ترفند تازه نگه داشتن باقلوا + علت خشک و یا خمیر شدن این شیرینی

ترفند تازه نگه داشتن باقلوا + علت خشک و یا خمیر شدن این شیرینی

باقلوا یک شیرینی بسیار خوشمزه ای است که در بین مردم ایران و سایر کشورها طرفداران بسیاری دارد.نگهداری و تازه نگه داشتن باقلوا نکته بسیار مهمی است که اگر زمانی بیش از اندازه باقلوا را خریداری کرده باشید حتما بکارتان می آید.با ما همراه باشید تا به شما ترفندهای تازه نگه داشتن این شیرینی خوشمزه […]

باقلوا یک شیرینی بسیار خوشمزه ای است که در بین مردم ایران و سایر کشورها طرفداران بسیاری دارد.نگهداری و تازه نگه داشتن باقلوا نکته بسیار مهمی است که اگر زمانی بیش از اندازه باقلوا را خریداری کرده باشید حتما بکارتان می آید.با ما همراه باشید تا به شما ترفندهای تازه نگه داشتن این شیرینی خوشمزه را معرفی کنیم.

تازه نگه داشتن باقلوا

روش های نگهداری باقلوا
به این نکته توجه داشته باشید که در تهیه باقلوا از مواد نگهدارنده استفاده نمی شود پس در نگهداری آن به چند نکته زیر توجه کنید.

  • باقلوا را در جای خشک و خنک نگه دارید.
  • اگر می خواهید باقلوا ها را به صورت کوتاه مدت نگهداری کنید بهتر است آن ها را در یخچال بگذارید البته به صورت دربسته و داخل کیسه های نایلونی یا جعبه های دربسته.
  • بسته های باقلوا را جلو نور آفتاب قرار ندهید.
  • اگر می خواهید باقلوا ها را به صورت طولانی مدت نگهدارید بهتر است در داخل نایلون یا نایلکس و در فریز نگهداری شود.

آیا باقلوا باید در یخچال نگهداری شود
شاید بتوان گفت بهترین روش نگهداری باقلوا قرار دادن آن در یخچال میباشد که به تازه ماندن باقلوا کمک زیادی میکند. یکی از سوالاتی که در این زمینه پرسیده میشود این است که آیا باقلوا باید در یخچال نگهداری شود. در واقع این روش بهترین روش نگهداری باقلوا میباشد که اگر در ظرفی دربسته و یا در کیسه های نایلونی باقلوا نگهداری شود میتواند مدت زیادی تازه و قابل استفاده بماند.

یکی از نکاتی که باید در نگهداری باقلوا در یخچال در نظر داشته باشید این است که بسته های باقلوا در مسیر تابش نور خورشید و گرما قرار نگیرند زیرا این موضوع میتواند مدت نگهداری باقلوا را کاهش دهد. همچنین از دیگر نکات طلایی نگهداری باقلوا در یخچال این است که بهتر است باقلوا را در یک لایه پلاستیکی قرار داده و دو لایه فویل دور آن بپیچید. با این کار میتوانید برای مدت طولانی تری باقلوا را در یخچال تازه نگه دارید. از این روش برای نگهداری باقلوای قزوین و استانبولی استفاده میشود و شما میتوانید زمان سرو برای مدت کوتاهی آن را در دمای محیط و یا ماکروویو قرار دهید تا دوباره ترد و گرم و خوشمزه شود.

شما میتوانید برای نگهداری باقلوا در یخچال و یا فریز و برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی ها به همدیگر بین لایه های آن ها کاغذ های روغنی مخصوص شیرینی پزی استفاده کنید. این کار سبب میشود از خرد شدن شیرینی ها نیز جلوگیری شود.

تازه نگه داشتن باقلوا

مدت زمان نگهداری باقلوا در یخچال
باقلوا چند روز در یخچال میماند. این سوال یکی از پرتکرار ترین سوالاتی است که در مورد نحوه نگهداری باقلوا پرسیده میشود. مدت زمان نگهداری باقلوا در یخچال یکی از موضوعاتی است که به روش نگهداری باقلوا استانبولی در منزل بستگی دارد و در صورتی که شما تمام نکات گفته شده در این مقاله را برای روش نگهداری باقلوا در منزل رعایت کرده باشید و باقلوا شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد میتوانید برای ۲ هفته آن را در یخچال نگهداری کنید.

دقت داشته باشید در صورتی که باقلوا را در کیسه های نایلونی و یا ظروف در بسته قرار دهید و دو لایه فویل برای محافظت بیشتر دور آن ها بپیچید میتوانید این اطمینان را داشته باشید که بعد از ۲ هفته باقلوا شما کاملا تازه باقی مانده و کوچکترین ماندگی و خراب شدن در ان مشاهده نخواهید کرد. البته از عوامل مهم برای تازه ماندن باقلوا علاوه بر نحوه نگهداری باقلوا در یخچال کیفیت باقلوا میباشد و هرچه باقلوا باکیفیت تر باشد میتوانید آن را برای مدت بیشتری در یخچال نگهداری کنید.

طرز نگهداری باقلوا در فریزر
یکی از پاسخ هایی که میتوانیم در سوال باقلوا را کجا نگهداری کنیم که برای مدت طولانی تری تازه بماندف فریزر میباشد. طرز نگهداری باقلوا در فریزر باید به گونه ای باشد که کوچکترین هوایی به داخل محفظه باقلوا ها نفوذ نکند زیرا در این صورت باقلوا خشک میشود و قابل استفاده نخواهد بود.

طرز نگهداری باقلوا در فریزر به گونه ای است که باید باقلوا را در ظرف در بسته و یا در کیسه های نایلکس در بسته ای قرار داد و در صورتی که تعدا باقلوا ها زیاد است برای جلوگیری از خرد شدن و چسبیدن باقلوا بهتر است از ورقه های روغنی بین شیرینی های باقلوا استفاده کنید.

چرا باقلوا نرم میشه؟
طرز تهیه باقلوای خانگی آسان است اما در در برخی از موارد باقلوا بجای ترد شدن نرم می شود که در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا باقلوا خمیر می شود.

برای خمیر نشدن باقلوا چه کنیم؟

  • در هنگام تهیه باقلوا به یاد داشته باشید که وقتی باقلواها داغ هستند به آن شربت اضافه نکنید.
  • نکته دیگر این است که شربت داغ را به هیچ عنوان روی باقلواها نریزید.

تازه نگه داشتن باقلوا

چرا باقلوا خشک می شود؟
در تهیه باقلوا از خمیرهای بسار نازک مانند خمیر یوفکا یا فیلو استفاده می شود که این امر یک دلیل برای خشک شدن باقلوا است. ما در ادامه چند نکته و فوت کوزه گری را به شما یاد می دهیم که باقلوای شما خشک نشود.

راه حل خشک نشدن باقلوا شامل موارد زیر می شود:

  • همانطو که اشاره کردیم خمیر باقلوا نازک است و زود خشک می شود به همین دلیل بهتر است روی آن را با سلفون یا یک پارچه مرطوب بپوشانید.
  • در هنگام برداشتن یکی دو ورقه از خمیر باقلوا، روی بقیه را با دسمال بپوشانید تا خشک نشوند.
  • خمیر یوفا را از فروشگاه های لوازم قنادی یا فروشگاه های زنجیره ای معتبر تهیه کنید.

چطور باقلوا را تازه نگه داریم
برای تازه نگه داشتن باقلوا برای مدت زمان کوتاهی میتوانید آن را در دمای محیط نگهداری کنید و در صورتی که نیاز داشته باشید آن را برای مدت طولانی تری آن را تازه نگهدارید میتوانید برای مدت ۲ هفته آن را در یخچال نگهداری نمایید و برای مدت تا ۳ ماه میتوانید آن را با رعایت نکات ذکر شده در فریزر نگهدارید.

دقت داشته باشید برای تازه تر نگه داشتن باقلوا بهتر است آن ها را در ظرف در بسته ای بچینید و برای ردیف های بالایی بین باقلوا ها از ورق روغنی کاغذی استفاده کنید.

نکات مهم تهیه باقلوا

در تهیه باقلوا از خمیر مخصوص استفاده می کنند به این صورت که خمیری نازک را به صورت لایه لایه روی هم قرار می دهند و با مواد میانی مانند پسته، گردو، فندوق و بادام پر می کنند سپس در فر قرار می دهند. در آخر شربتی شیرین را روی آن می ریزند. خمیر باقلوا برای تهیه آن خیلی مهم است. تهیه خمیرهای خانگی زمان بر است و از همه مهمتر کیفیت شیرینی را می گیرد. پس برای تهیه باقلوای خوشمزه از خمیرهای آماده استفاده کنید.

مطالب مرتبط

براحتی در خانه شیرینی‌ خوشمزه و بی‌نظیر« باقلوا بورما »ترکیه‌ای درست کنید

نظرات