آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز: در برخی مناطق این شهر جرئت قدم زدن هم نداریم

امام‌جمعه شیراز با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق این شهر گفت: شیراز در این بحث دچار یک درد مضاعف است.

شیراز دچار یک درد مضاعف در آسیب‌های اجتماعی است/در برخی مناطق جرئت قدم زدن هم نداریم!

به گزارش اول فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در شهرستان شیراز و لزوم اقدام جدی در این خصوص اظهار داشت: باکمال تأسف با یک سری آسیب‌ها مثل اعتیاد انحرافات جنسی، فقر، کارتون خوابی و… در برخی مناطق شهر مواجهیم.

وی افزود: باوجوداین آسیب‌ها اما یک ویژگی در شهر شیراز وجود دارد که باید برای آن نیز چاره یافت و اینکه در شهر شیراز «منطقه تاریخی» درگیر آسیب‌ها شده است؛ یعنی جایی که همه مردم دنیا آن را می‌بینند و این‌یک درد مضاعف است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: شما در شهر شیراز می‌خواهید وارد حرم مطهر امام زادگان شوید و بعد با این آسیب‌ها مواجه می‌شوید و این زیبنده سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیست.

دژکام خاطرنشان کرد: برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی در برخی مناطق آسیب‌زا، اقداماتی شده اما واقعیت این است که خیلی‌ها جرئت نمی‌کنند در این مناطق حتی قدم بزنند! و بنده مطمئنم اگر اقدام مناسبی نکنیم، این آسیب‌ها حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها ملزم هستند که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند، افزود: در شهرداری باید به مسائل انسانی توجه بیشتری شود و این مسائل در اولویت باشد چراکه کار شهرداری تنها پل ساختن و کار عمرانی نیست.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: سوای شهرداری مراکز دیگری مانند بسیج، تشکل‌های مردمی و… نیز باید در مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.دژکام درعین‌حال گفت: متأسفانه این مجموعه‌ها هماهنگی لازم را با یکدیگر نداشته و به همین دلیل تبدیل به یک جریان اصلاحگر نمی‌شوند که از مدیران اصلی شهر تقاضا دارم که با مشورت باهم یک هماهنگی ایجاد کنند و گاهی نیز گزارش دهند که چکار کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران برنامه‌ریزی کنند و بگویند پس از ۵ سال این آسیب‌ها کاهش‌یافته است و متأسفانه باید گفت اقدامات گذشته تأثیر آن‌چنانی نداشته است.

دژکام همچنین گفت: دلمان می‌خواهد نگاه به منطقه تاریخی شیراز به‌گونه‌ای باشد که به دنیا سومین حرم اهل‌بیت (ع) را نشان دهیم که به شایستگی اداره می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار هفته گذشته نمایندگان مجلس خبرگان با رهبر انقلاب گفت: بنا به فرموده ایشان هرکسی که در این کشور نفس می‌کشد حق شهروندی دارد و حفاظت از این حق، بر عهده نظام اسلامی است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: در این راستا قوه قضاییه اقداماتی در خصوص حقوق و امنیت عمومی، لایحه حفظ کرامت زنان و مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام داده که جای تقدیر دارد.

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به تحریم‌های ظالمانه استکبار علیه ایران و بیان اینکه تحمل یک سال و نیم تحریم جز با ایمان حاصل نمی‌شد و این ایستادگی نشانه ایمان است، افزود: ظلمی که به ملت ما و ملت‌ها به جرم ایمان داشتن به پیامبر و اهل‌بیت (ع) می‌شود را خدا می‌بیند و او به‌یقین منتقم است.

وی مقاومت را راه پیروزی بر استکبار دانست و افزود: سختی‌های عرصه مقاومت روزی تمام خواهد شد و ما تا جایی که ظالمان را سر جای خود ننشانیم، دست از مقاومت برنخواهیم داشت.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار