چاپ کد خبر: 104813
1 اسفند 1401

۷ راهکار تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه برای سال جدید

دکوراسیون آشپزخانه

پول و زمان کافی برای اعمال تغییر دکوراسیون آشپزخانه حسابی و جانانه ندارید؟ اگر این‌طور است حتما نگاهی به نوشتار حاضر داشته باشید!

به گزارش اول فارس ، تغییر دکوراسیون آشپزخانه با یک طرح جدید و فوق‌العاده، هزینه‌ی هنگفت و در عین حال زمان زیادی را می‌طلبد. اما اگر شما پول و انرژی لازم را برای پیاده کردن یک پروژه‌ی عظیم ندارید، چند روش ساده وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید بدون صرف زمان و هزینه‌ی زیاد، تغییر زیبایی در فضا ایجاد کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

۱. کابینت‌ها را رنگ کنید

اگر کابینت‌های چوبی شما قبلا ظاهر زیبایی داشتند و الان چنگی به دل نمی‌زنند، آن‌ها را رنگ بزنید. ابتدا در کابین‌ها را خوب تمیز کنید و بعد کمی صبر کنید تا کاملا خشک شوند. بعد در صورتی که خودتان قادر به این کار باشید، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها خواهد شد، در غیر این صورت کار را به یک فرد ماهر بسپارید. در حالی که مشغول رنگ کردن کابینت‌ها هستید (و اگر بودجه‌ی کافی دارید) دستگیره‌ی کابین‌ها را نیز تغییر بدهید تا یک ظاهر کاملا جدید و متفاوت خلق شود.

۲. دیوارهای آشپزخانه را رنگ بزنید

اگر دیوارهای آشپزخانه‌تان از پایین تا بالا کاشی باشد بدیهی است که این کار غیرممکن است یا هزینه‌ی زیادی را ایجاب می‌کند، اما برای آشپزخانه‌هایی که دیوارهای‌شان رنگ شده‌اند (یا قسمتی از آن رنگ شده) تغییر رنگ دیوارها ساده‌ترین کار برای عوض کردن ظاهر آشپزخانه است. فقط یادتان باشد که قبل از رنگ کردن، دیوارها را تمیز کنید – قطعا روغن همه جا را کثیف کرده‌است – و دقیقا به همین دلیل همیشه رنگ مخصوص آشپزخانه را انتخاب کنید.

۳. برای خرید لوازم جدید (کوچک) سرمایه‌گذاری کنید

یکی دیگر از راه‌های تغییر ظاهر آشپزخانه خرید لوازم کوچک یا عوض کردن موارد موجود است مثلا می‌توانید توستر یا کتری را عوض کنید. با این کار چنان تغییری در ظاهر آشپزخانه ایجاد می‌شود که هر کسی در نگاه اول متوجه خواهد شد. طراحی‌های برجسته و متفاوت، و رنگ و سبک‌های خاص را انتخاب کنید و واقعا ظاهر آشپزخانه را با هزینه‌ای نه چندان زیاد تغییر بدهید. برای اعمال تغییرات بیش‌تر می‌توانید چند تکه ظرف و ظروف که هماهنگ با لوازم جدید هستند نیز خریداری کنید.

۴. داخل کابینت‌ها را پاکسازی کنید

این کار را می‌توان به راحتی (و با بودجه‌ی کوچک) انجام داد. در مرحله‌ی اول، هر وسیله‌ای را که تا به حال استفاده نکرده‌اید و ظروف آسیب‌دیده و دچار شکستگی را به نوعی از کابینت‌ها حذف کنید. بعد، وسایل را مجددا و به ترتیبی که استفاده می‌کنید داخل قفسه‌ها بچینید: به عنوان مثال فنجان‌ها در کابینت بالای کتری، قوری و تابه‌ها کنار اجاق و به همین ترتیب سایر وسایل را جاسازی کنید.

۵. شیر آب را عوض کنید

در آشپزخانه چیزی ناخوشایندتر از یک شیر آب به شدت کهنه و سینک ظرفشویی کثیف وجود ندارد. هر چند شیر آب وسیله‌ی بسیار کوچکی در آشپزخانه است اما هرگز آن را دست کم نگیرید چرا که با عوض‌ کردن‌اش تغییر شگرفی در ظاهر آشپزخانه‌تان رخ خواهد داد. در بازار انواع و اقسام شیرهای جدید با طراحی‌های متفاوت وجود دارند که می‌توانید برای خریدشان هزینه کرده و تغییری زیبا در آشپزخانه‌تان خلق کنید.

۶. لابلای کاشی‌ها را تمیز کنید

این مورد هم بسیار آسان است – اما داشتن یک آرنج حسابی قدرتمند را ایجاب می‌کند. ابتدا برای پاک کردن گرد و خاک و کثیفی‌های شل از یک پارچه‌ی خشک استفاده کنید سپس با استفاده از محصول تمیزکننده‌ی انتخابی‌تان (معمولا حاوی مواد سفیدکننده) و یک فرچه به جان درزها بیفتید. منطقه را با آب گرم خوب شستشو دهید و بعد آن را خشک کنید. در صورتی که تمایل دارید درزهای بین کاشی‌ها دوباره رنگ شوند، می‌توانید قلم‌های رنگ‌آمیزی مخصوص این کار را که استفاده از آن‌ها بسیار آسان است خریداری کنید (و دقیقا مطابق با دستورالعمل روی بسته عمل کنید).

۷. در مورد نورپردازی فکر کنید

لامپ‌هایی را که در حال حاضر در آشپزخانه دارید و تأثیری که که روی فضا دارند، در نظر بگیرید – خیلی زیاد هستند و فضا بیش از حد روشن شده یا خیلی کم هستند و نور فضا مناسب نیست. لامپ‌هایی که زیر کابینت و در امتداد سطح کانتر نصب می‌شوند، می‌توانند اثر فوق‌العاده‌ای روی فضا داشته باشند. دو لامپ افقی را زیر لبه‌ی کابینت‌ها نصب کنید و به این ترتیب هر بار که برای آشپزی به آشپزخانه می‌روید احساس می‌کنید که در فضای جدیدی وارد شده‌اید.

۲۰ ترفند ساده و کاربردی برای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار