چاپ کد خبر: 53175
17 اردیبهشت 1400

اظهار نظر ” بایدن ” در باره جدی بودن ایرانی‌ها در مذاکرات وین

جو بایدن 1

به گزارش اول فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه ۷ می ۲۰۲۱ در پاسخ به سوال یک خبرنگار در آمریکا گفت که احساس می‌کند ایران در مذاکرات وین جدی است، اما نمی‌داند این جدیت چقدر است.

 بایدن در جواب یک خبرنگار شبکه عرب زبان که از او پرسید: «جناب آقای رئیس جمهور، آیا شما فکر می‌کنید، ایرانی‌ها درباره مذاکرات در وین جدی هستند؟» و بایدن گفت: « بلی، ولی اینکه چقدر جدی هستند و آماده انجام چه چیزی هستند، داستان دیگری است. ما کماکان در حال گفتگو هستیم.»

این در حالی است که برخی  گزارش‌ها حاکی است که این دور از مذاکرات به توافق در سطح وزرای امور خارجه بیانجامد، این در حالی است که هیات مذاکره‌کننده ایرانی کماکان از دیدار مستقیم با هیات آمریکایی سر باز می‌زند، در حالی که همه طرف‌ها خواهان رسیدن به توافق پیش از ۲۰ می ۲۰۲۱ هستند.

 درحالی که وزارت امور خارجه آمریکا هم در صفحه توئیترش نوشت که گزارش‌ها درباره آزادسازی پول‌های ایران به عنوان یک اقدام یک‌جانبه در قبال تهران را رد کرده و توضیح داد هر اقدام جدی از سوی واشنگتن باید بخشی از روندی باشد که دو طرف در آن دست به اقدامات بزنند.

 از سوی دیگر عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران پس از پایان این دور از مذاکرات گفت: «اخباری که از سمت آمریکایی‌ها به ما منتقل می‌شود این است که آنها هم برای بازگشت به برجام جدیت دارند و اعلام آمادگی کردند بخش بزرگی از تحریم‌های خود را بردارند. البته از نظر ما هنوز کامل نیست به همین دلیل مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد».

عراقچی گفته اگر خواسته های ایران برآورده شود به تعهدات خود و اجرای کامل برجام مجددا برمی‌گردد، و این مساله هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در تهران مانند انتخابات ندارد.

او افزود: طبیعتا چالش‌هایی که وجود دارد و مواردی که مورد اختلاف نظر است موارد کوچکی نیست و باید بحث و مذاکره در مورد آن صورت بگیرد تا بشود راه‌حل‌هایی را پیدا کرد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار