چاپ کد خبر: 113577
14 خرداد 1402

کشف لاشه ۲۴ قطعه کبک وحشی از یک شکارچی شیراز

در روز‌های گذشته یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز و مله گاله موفق به کشف و ضبط لاشه ۲۴ قطعه کبک وحشی به همراه یک قبضه اسلحه غیر مجاز شدند.

کبک

به گزارش اول فارس، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز همچنین از کشف مقدار ۱۸۰ کیلو گرم هیزم جنگلی قطع شده با اره برقی دراین منطقه خبر داد و افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز با مسلوب المنفعه کردن دو کوره زغالگیری اقدامات برای امحای این کوره‌ها را انجام دادند.
کامران اسلاملو با اشاره به اینکه همه مراتب برای انجام اقدامات قضایی صورتجلسه شده است ادامه داد: متاسفانه قطع درختان برای این مصارف، بسیار زیان بار است. بخصوص در عصر امروز، که جنگل‌های مناطق در وضعیت حساسی قرار دارند و به طرق مختلف نابود می‌شوند سودجویان با قطع درختان و تهیه زغال اسیب دوچندان به طبیعت می‌زنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز خواستار شدت عمل و برخورد قاطع با سودجویان در عرصه‌های طبیعی شد و گفت: درختانی، چون بلوط بخصوص در جنگل‌های زاگرس، دارای ارزش بسیاری برای محیط زیست منطقه هستند، بنابراین برای حفاظت از آن‌ها، قطع و استفاده از آن‌ها ممنوع است، اما با این وجود، هنوز هم قاچاق چوب این درختان برای تهیه زغال، انجام می‌گیرد.
اسلاملو همچنین با اشاره به این‌که شکار غیرمجاز موضوعی است که همواره در مباحث مرتبط با حفاظت مطرح بوده و از دغدغه‌های کارشناسان و علاقمندان به حیات وحش به حساب می‌آید گفت: شکارغیرمجاز مقوله‌ای است که ضرر‌های جبران ناپذیری را به حیات وحش شکننده مناطق وارد کرده است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار