چاپ کد خبر: 110062
7 اردیبهشت 1402

۸ راز ثروتمند شدن و۳ باور مالی «سمی» که نمی گذارند پولدار شوید

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 14

حفظ امور مالی و ساختن ثروت به اندازه کافی سخت است. بنابراین نیازی نیست با خرابکاری، کار را برای خودتان سخت‌تر کنید. رمیت ستی (Ramit Sethi)، میلیونر خودساخته و ستاره نمایش آینده نتفلیکس «چگونه ثروتمند شویم»، می‌گوید برای اطمینان از رسیدن به اهداف مالی خود، باید از مسیر خود خارج شوید. او می‌گوید حذف سه باور پولی «سمی» می‌تواند به شما کمک کند در یک مسیر مالی باثبات قرار بگیرید.
۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 13
رمیت ستی

به عقیده او با ایجاد حتی یک تغییر کوچک در ذهنیت خود در مورد سرمایه گذاری، شما به معنای واقعی کلمه می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید. در ادامه سه خط قرمز در طرز تفکر را که می‌تواند باعث عقب نگه داشتن شما شود بررسی می‌کنیم.

طرز فکر سمی شماره ۱: در مورد پول صحبت نمی‌کنید
۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 18

ستی که نویسنده کتاب پرفروش «به تو یاد می‌دهم که ثروتمند شوی» است، می‌گوید در حالی که بسیاری از افراد به گونه‌ای تربیت شده‌اند که از گفتگو در مورد پول اجتناب کنند، اما اگر می‌خواهید موفق باشید، باید این کار را به‌راحتی انجام دهید.

او می‌گوید: «اگر واقعا در مورد پول صحبت نمی‌کنید، چه به تنهایی یا با شریک زندگی‌تان، چگونه می‌توانید انتظار داشته باشید که پیشرفت کنید؟ در هر خانواده موفق از نظر مالی، پول موضوعی است که به‌طور منظم از آن صحبت می‌شود.»

 نمی‌توانید در مورد امور مالی خود فعال باشید، مگر اینکه در مورد مقدار پولی که به دست می‌آورید، جایی که آن را خرج می‌کنید و اهداف خود برای پیشرفت در آینده واضح و روشن باشید. ستی می‌گوید که زیر سوال بردن منظم عادات مالی، بخشی از داشتن یک رابطه سالم با پول است؛ اینکه «چطور باید این کار را بکنیم؟ آیا این کار به نظرت خوب است؟ مطمئن نیستم که حساب پس انداز درستی داریم یا نه. بیا درباره‌اش بحث کنیم.»

طرز فکر سمی شماره ۲: تربیت مالی خود را زیر سوال نبرده‌اید

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 15

رابطه همه افراد با پول، به هر طریقی، با توجه به آنچه در دوران کودکی به آنها آموزش داده شده است، رشد می‌کند. محکم چسبیدن به این درس‌ها بدون زیر سوال بردنشان می‌تواند شما را به مسیر اشتباهی هدایت کند.

ستی می‌گوید در پادکستم از زوج‌ها می‌پرسم: «وقتی بزرگ می‌شدی خانواده‌ات درباره پول چه می‌گفتند؟» یکی از رایج‌ترین چیزهایی که می‌شنوم خانواده‌هایی است که می‌گویند: «ما از پس هزینه‌اش برنمی‌آییم».

ستی می‌گوید به این فکر کنید که وقتی خانواده شما ۱۰ بار، صد بار یا هزار بار این جمله را می‌گویند چه اتفاقی می‌افتد؟ آنچه اتفاق می‌افتد این است که وقتی به عنوان یک بزرگسال به دنبال مدیریت پول خود هستید یک «سناریوی نامرئی» در مورد تصمیمات مالی ایجاد می‌کنید که می‌تواند رویتان تأثیر بگذارد. در این مورد، ممکن است شما حتی از خریدن یک فنجان قهوه برای خودتان احساس گناه کنید، حتی اگر مقدار زیادی برای آینده پس انداز کرده و بودجه‌ای برای مصارف روزانه خود در نظر گرفته باشید.

ستی می‌گوید برای بازسازی طرز فکرتان، سناریو‌های دوران کودکی‌تان را بردارید و یادداشت کنید. باید آنها را تایید و وارسی کنید و بعد تصمیم بگیرید کدام سناریوها را می‌خواهید دنبال کنید یا اینکه سناریوی جدیدی برای فاز بعدی زندگی‌تان بسازید.

طرز فکر سمی شماره ۳: سرمایه گذاری فقط برای افراد ثروتمند است

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 10

ممکن است از سرمایه گذاری اجتناب کنید زیرا فکر می‌کنید این چیزی است که مختص آدم‌های ثروتمند است. ستی می‌گوید، اما راهی که می‌توانید از آن ثروتمند شوید، سرمایه گذاری است. به گفته او اگر درآمدی در سطح پایه دارید، عاقلانه است که هر چه می‌توانید سرمایه‌گذاری کنید، «حتی اگر بتوانید فقط مبلغ کمی در ماه سرمایه‌گذاری کنید، این کار را برای شروع انجام بدهید».

هر ماه به‌طور خودکار مبلغی را از چک حقوقی‌تان به یک حساب سرمایه گذاری منتقل کنید. ستی می‌گوید: «شما اغلب می‌توانید کل مسیر اجتماعی-اقتصادی خود را برای خود و خانواده‌تان با شروع این یک کار ساده، یعنی سرمایه‌گذاری اتوماتیک، تغییر دهید. این من را هیجان زده می‌کند زیرا به این معنی است که شما واقعا می‌توانید یک زندگی پربار را شروع کنید، بدون اینکه نگران پول برای ۲۰ سال آینده باشید.»

این به این دلیل است که در حالی که در حال زندگی کردن هستید، پولتان به‌طور آهسته و پیوسته در حال رشد است.

ستی می‌گوید: «به دست آوردن ثروت واقعی به زمان نیاز دارد. خسته کننده و روشمند است. مثل به دست آوردن تناسب اندام یا یادگیری یک زبان جدید و هرکار دیگری که به ثمر نشستن آن طول می‌کشد. هر روز کمی بهتر می‌شوید و ساختن ثروت هم همین‌طور است.»

۸ راز پولدار شدن که تنها افراد ثروتمند می‌دانند و به کار می گیرند

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 8
گرانت کاردون، مدیرعامل Cardone Capital، نویسنده کتاب پرفروش «قانون ۱۰ قاعده»، بنیانگذار جنبش ۱۰X و کنفرانس رشد ۱۰X است. او ۷ شرکت خصوصی دارد و بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه را در پروژه های مختلف، مدیریت می کند.

گرانت می گوید: «۲۰ سال آزمون و خطا کردم تا به ثروت چند میلیون دلاری دست پیدا کنم. اکنون در ۶۴ سالگی از ۱۸ شرکتی که راه اندازی کردم و ۱۲۰,۰۰ واحد آپارتمانی که دارم کسب درآمد می کنم. اما ای کاش زودتر می دانستم که افراد ثروتمند چگونه به پول فکر می کنند. من در طول زندگی حرفه ای خود با میلیونرهای زیادی ارتباط داشته ام و سال ها صرف فهمیدن عادات آنها کرده ام.»

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 7

به گفته گرانت کاردون این ۸ راز، حقایقی است که ثروتمندان درباره پول می دانند که اکثر افراد از آن بی خبرند:

۱. ثروتمندان از همان ابتدا سرمایه خود را در پروژه های مختلف تقسیم نمی کنند.

اگرچه اینکه تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد نگذارید ظاهرا تمرین خوبی است برای سرمایه گذاری های متنوع، اما ثروتمندان، اغلب پروژه اصلی خود را پیش می برند و بعد از کسب درآمد بیشتر، به سرمایه گذاری خود، تنوع می بخشند.

به عنوان مثال، ایلان ماسک، ۲۲ میلیون دلاری را که با فروش اولین شرکت خود، Zip2، به دست آورد، کاملاً روی تجارت بعدی اش، یعنی سرویس بانکداری آنلاین به نام X.com، سرمایه گذاری کرد.

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 6

پس از ادغام X.com با PayPal، او ۱۸۰ میلیون دلار از فروش PayPal به eBay درآمد کسب کرد. این معامله به او پول نقد زیادی داد تا بتواند در تسلا، اسپیس ایکس و سایر پروژه ها سرمایه گذاری کند.

۲. وام ها تنها برای سرمایه گذاری هستند.

گرانت کاردون می گوید: «همانطور که من ثروت خود را به دست آوردم، برای خریدهای غیرضروری مانند لباس های برند یا خانه های مجلل، خود را بدهکار نکردم. حتی اگر می‌توانستم قسط ها را پرداخت کنم، نمی‌خواستم پولی برای پرداخت سود وام ها هدر دهم. درعوض، می‌خواستم همه چیزهایی را که به دست می‌آوردم برای تولید پول بیشتر بگذارم.»

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 5

گرنت توضیح می دهد: «من برای خرید خانه‌هایم پول نقد پرداخت کردم و هرگز سراغ پرداخت قسطی نرفتم.»

در برخی موارد، اگر می‌خواهید کسب‌وکاری راه بیاندازید، وام ها می‌توانند به شما کمک کنند تا زودتر به دارایی‌های درآمدزای خود برسید.

۳. مالکیت خانه همیشه اولین سرمایه گذاری آنها نیست.

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 4

از نظر گرنت، مالکیت خانه لزوما همان سودی را که سرمایه گذاری برای شما به ارمغان می آورد را به شما نمی دهد. گرنت می گوید: «من صاحب سه خانه هستم، اما تا زمانی که نمی توانستم آنها را به صورت نقدی بخرم، هیچ خانه ای در تملکم نبود.»

۴. املاک و مستغلات راهکاری برای محافظت و رشد پول است.

از طرف دیگر، املاک و مستغلات یک راه عالی برای افزایش پول شما است. شما می توانید از این املاک، درآمد غیرفعال داشته باشید و فروش آنها اغلب راحت تر از فروش یک خانه است. هنگامی که شما یک خانه را می فروشید، باید خریداری را پیدا کنید که بتواند زندگی خود را در آنجا تصور کند. وقتی یک ملک سودآور را می فروشید، فقط باید خریداری را پیدا کنید که می خواهد سود کند.

۵. ثروتمندان همیشه به صورت عمده خرید می کنند.

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 3

ثروتمندان حاضرند بیشتر، اما با قیمت مناسب تر خرید کنند و همزمان در زمان صرف شده برای تکرار فعالیت های بی فایده صرفه جویی کنند. این راهکار هم در تجارت و هم در زندگی شخصی آنها اتخاد می شود. کاردون می گوید: «هرچیز بدون تاریخ انقضا را به صورت عمده می خرم.»

۶. ثروتمندان در شبکه آشنایان خود سرمایه گذاری می کنند.

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 2

مدیرعامل Cardone Capital می گوید: «هرگز کسی روی پروژه های من سرمایه گذاری نکرده است مگر اینکه از پیش مرا بشناسد و بیشتر املاک و مستغلاتی که من امروز دارم از فروشندگانی خریداری کرده ام که از قبل می شناختم و آنها به توانایی من اطمینان داشتند.»

هرچه کسی بیشتر شما را بشناسد، بیشتر به شما اعتماد می کند و به استعدادها و مهارت های شما ایمان می آورد. این آشنایی ها فرصت‌های بهتر، تصمیم‌گیری سریع‌تر و سود بیشتر را رقم می زند.

بنابراین زمان و منابع خود را برای ایجاد و حفظ ارتباطات مناسب سرمایه گذاری کنید.

۷. ثروتمندان هرگز راضی نیستند.

نکته مشترکی که در میان تمام ثروتمندان می بینید این است که هیچ یک از آنها هرگز از آنچه قبلاً انجام داده اند راضی نیستند و مدام بر روی پروژه بعدی که می خواهند انجام دهند تمرکز می کنند.

ثروتمندان هرگز از دستاوردهای قبلی خود راضی نیستند. آنها معتقدند که همیشه می توانستند بیشتر به دست آورند. این ویژگی به آنها کمک می کند تا درباره ایده های تجاری آینده، اختراعات، سرمایه گذاری ها و سایر عوامل افزایش ثروت فکر کنند.

۸. ثروتمندان وقت خود را برای انجام همه کارها از دست نمی دهند.

۳ باور مالی سمی که نمی گذارند پولدار شوید۸ راز ثروتمند شدن 1
به گفته گرانت کاردون ثروتمندان می دانند که زمان تنها سرمایه واقعا کمیاب است و نمی توان آن را با پول خرید. بنابراین آنها زمان خود را با کنار گذاشتن نیاز به کنترل همه جزئیات کوچک کسب و کار یا مجموعه خود به حداکثر می‌رسانند و یاد می‌گیرند که به طور مؤثر، کارها را برون سپاری کنند و مسئولیت ها را به افراد خوب و باهوشی که زمان خود را با پول معاوضه می‌کنند، واگذار کنند.

۸ نشانه‌ی افسردگی شدید که ممکن است منجر به خودکشی شود

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار