چاپ کد خبر: 107698
9 فروردین 1402

آب و هوای کیش در نیمه دوم تعطیلات عید نوروز چطور است؟

 سفر به کیش 2

جزیره کیش، یک جزیره تفریحی ورزشی در شهرستان بندر لنگه، استان هرمزگان در جنوب ایران واقع در خلیج فارس است. کیش به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری، مراکز تفریحی و تجاری، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان یکی از مقاصد عمده گردشگری در ایران به‌شمار می‌رود. جمعیت جزیره حدود ۴۰٬۰۰۰ نفر است و سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

جزیره کیش سومین مقصد پربازدید تعطیلات در خاورمیانه پس از دبی و شرم‌الشیخ است. گردشگران بسیاری از کشورهایی که ایران معمولاً برای آن‌ها نیاز به ویزا دارد، از اخذ ویزا برای کیش معاف هستند. این جزیره دارای ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت است و از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین، قطر و عربستان منتهی می‌شود.

کیش یکی از مقاصد پر طرفدار برای مسافران نوروزی است، اطلاع از آب‌و‌هوای این جزیره در هنگام مسافرت، تأثیر بسزایی در کیفیت سفر دارد. به همراه داشتن وسایل و لباس‌هایی متناسب با آب‌و‌هوای مقصد می‌تواند سفر را آسان‌تر کند.

برخی از مسافران نیمه دوم عید نوروز را برای سفر به جزیره کیش انتخاب می‌کنند. در ادامه  به بررسی آب‌و‌هوای جزیره کیش در نیمه دوم عید نوروز ۱۴۰۲ می‌پردازد.

سفر به کیش 1

آب‌وهوای جزیره کیش در نیمه دوم عید نوروز

جزیره کیش در منطقه گرم و مرطوب واقع شده است. با این حال در روزهای آغازین بهار دما و رطوبت هوا در جزیره مطلوب است. هوای نسبتا گرم روز و شب‌های خنک ویژگی اصلی آب و هوای کیش در عید نوروز است. البته در نیمه دوم عید دمای شب‌ها نیز بیشتر می‌شود.

میانگین بیشینه دمای جزیره در نیمه دوم عید ۲۷/۵ درجه است. میانگین کمینه دما نیز ۱۹ درجه است. با این حال به همراه داشتن یک تکه لباس گرم توصیه می‌شود.

آسمان کیش در نیمه دوم عید عموما آفتابی بوده و گاهی اوقات به میزان کمی ابری می‌شود. بنابراین خبری از بارش باران در این روزها نیست. در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین نیز وزش باد با سرعت حداکثر ۳۵ کیلومتر در ساعت در انتظار گردشگران است. نکته مهم دیگر رطوبت هوا است. میانگین رطوبت هوا در این روزها کمتر از ۶۰ درصد است.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار