چاپ کد خبر: 121525
30 شهریور 1402

همه چیز در مورد گیاه هزار درمان آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا برای مو

گیاهی با ظاهر خشن که اغلب با وجود نگهداری ساده در کنج خانه هایمان جای می گیرد، ژلی سرشار از مواد معدنی، ویتامین، آنتی اکسیدان و … را در میان برگ های سبز و خشن خود می پوشاند و در مجموع می توان گفت این گیاه با داشتن ژلی مملو از محبت طبیعت برای درمان بسیاری از بیماری هایی که در طول زندگی، گریبان گیر بدن می شوند مفید است. در نتیجه اگر مایل هستید همه چیز را در مورد گیاه هزار درمان آلوئه ورا و خواص آلوئه ورا بدانید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

آلوئه ورا چیست و از کجا می آید؟

آلوئه ورا که مشهور ترین کاکتوس جهان به شمار می رود، انواع بسیار زیادی دارد که از دیر باز در میان مردم مصر و خاورمیانه استفاده از این گیاه رواج داشته است به طوریکه مصریان باستان از آلوئه ورا برای شستشوی دست و صورت یا به عنوان نرم کننده دست استفاده می کردند و نکته جالب این است که مصریان حتی در مومیایی کردن اجسادشان از آلوئه ورا بهره می بردند اما استفاده از آلوئه ورا تنها مربوط به مصریان باستان نمی باشد و مردمان یونان، مکزیک و چین هم از خواص معجزه آسای گیاه آلوئه ورا مطلع بودند و از این گیاه معجزه آسا بی بهره نبودند.

حال بهتر است به چیستی این گیاه شگفت انگیز بپردازیم، هر برگ گیاه بوته ای آلوئه ورا از سه بخش تشکیل می شود. اولین بخش این گیاه که به چشممان می خورد، بخش بیرونی و سبزرنگ آن است بخش بعدی گیاه آلوئه ورا که با برش عرضی برگ این گیاه قابل ملاحظه است ژل آلوئه ورا می باشد.

ژلی شفاف که ۹۹ درصد از آب تشکیل شده است و ۱ درصد دیگر آن را مواد معدنی، ویتامین و … تشکیل می دهد و اما آخرین بخش برگ که پس از گذر از ژل آن قابل مشاهده است، لاتکس آلوئه ورا می باشد که آن را به شکل شیره ای تلخ و زرد رنگ می تواند دید. با نگاهی کلی به ساختار آلوئه ورا زمان آن رسیده است که با خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای درمان بیماری های مختلف آشنا شویم.

خواص آلوئه ورا برای مو

شوره هایی که در اثر خشکی پوست سر به وجود می آیند، درمیان پیچ و خم موها دیده می شوند و ممکن است زیبایی مو ها را تحت الشعاع قرار داده یا ظاهر مو را آلوده نشان دهند. در چنین شرایطی گیاه آلوئه ورا می تواند با خاصیت آبرسانی، نرم کنندگی و ضد باکتریایی خود و قرارگیری بر روی پوست سر آن را آبرسانی و از ایجاد شوره یا پوسته پوسته شدن، پوست کف سر جلوگیری کند.

خواص آلوئه ورا برای دور چشم

آلوئه ورا چشم

خطوطی که با اشتیاق چشم ها را فرا می گیرند زیبایی دو چشم را در میان خود محو می کنند و اگر این چروک های پنجه کلاغی با سیاهی زیر چشم همراه شوند ظاهری نه چندان زیبا را برای چشمان ما به ارمغان می آورند. حال برای رهایی از این چین و چروک ها لازم است کمی ژل آلوئه ورا را در لابه لای این چروک ها قرار دهید تا این ژل با تزریق آنتی اکسیدان به سلول های اطراف چشم عمق این خطوط را کاهش داده و به مرور زمان اثر آن ها را از بین ببرد.

خواص آلوئه ورا برای چاقی صورت

با وجود اینکه صورت های لاغر و استخوانی در جامعه امروز بسیار پر طرفدارند اما گونه های پر هیچ گاه محبوبیت خود را از دست ندادند و بسیاری از افراد همواره به دنبال راهی برای داشتن گونه های زیبا و پر می گردند که در این تفحص عجولانه بعضا راه هایی مانند تزریق ژل و چربی را انتخاب می کنند، غافل از اینکه گیاه آلوئه ورا با داشتن ویتامین C فراوان در ترکیب خود مدت هاست قصد یاری رساندن به این افراد را دارد؛ چرا که ویتامین های موجود در این گیاه میزان کلاژن سازی را در این ناحیه افزایش می دهد و کمک بسزایی به پر شدن گونه ها می کند.

خواص آلوئه ورا برای لک صورت

پوست شفاف صورت، گاهی ممکن است توسط لکه های قهوه ای رنگ احاطه شود و این لکه های قهوه ای رنگ ظاهری نه چندان مطلوب را برای پوست صورت به ارمغان آورند. از این رو همواره روش های متفاوتی برای از بین بردن این لکه ها وجود دارد که یکی از این روش ها، بهره بردن از آلوئین موجود در آلوئه ورا است. این ماده با از بین بردن و جلوگیری از سلول های ملانین پوست کمک بسیار زیادی به کمرنگ شدن این رنگ دانه های می کند.

خواص آلوئه ورا برای سوختگی

آلوئه ورا سوختگی

ژلی سرشار از آب قطعا می تواند تسکین دهنده ای مطلوب برای درد های شدید ناشی از سوختگی باشد، درد هایی که تاب آوری در مقابلشان بسیار سخت است و تنها با خاصیت خنک کنندگی آلوئه ورا قابل تحمل می شوند. چه بسا استفاده منظم از ژل آلوئه ورا در محل سوختگی علاوه بر تسکین درد، با خاصیت ضد التهابی و ترمیم کنندگی خود بر اثرات ناشی از سوختگی پوست به سرعت تاثیر گذارد و نشانه های سوختگی را به مرور زمان از بین ببرد.

خواص آلوئه ورا برای جوش صورت

در حال حاضر کمترکسی پیدا می شود که با دانه های قرمز رنگی که گاه و بی گاه بر روی پوست صورت و بدن ظاهر می شوند سرو کار نداشته باشد. جوش هایی که از بدو وجود آمدنشان مانند زائده ای اضافی روی پوست جلب توجه می کنند با استفاده صحیح از آلوئه ورا از بین می روند؛ چرا که ژل آلوئه ورا با خواص ضد باکتریایی خود، باکتری های به وجود آورنده جوش صورت را به طور کامل از بین می برد به همین منظور از ژل آلوئه ورا برای درمان این دانه های قرمز رنگ استفاده می گردد.

خواص آلوئه ورا برای لاغری

چطور آلوئه ورا راه رسیدن به اندامی زیبا را برای ما هموار می کند؟ گیاه آلوئه ورا که تقریبا در هر بخش از بدن عملکردی جدید دارد بار دیگر با کاهش قند خون نه تنها قادر است بیماری دیابت را درمان کند، بلکه از افزایش قند خون که مستقیما بر روی چربی های انباشته تاثیرگذار است جلوگیری می کند.

خواص آلوئه ورا برای معده

فواید گیاه آلوئه ورا و خواص آن بر ارگان های داخلی بدن کاملا مشهود است اما این بار خواص ژل آلوئه ورا، بر یکی از شدیدترین درد های حفره ی شکم مانند درد معده چیره شده که قادر است این درد را با آنزیم های خود و بهبود زخم های معده التیام  بخشد. علاوه بر این نوشیدنی های حاوی آلوئه ورا برای ریفلاکس نیز بسیار مناسب هستند.

در انتها

با اینکه خواص ژل بی مانند آلوئه ورا، تنها در چند نمونه ساده خلاصه نمی شود و این  معجزه طبیعی در درمان اغلب بیماری ها رخ تازه ای از خواص خود را نمایان می سازد اما سعی ما در این مقاله بر این بود که مهمترین خواص ژل آلوئه ورا را برای بهره گیری بهتر از این گیاه معجزه آسا را نام ببریم و به خواص آلوئه ورا برای درمان سوختگی، جوش صورت، لک صورت، دور چشم، چاقی صورت و مو بپردازیم.

نحوه خرید « رپرتاژ طلایی اول فارس »که فوراً مشهور شوید

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

کانال بله

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار