چاپ کد خبر: 32800
1 مرداد 1399

آباده از نظر شیوع کرونا قرمز شد

فرماندار آباده گفت: متاسفانه آمار مبتلایان بستری شده و همچنین مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان آباده روندی صعودی یافته و هم اکنون این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

کرونا، وضعیت آباده را قرمز کرد/ عروسی و عزا تا اطلاع ثانوی تعطیل!

زین العابدین نیک مرام روز چهارشنبه  با اشاره به مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده در زمنیه برگزاری مراسم جشن و عزا گفت: برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و عزای رسمی در تالارها ، منازل مسکونی و باغ ها در شهرستان آباده تا اطلاع ثانوی ممنوع است و تالارها نیز تا اطلاع ثانوی برای برگزاری مراسم بسته هستند و طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان هیچ اطلاعیه ترحیم یا کارت عروسی چاپ و منتشر نمی شود.

بر این اساس تا اطلاع ثانوی همه سالن های مطالعه کتابخانه ها، آرایشگاه های زنانه، سالن های ورزشی سرپوشیده، کافی شاپ، پارک ها و شهربازی، در شهرستان آباده تعطیل خواهند بود و همچنین رستوران ها، فست فودها و بستنی بندی ها صرفا بصورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

فرماندار آباده در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان افزود: آرایشگاه های مردانه نیز موظف به فعالسازی سیستم نوبت دهی غیرحضوری هستند و ورود بیش از یک شخص در آن واحد به آرایشگاه ممنوع است.

نیک مرام با تاکید مجدد بر استفاده از ماسک در  ادارات و اصناف اظهار کرد: متقاضیان برای ورود به ادارات و دریافت خدمات دولتی لازم است که از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت از ارائه خدمت به آنها جلوگیری می شود.

فرماندار آباده افزود: به فروشگاه های بزرگ، دفاتر پیشخوان و کارگزاران دفاتر بیمه در شهرستان آباده تذکر داده شده است که ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خواهند بود و در غیر اینصورت مطابق قانون برخورد می شود.

نیک مرام ادامه داد: همچنین واحد های صنفی واقع در پاساژها و مجتمع های تجاری شهرستان آباده تنها در بازه زمانی ۹صبح تا ۸ شب منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

وی در خصوص فعالیت اصناف در شهرستان آباده اظهار کرد: کلیه واحدهای صنفی در این شهرستان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی توسط فروشنده و مشتری خواهند بود و در صورت مشاهده عدم رعایت این موضوع ضمن تشکیل پرونده با واحد صنفی متخلف برخورد می شود.

فرماندار آباده گفت: مهار این بیماری بستگی به اراده و همکاری مردم دارد و خواستاریم تا از انجام هرگونه مسافرت، حضور در میهمانی و خروج از خانه برای کارهای غیرضروری پرهیز شود.

آباده یکی از از شهرستان های شمالی فارس است که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت استان فارس در وضعیت قرمز از نظر شیوع و ابتلا به کروناست.

عضوکانال اول فارس در واتساپ شوید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار