزیز. مشکل اساسی جامعه ما مسئولینی هستن که در ارتباط با مدرک سر جایگاهی نشستن که هیچ درکی ازش ندارن. بجای اینکه کاری کنن ماشین، قطعات و لاستیک و غیره… رو ارزون یا با تخفیف به رانندگان محترم تقدیم کنن تمام این وسیله ها رو گرون میکنن و انتظار دارن کرایه گرون نشه پس چکار میکنن میان بدون استدلال و کارشناسی کرایه رو گرون میکنن، تمامی اجناس توی بازار مثل پوشاک، خواروبار و غیره بخاطر اینکه بهش کرایه میخوره گرون میشه. امیدوارم کسانی در جایگاه یک مدیریت بشینه که درکی از رانندگان و بقیه مشاغل که خودشون هم از مردم هستن رو داشته باشن. و من الله توفیق.


  • حسین

    تاریخ : ۲۳ - اسفند - ۱۴۰۲

    خواهشا بی خیال رانندگان اسنپ بشید همینجوری درگیر استهلاک و کمیسیون ۲۰ درصدی هستیم، اگه خودمونو به کوچه علی چپ نزنیم باید اسم خودمون رو بزاریم گدای شرافتمندانه، این چه وضعش با خر یا الاغ مسافر جابجا کنیم بصرفه تر


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    فقط چند روز کار نکنید رانندگان ما نباشیم جامعه فلج میشه بزارید التماس کنند تن به هر تصمیم ندین کرایه داخلی ۱۲هزار تومان مسخره نیست من استارت بزنم ۵۰هزار تومان استحلاک ماشینه


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کسی که دستور حذف گزینه عجله دارم داد هدفش بالا اومدن این خودش بود که بین مردم بپیچه چند وقت دیگه تو انتخابات شرکت می‌کنه مردم هم میگن این همون کسی بود که کرایه رو آورد پایین بعد رای میاره


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کسی که میاد تصمیم واسه رانندگان میگیره خودش هیچ مشکلی ندارد انقد اختلاس می‌کنه. که نمیدونه مشکلات رانندگان چیه


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    دولت حقوق کارمندان و کارگران رو هرساله می‌بره بالا بخاطر تورم ولی کرایه هرساله از سال پیش ارزان تر میشه دلیلش میدونید چیه چون ما رانندگان پشت هم رو نداریم


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    کرایه ما رانندگان رو کم کردید خوب حالا نوبت کارمندان و حقوق بگیران هستش حقوق کارمندان رو بیارین پایین دیگه الان همه باید یکسان باشند


  • محسن

    تاریخ : ۲۲ - اسفند - ۱۴۰۲

    مردم جرعت نمیکنن وقتی تو مغازه میرن خرید کنم بگن چرا گوشت مرغ لباس پول برق و هزار تا چیز دیگه گرون شده مغازه دار با اوردنگی میندازه مشتری رو بیرون مردم فقط برای کرایه زبان دارن مرد میشن


  • ساسان

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    راننده های عزیز شغل شما سنگین هستش ب خودتون رحم کنید تا حق شما هم درست بشه تا کرایه حداقل پنجاه هزار نشده نرید مسیر یک کیلومتری میگم بیشتر باشد طرف میری در خونش مثل خان سوارش میکنی ماشینت بو میده شعور ندارن آنچنان در ماشین میزنند بهم مشخص طرف تو عمرش سوار ماشین نشده بخاطر ده پانزده هزار نکنید عزیزان برید تاکسی تلفنی روزی کمتر دو میلیون در نمیارید کمترین مسیر هم می‌رید تا این درست کنند


  • ساسان

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    این ملت هرچی سرشون بیاد لیاقت شأن هستش داخل عمرتان خارج کشور رفتین بدونید اوبر چیه اوبر روی زمان بندی هستش از لحظه ای ک سوار می‌شید شروع میزنه از پنج دلارم هستش مسیر ده کیلومتری حداقل سی چهل دلار میشه دبی ده کیلومتر صدوپنجاه درهم میشه ترافیک زمان بیشتر بنفع راننده هستش یکی از پر درآمد ترین شغلهای دنیاست اوبر بخاطر سختی کار و هزینه هاش راننده با ماشینش نوکر در خونه مسافر هستن بخاطر پانزده هزار مسافر میزنه. پانزده امروز آدامسی بهت نمیدن گرونه راننده بیچاره روی ناچاری این کار می‌کنه اصلا این کرایه قانونی نیستن پانزده ساعت کار کنید پانصد هزار کار نمیکنی بیست درصد برای شرکت اسنپ من نمیدونم چرا اسنپ شریک بیشتر کرایه است کسی نمیگه چرا درصد زیاد میگیره آخه اسنپ چیکار می‌کنه هزینه و استهلاک ماشین میده چی میده شریک راننده هستش راننده های عزیز یک مدت نرید ببینید چ ب سر ملت میاد تاکسی ها پانصد هزارتومان گرفتن می‌دونند چخبره


  • حسین پور

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام من خودم راننده اسنپ هستم یک حساب میدهم در شهر ما میانگین گرای ۱۵ تومان هست هر سرویس سی دقیقه از زمان در خواست تا رسیدن بمصد طول میکشد اگر ترافیک نباشد اگر بیست در خواست داشته باشید ۱۰ ساعت مدت کاری هست جمع درامد سیصد تومان شصت تومان کمسیون هفتاد تومان سوخت ۱۵تومان بیمه حوادث این هزینه های روز جمعا۱۶۵هزار تومان می ماند۱۴۵ هرار تومان ایا ای مبلغ کفاف زندگی را می دهد در آمد حاصله پول یک ساندویچ نهار هست مسئولین یعنی قدر نادان بی فکر هستن یعنی آنقدر بیکارم فکر رانندگان هستن با یک ماشین سیصد میلیونی با آن همه هزینه نگه داری ماشین صرف می کند اول برسی کنید بعد فکر کنید ان وقت اقدام کنید اگر کسی فهمید متشکرم


  • رحمت

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    مسافر عزیز فقط منافع خودت برات مهمه کرایه تاکسی اینترنتی روبا تاکسی شهری وتلفنی مقایسه کنی میفهمی کرایه اسنپ خیلی هم ارزونتره


  • سام

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    باسلام به همکاران و رانندگان عزیز،بایدعرض کنم از وقتی گزینه عجله دارم رو حذف کردن کرایه ها دقیقأ نصف شده وجالبه اکثرکرایه ها بیست تومنه ازاین مبلغ بیست درصد رو اسنپ برمیداره ینی چندین کیلومتر رفت وبرگشت روبایدبری واسه شانزده هزارتومن،من زاهدان کارمیکنم در زاهدان وکل استان دریکماه فقط و فقط باید با همون سهمیه۱۶۰لیترکارت سوخت کارکنی ینی اگر بمونی یابایدتا یکم صبرکنید یایک بیست لیتری رو چهارصدهزار تومن بخری مگه نه هیچ پمپ بنزینی حتی یک لیتر بنزین هم به مارانندگان نمیده،نه بما ونه به رانندگان عادی وشخصی،این انصافه اسنپ فقط دستش توی جیبه ماست واین مشکلات مارو اگرهم بدونه که می‌دونه و خودم بارها گزارش دادم بازبی توجه هستش وجالبه شهرما حتی یک خیابابونم نیست که آسفالتش درحدمعمولی باشه تمامأ چاله وداغون،استعلاک وگرونی روغن فیلتر ولنت و… بماند،بعدچجوری میگن کرایه هاگرونه خودم کارمیکنم بنزینم تموم شده بارها محبورشدم یک ده لیتری رو آزاد دویست هزارتومن خریدم،فقط باید بگم اونایی که میگن کرایه ها بالاست خداجوابتونوبده،واون اسنپ که حقش بیست درصد نیست ماکسیموم حقش پنج درصدم نیست. یاعلی


  • خودم

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    بادرود،،چندین وچندبار مسافربرای مسیر ۱۲۰کیلومتری هزینه ش روزده ۱۷۰پس ازپایان سفر میزنه ۱۴۰ ازاون طرف هم بیست درصد کمیسیون الی برکت الله این خوشحالم که حقم راحت خورده میشه نوش جون اسنپ و رئیس تعزیرات،،من ده روزی میشه دیگه نمیرم اسنپ،،سورن پلاس صفر۷۵۰ میلیون گرفتم توی ۶ماه ۲۰هزارتارفتم مگه دیونه م،،مسافربره باتاکسی های آزاده بره،خدایی خیلی ازمسافراخودشون بیشترمیدن خیلیاشون هم اصلا کرایه ندارن که بدن


  • اسنپی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اون کسی که اسنپ رو با اوبر مقایسه کرده که عجله دارم ندارن ، اول باید قیمت تاکسی اوبر رو مقایسه میکرد که چقدر میگیرن


  • سید احمد هاشمی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    هیچ کس به فکر راننده و خودرو استهلاکش نیست فکر میکنم تاحالا تعمیر گاه نرفتند اخه مومن، نامسلمون، یه روغن با فیلترو.. شده یک میلیون و دویست، هربارکه مراجعه میکنیم پمپ بنزین ۲۰۰هزارتومن هزینه بنزین و سایر مخارج هم بجای خودش، شما دارید برای ۱۰تومن و بیست تومن چک وچونه میزنید اونوقت بعضی از مسافران هم به بهونه مشکل اینترنت کرایه پرداخت نمیکنند و پشتیبانی هم کمیسیون خودشو از کرایه دریافت نشده برمیداره چرا فقط دعواتون به نفع مسافر هست وکسی برای راننده نظر مثبتی نمیده واقیتش من الان تصمیم گرفتم فقط سفرهای باقیمت بالا را بپذیرم وهیچ سفری زیر ۵۰تومن را قبول نمیکنم


  • علی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    الان یک هفته هست که کرایه ها در شهرستان بین ۸ تا ۱۰ تومان ارزان شده.کجای دنیا رو پیدا می‌کنید انقدر خرتوخر باشه؟
    جز ایران….


  • ابراهیم اکبری

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اقایون خانما… کسی ب زور کسی مجبور نمکنیه.هر جور راحتی برید.. دوست داشتن با خدا برید.. دوست هم نداری خدا داده تاکسی و اتوبوس و مترو…. و دوتا پا… برید.. اینقدر کوزه سر راننده خورد نکنید.. بخدا قسم با این کرایه هیشکی به جایی نمیرسه..


  • علی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    من هر روز دارم کار میکنم کرایه ها همون قیمت قبل هست چطوری میگید زیاد شده جایی که ما کار می‌کنیم کرایه ها ۱۰ تا ۱۵ هزارتومن هست ولی همین‌مصیر که ما میریم آژانس ۵۰ هزار تومن میگیره چرا خبر نگاران انقد حاشیه درست میکنن جوری میگن که انگار رانندها جزو این مردون نیستن یا نباید زندگی کنن جالبش اینه که همین کرایه پاین را نصف مسافرا ن نمیدن میگن نداریم یا شماره کارت بده بعد برات واریز میکنیم چند بار دیدم که راننده با مسافر دارن کتک کاری میکنن برای کرایه که مسافران نمیدن مسافری بود که راننده معلول را کتک زد برای ۱۵ هزار تومن که نده اون وقت میگید کرایه گرونه به خدا باید از این حرفتون خجالت بکشید رانندگان هم حق زندگی دارن خانواده دارن


  • دانیال

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    برا چی،،چرا پایین نیاد،،یعنی چی هر سال ده درصد ۱۵ درصدد همچی میره بالا،،،تازه شب عید اف میخوره، این سنت رو کی گذاشت،،چی اتقاق میوفته تو یک شب،،ما عید نخواهیم باید چیکار کنیم.


  • مجتبی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    شما طوری بیان میکنید که انگار همیشه باید گزینه عجله رو بزنید!!من راننده مسیر و کرایه رو نگاه میکنم و تشخیص میدم که کرایه به صرفه است یا خیر!وقتی مسیر و کرایه باهم نمیخونه خب چرا باید برم؟؟اون مسیرهایی که کرایه خیلی کمتره و مقصد خوبی هم نداره باید طوری باشه که راننده انگیزه قبول سفر داشته باشه که یکیش کرایه نرمالتره


  • علی عمو

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    هرکی میگه کرایه ها بعد حذف عجله دارم بالا رفته مثل سگ دروغ میگه کرایه یازده تومنی کجاش بالاس .. ها از خودتون حرف درمیارین نون مارو اجر کنین


  • سما

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ حق تاکسیرانی ها را نقض کرده ابتدا ارزان بود حالا مسیر ۱۴ تومانی اول ۱۴۰۲ را ۳۴ هزار تومن میگیرد تازه راننده هرجا دیرش میشود و حوصله ندارد دور بزند آدم را رها میکند و میخواهد تندی سفر بعدی زرا بگیرد … من راضی نیستم و چون تاکسیرانی ها ورشکست شده و دیگر در محله وجود ندارن مجبورم اسنپ بگیرم حرام باشد


  • ثامر طریفی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    خدایی الان دو سه روزه عجله دارم حذف شد کرایه ها نصف شدن کورس ۱۰۰ تومنی شده ۴۰ تومن این چه وضعشه


  • رحیم عظیم زاده

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    بدبخت راننده اسنپ که برده مدرن محسوب میشه


  • ناص

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    سلام همه دارن از قیمتها صحبت میکنن یکی نیست بره دنبال خود شرکت اسنپ که این کمسیون ۲۰ درصدی رو با چه منتطقی از راننده کم میکنه و در قبالش چه امکاناتی به راننده میده اومده تو سایتش برا راننده امکانات گذاشته از اونم داره دلالی میکنه همه چیز گرونتر از نرخ بازاره خودشم منت میزاره سره راننده که داریم با تخفیف میدیم (لوازم یدکی و خدمات پزشکی)آقایون تعزیرات اگه زورشون میرسه برن دنبال کمسیون اسنپ الکی مردمو به جون هم نندازن


  • مرتضی

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    جمع کنید این مسخره بازی ها را،تورم افسار گسیخته سکه وطلا ومواد خوراکی وخدماتی و……را رها کردید وچسبیدید به گزینه عجلاه دارم

    واقعا دارید بد جوری به شعور مردم توهین میکنید یا اینکه خیلی بی سوادوبی تجربه هستید.


  • بهنام

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    واقعا حدی میگین قیمتا بالا رفته من که مسافرم دلم بحال این اسنپا میسوزه بخدا روم نمیشه بعضی وقتا کرایشونو بدم اخه بیچاره نیم ساعت خودشو ماشینش دراختیارمونه بعدش بیست هزار گیرش میاد اونم که میگن اسنپ بیست درصدشو میبره من در مورد کرمانشاه حرف میزنم همون مسیرو با تاکسی رفتم پنجا هزار تومن ازم گرفته بنظرم اسنپ سلواتی بیشتر بهش میاد البته برا راننده بیچاره وگرنه اسنپ پول خودشه درمیاره


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    با عرض سلام و ادب �ستان چرا به جون هم می‌افتید مسافر میگه اسنپ کرایه زیاد می‌گیره اسنپ میگه مسافر کرایش پایینه چرا هیچکس نمیگه در پورسانته اسنپ زیاده اسنپ باید پورسانتش ۵ درصد باشه سهمیه بنزینم که قطع کردن خواهشاً به جان هم نیفتید به همدیگر احترام بگذاریم نه مسافر مقصر است نه راننده اسنپ مقصر خود دولت است حتماً اسنپ باید پورسانتش را ۵ درصد کند


  • سعید

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ خوب هست . ماهی ۱۶ میلیون درآمد با ۹ ساعت کار – روزانه ۲۵۰ کیلومتر
    -اکثر راننده ها راضی هستیم …


  • سعید

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اخه ادم هیچی ندار چرا از کرایه ها میگی هرچقدر هم بالا بگه اسنب کرایه هارو بازم کم گفته با بنزین ۳۰۰۰ هزار تومانی و کمسیون و لوازم و روغن گران اندازه یه ارزن. هم برای راننده سود نداره بعد شما میگید کرایه ها بالارفته انقدر کرایه ها پایین. هست که خود مسافران صد بار پیش امده گفتن خدایی کرایه ها پایین هست تازه از روی دلسوزی همیشه کرایه هارو روند میکنن


  • اسماعیل جوادی نسب

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اولا کرایه ها صلواتی اصل کار کمیسیون اسنپ هست که داره بدون هیچ کاری با راننده شریکی کار میکنه آخه مگه چکار میکنید ۳درصد هم برای شما زیاد تعزیرات هم زورش با شرکت نمیرسه اومده حق راننده را کم میکنه با گزینه عجله دارم هم کار کنی بازم کرایه خیلی پایین‌تر از تاکسی کنار خیابانی هست درحالی که کمیسیون تمام حق راننده را میخوره تازه راننده بدبخت اینترنت پول میده تلفن شارژ میده اکثرا مسافر به موقع نمیاد باید زنگ بزنی خاک بر سر راننده اسپ که همه دارن میزنن تو سرش


  • یاالا

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    امروز من فاصله که همیشه ۷۲۰۰۰ تومان میرفتم به ۳۷۰۰۰ تومن رفتم که ۳۱۰۰۰ تومان نصیب من شد آیا این انصافه یک ریال حقوق یک مسئول کم بشه دنیا رو بهم میریزه ولی ما رانندگان اسنپ باید چکار دیگه میریم گاردریل اسنپ خدا حافظ تا تکلیف کرایه ها و کمیسیون وبنزین مشخص شود دوستان کار نکنید تا حساب بیاد دستشون یا علی


  • محمدرضا

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    اسنپ دیگه کسی کار نمی‌کند ۳۹ کیلومتر بری برای ۲۹۰۰۰ تومن که ۵۰۰۰ تومنش کمیسیون کم میشه دوستان کار نکنید بدرد نمیخورد


  • سعید

    تاریخ : ۲۱ - اسفند - ۱۴۰۲

    کمیسیون در شهر من ۲۰ درصد شده و همچنان کرایه ۱۲ هزار تومانی وجود دارد و از اون بدتر در ساعات بین ۱۲ شب تا صبح، منصفانه هست که حداقل ۲۰ درصد افزایش قیمت باشد اما همچنان مثلا در ساعت ۲ شب سفر با کرایه های ۱۲ تومانی وجود دارد.
    بیشترین هزینه های ما رانندگان اسنپ در استهلاک( جلوبندی تقریبا هر ماه ایراد پیدا می‌کند. لنت ماشین ۳۰ تا ۴۰ روز یک بار نیاز به تعویض دارد. لاستیک ماشین هر ۶ ماه می بایست عوض شود و هزینه های قسمت های دیگر که بر شمردن هر کدام زمان طولانی می طلبد.)
    هزینه های تعمیرات و لوازم جانبی به شدت بالاست و هر بار میلیونی می بایست هزینه نماییم. آیا نباید بین مبلغ کرایه دریافتی و هزینه ها ی تعادلی باشد. کمیسیون ۲۰ درصدی اسنپ اوج بی انصافی و القا کننده این است که راننده در حال بیگاری شدن می باشد.
    پشتیبانی تماس اسنپ تقریبا قطع شده و خلاصه که وضعیت اسفناک و افتضاح می باشد.


  • امیر

    تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    من فقط یک چیز ساده میخوام بگم
    همه این افرادی که میگن اسنپ گرونه و هزینش زیاده من حاضرم ماشین خودم رو در اختیارشون قرار بدم بیان چند روز کار کنن ببینن واقعا با همین کرایه های به اصطلاح خودشون بالا میصرفه یا نه
    تهران رو نمیدونم وای شهرستان که میدونم عمرا قبول کنن


  • محمدلو

    تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    کرایه ها واقعا پایینه نمیدونم مردم چی فکر میکنند هرروز وقتی میرن چیزی میخرن با افزایش قیمت مواجهن بعد برای کرایه دادن مشکل دارن


  • ناشناس

    تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    رئیس تعذیرات اگه مرد بود جلو همه گرونی ها را می‌گرفت نه فقط پیله کنه به راننده های بدبخت اسنپ انگاری شعور نداره که تورم بیداد میکنه


  • مهرداد

    تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    کرایه های اسنپ خیلی ارزان هست و با تورم گوشت و برنج همخوانی ندارد


  • باباخانی

    تاریخ : ۲۰ - اسفند - ۱۴۰۲

    من راننده اسنپ هستم
    افتخار میکنم که خدمتی برای مردم کشورم انجام میدم
    درآمد من از این کار برای ۸ ساعت کار ماهیانه کمتر ۱۳ میلیون تومان هستش که بیش از ۱ میلیون تومان از این درامد رو هزینه خرید بنزین میکنم
    حدودا ۲ میلیون هم بابت بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنم میمونه ۱۰ میلیون
    هزینه های ریز و درشت دیگه هم هست که از این مبلغ کسر میشه مثل
    بیمه ماشین
    شستشوی ماشین (کارواش)
    هزینه تعمیر و نگهداری ماشین
    هزینه سرویس های دوره ای ماشین پیش از موعد زمانی(به دلیل طی مسافت زیاد)
    استهلاک ماشین و تعویض قطعات آن
    هزینه ناشی از جرایم رانندگی
    هزینه ناشی از تصادفات رانندگی

    خودم و سرمایم ( ۵۰۰ میلیون ماشینم) در خدمت مسافر هستیم
    روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر جاده ها رو طی میکنیم و هر لحظه با خطرات جانی و مالی روبرو هستیم برای درامد ماهیانه کمتر از ۱۰ میلیون
    ایا خود شما حاضرید ماشینتون رو به ماهی ۱۰ میلیون به کسی که اسنپ کار میکنه اجاره بدین؟
    مطمئنا جوابتون منفیه
    ولی راننده اسنپ ۸ ساعت وقتش رو جونش رو و مالش رو گذاشته و به هموطنش خدمت میکنه
    اگر حقوقش مکفی نباشه و با نارضایتی و از روی ناچاری اقدام به جابجائی مسافر کنه خدا رو هم خوش نمیاد
    پیشنهاد میکنم کمیسیون قانونی برای اپلیکیشن اسنپ در نظر گرفته بشه شاید چیزی بین ۱ تا ۵ درصد و دولت هم یارانه ای برای رانندگان اسنپ بر مبنای خدمات رسانی اونها در نظر بگیره تا مسافران متحمل افزایش قیمت سفر نشن