میزان کمیسیون دریافتی از هر راننده اسنپ و تپسی کمتر می شود؟

مشاور اقتصادی رئیس شورای رقابت گفت کارگروهی برای چگونگی محاسبه دریافت کمیسیون از راننده های تاکسیهای اینترنتی تشکیل شده است.
پیش از این رانندگان تاکسیهای اینترنتی درباره میزان پرداخت کمیسیون، از دو شرکت اسنپ و تپسی به شورای رقابت شکایت کرده بودند.
شورای رقابت پس از تعیین قیمت خودروهای داخلی به دنبال نقش آفرینی در بازار تاکسیهای اینترنتی بوده و در همین رابطه سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده که با توجه به سهم اسنپ و تپسی از بازار تاکسی های اینترنتی، این شورا به نرخ گذاری کرایه و کمیسیون این تاکسیها ورود میکند.

با ورود شورای رقابت به این بازار، انتظار میرود که رانندگان و مشتریان اینگونه خدمات از تعرفهی کرایه و کمیسیون مناسبی برخوردار شوند. شرکتهای تپسی و اسنپ دو شرکت بزرگ تاکسیرانی اینترنتی در کشور هستند که بهعنوان پیشگامان این بازار فعالیت میکنند که اخیراً با مشکلات تقلب و بازاریابی غیراخلاقی با یکدیگر درگیر شدهاند و سرانجام شرکت تپسی از اسنپ شکایت کرد و به نظر میرسد مشکلات حقوقی دو شرکت رانندگان و مشتریان آنهارا نیز درگیر کرده است.
این در حالی است که چندین ماه است اعتبار بنزین رانندگان تاکسی های اینترنتی به آنها داده نشده است.
راننده های اسنپ و تپسی معتقدند میزان کرایه ها و میزان کمیسیون دریافتی از آنها به گونه ای است که جوابگو مخارج و استهلاک خودرو خود نیستند و از روی ناچاری به این کار مبادرت می کنند.
یکی از مشکلات این گروه از رانندگان نداشتن چتر حمایتی یک تشکل یا اتحادیه بالای سرشان است تا بتواند در این مواقع از حقوق آنها حمایت نماید.
بسیاری از رانندگان تپسی و اسنپ از نداشتن بیمه نیز گلایه مند هستند ، امری که تاکنون هیچ سازمانی به آنها پاسخ مناسبی نداده است.
در این شرایط که هرگونه افزایش کرایه ها برای اسنپ و تپسی باعت ریزش شدید مسافران می شود راننده ها معتقدند این دو شرکت عمده تاکسی اینترنتی ایران بایستی از بخشی از کمیسیون دریافتی خود به نفع رانددگان صرفنظر کرده و شرایط ادامه کار را برای قشر وسیعی از هزاران راننده تاکسی اینترنتی در کشور فراهم نمایند.
بیشتر بخوانید:
با این حساب سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسی واریز نمی شود؟
خوراک زبان گوساله لذیذ رستورانی دوست داری اینطوری درست کن!
اخیراً مدیر روابط عمومی شورای رقابت در مصاحبهای مدعی شد شرکت اسنپ بر اساس شکایت شرکت تپسی به رویه ضد رقابتی محکوم شده است. بر اساس شکایت تپسی شرکت اسنپ به دلیل استفاده از مالکیت ۱۰۰۰ سیمکارت و ساخت حسابهای کاربری به عنوان کاربر مسافر در سامانه شرکت تپسی و دسترسی به اطلاعلات تماس حدود ۱۴۰۰۰ راننده شرکت تپسی بر اساس ماده ۶۱ سیاستهای کلی اصل ۴۴ به ارتکاب رویه ضد رقابتی محکوم شده است و باید جریمه پرداخت کند.
اسنپ با انتشار اطلاعیه ای ادعای مطرح شده شورای رقابت درباره جذب رانندگان تپسی را تکذیب کرد. این شرکت اعلام کرده که پرونده مذکور در سال ۹۸ مطرح شد و اسنپ نیز دفاعیات خود را ارائه کرد. هرچند تا این لحظه، رأی شورای رقابت بهطور رسمی به اسنپ ابلاغ نشده، اما امروز و بعد از گذشت بیش از ۳ سال، خبر نتیجه آن در رسانهها منعکس شده است.
۱۱ روش تشخیص عسل طبیعی از تقلبی که عسل شناس حرفه ای شوید




