بهره برداری از بزرگراه آیت الله حائری ، راهگشای ترافیک قصردشت، دانشجو ، ارم و بولوار چمران شیراز

بزرگراه آیت‌الله حائری شیرازی با کوتاه کردن مسیر از مرکز شهر، راهگشای ترافیک میدان‌های قصردشت، دانشجو و ارم و بولوار چمران است.

11611256 757

به گزارش اول فارس،محمدحسن اسدی با بیان اینکه اَبَر طرح بزرگراهی بزرگراه آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی حجم قابل‌توجهی از ترافیک غرب به شرق این کلان‌شهر و بالعکس را انتقال خواهد داد، افزود: این طرح با کوتاه کردن مسیر از مرکز شهر، راهگشای ترافیک میدان‌های قصردشت، دانشجو و ارم و بولوار چمران بوده و مسیری جایگزین برای بولوار‌های شهید چمران و دکتر حسابی محسوب می‌شود.
وی افزود: این طرح با بیشترین سطح تملک و عملیات عمرانی، دارای یک مسیر رفت‌وبرگشت شهری است که دسترسی سریع و آسان شمال به غرب و جنوب به شرق شیراز را در مسیری با چشم‌انداز زیبا در کوهستان‌های شمالی شهر ایجاد می‌کند.
شهردار شیراز طول کلی این طرح را حدود ۲۴ کیلومتر عنوان کرد و با اشاره به اینکه فاز اول و دوم این پروژه در گذشته اجرا شده است، گفت: فاز سوم این طرح ۷ کیلومتر طول دارد که در دو باند رفت‌وبرگشت با ۶ خط عبوری، ۵ ابنیه فنی، ۴ تقاطع و یک پل شبدری (پل شهدای انقلاب)، ۴ دستگاه تونل به طول تقریبی ۱۰۹۰ متر و ۳ دستگاه گالری به طول ۲۹۵ متر در حال اجرا است.

شهردار شیراز اصلاح مسیر و تکمیل حلقه درون‌شهری شیراز و هم مسیر شدن با کمربندی جنوبی شیراز، کاهش آلایندگی‌های صوتی، زیست‌محیطی و آب و هوایی را از دیگر اهداف اجرایی این طرح برشمرد.

مطالب مرتبط

لرزه مترو بر اندام میراث ۱۰۰۰ ساله شیراز در بیخبری آقای میراث‌فرهنگی

ارزیابی محیط زیستی سد تنگ سرخ شیراز منفی شد/ هدف گرانفروشی زمین های اطراف است؟!

مطالبات راهبردی ستاد دانشگاهیان دکتر پزشکیان در فارس از دولت چهاردهم و استاندار جدید چیست؟

نظرات

  • ناشناس

    تاریخ : ۲۴ - مهر - ۱۴۰۳

    خدا قوت
    خسته نباشی