چاپ کد خبر: 141525
7 اردیبهشت 1403

شرایط لازم برای نگهداری گیاه آپارتمانی دیسچیدا

دیسچیدیا نومولاریا یک ساکولنت است که به دلیل ظاهر منحصر به فردش این نام را به خود اختصاص داده است. برگ‌های گرد و کوچک آن شبیه سکه‌های کوچکی است. این اپی فیت بومی مناطق گرمسیری در هند، استرالیا و آسیا است و می‌تواند روی تنه درختان، شاخه‌ها و زمین‌های صخره‌ای در زیستگاه طبیعی خود رشد کند.

شرایط نگهداری گیاه دیسچیدا

برگ‌های این گیاه در سایه‌های مختلف سبز کم رنگ، نقره‌ای یا برنزی وجود دارند. این گیاه در یک محیط مرطوب و گرم رشد می‌کند و به اوج شکوه خود می‌رسد. رشد و مراقبت از این ساکولنت‌های انگوری آسان است و آن‌ها را به یک انتخاب عالی برای یک گیاه آپارتمانی جذاب تبدیل می‌کند که می‌تواند در یک سبد آویزان به راحتی رشد کند.

شرایط لازم برای نگهداری گیاه دیسچیدا

آبدهی

قط هنگامی که متوجه خشک شدن خاک می شوید زمانی است که باید آن را آبیاری کنید اما به مقدار زیادی نیاز ندارد. باید این را بدانید ترجیح می دهد آب را از محیط جذب کند ، یعنی از طریق غبارپاشی ، بنابراین اگر این کار را مرتباً انجام می دهید ، ممکن است حتی مجبور نشوید آن را آبیاری کنید.

نور خورشید

این گیاه عاشق نور روشنی است که غیر مستقیم باشد. بنابراین آن را نزدیک یک پنجره رو به جنوب با پرده نگه دارید تا بتوانید در هنگام آفتاب تند بعد از ظهر به آن سایه بدهید. ۲-۳ ساعت آفتاب صبح برای این گیاه عالی و کافی است.گیاه دیسچیدا را در باغ به یک منطقه سایه‌دار ببرید تا تحت تأثیر نور شدید و گرم آفتاب بعد از ظهر قرار نگیرد.

خاک

گیاه دیسچیدا در خاک سنتی و همیشگی رشد نمی‌کند و نیاز به مخلوط گلدانی با زهکشی خوب دارد.

  • ۲ قسمت پوست ارکیده برای ساختار، زهکشی و گردش هوا.
  • ۱ قسمت پرلیت برای زهکشی و جلوگیری از غرقابی.
  • ۱ قسمت کوکوچیپس برای حفظ رطوبت و هوادهی.

را در یک ظرف به خوبی مخلوط کنید و به گلدان منتقل کنید. برای جلوگیری از رشد قارچ می‌توانید کمی زغال چوب نیز اضافه کنید.

شرایط نگهداری گیاه دیسچیدا

تکثیـر

قلمه ای به طول ۱۰_۸ سانتیمتر که تعدادی گره داشته باشد را جدا کرده و در خاک مخصوص کاشت قلمه (پیت ماس + پرلیت یا ماسه شسته) بکارید برای تسریع ریشه زنی میتوان از هورمون ریشه زا استفاده کرد

حدود دو سوم قلمه ها در خاک مرطوب قرار گیرد و سپس گلدان را بدون برخورد قلمه با دیواره کاور نماییددر مدتی که قلمه ها پوشانده شده اند تهویه و هوادهی مطبوع روزانه انجام شوددر این مدت خاک رطوبت پایداری داشته و دمای محیط ۲۰_۱۸ درجه و با نور محیطی متوسط باشد.

رطوبت و دما

این گیاه بهترین رشد را در محدوده ۶۰ تا ۸۵ درجه فارنهایت (۱۵ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد) دارد. این گیاه دمای پایین‌تری را نیز تحمل می‌کند، اما نباید از ۵۵ درجه فارنهایت (۱۳ درجه سانتی‌گراد) پایین بیاید. گیاه دیسچیدا در رطوبت بالا نیز رشد می‌کند، بنابراین مه پاشی منظم برگ‌ها به حفظ سلامت و شادابی گیاه کمک می‌کند.

کود
این گیاه به کود زیادی نیاز ندارد. برای تقویت رشد دیسچیدا، پس از رقیق کردن آن به ۱/۲ قدرت آن، یک بار در ۵-۶ هفته از کود مایع متعادل استفاده کنید.

آفات و بیماری‌ها

دیسچیدا به گردش هوا و مخلوط گلدانی با زهکشی خوب نیاز دارد. اگر نیازهای آن برآورده شود، دیگر نگران آفات نخواهید بود. ممکن است گهگاه حشره آردآلود یا پشه قارچی را ببینید، بنابراین از صابون حشره کش استفاده کنید. همچنین، گیاه خود را بیش از حد آبیاری نکنید، زیرا منجر به ایجاد ریشه‌های قهوه ای رنگی (پوسیدگی ریشه) می‌شود. اگر این اتفاق افتاد و ریشه‌های گیاه پوسیده شدند، گیاه را با مخلوط گلدانی تازه به همان نسبتی که بالا گفتیم، در یک گلدان جدید قرار دهید.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار