چاپ کد خبر: 121184
26 شهریور 1402

عقب افتادن افتتاح اتوبان اصفهان شیراز پشت ۲ درصد/ آزاد راه شیراز بوشهر چی؟ کلنگ می خورد!

مشتاقان سفر به استان فارس از مسیر اصفهان این سوال را مطرح می کنند که انتظار برای افتتاح آزادراهی که رسیدن به شهر شیراز را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

با توجه به  اینکه مسئولان مختلف دولتی و دست اندرکاران احداث اتوبان اصفهان شیراز بارها قول افتتاح این آزادراه را در هفته پایان شهریور داده بودند، این قول رسما توسط یک مقام مسئول دولتی زیر سوال رفت.

آزاد راه شیراز اصفهان

به گزارش اول فارس، سرانجام هفته پایانی شهریورماه از راه رسید و در آستانه ورود به پاییز طبق وعده مسئولان باید یکی از ابرپروژه های کشور به خط پایان برسد و افتتاح شود.

 آخرین هفت روز پایان تابستان زمان تحقق وعده های مقام های مسئول در وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور، نمایندگان استان فارس در مجلس و مدیران مختلفی است که در پروژه اتوبان اصفهان شیراز مسئولیتی به عهده داشتند و یا پیگیر روند احداث این طرح بودند.

قرار بود آزادراه اصفهان شیراز در هفته پایانی شهریورماه و همزمان با سفر دوم رئیس جمهوری و هیات دولت به استان فارس به مرحله بهره برداری برسد اما بر اساس گزارش های دریافتی این قرار به هم خورده است!

از مدتی پیش نیز زمزمه هایی درباره به تاخیر افتادن افتتاح این پروژه عظیم ملی شنیده می شد اما ایمانیه، استاندار فارس، به عنوان عالی ترین مقام اجرایی این استان، رسما به این شایعات رنگ حقیقت زد و اعلام کرد: طبق برنامه‌ ریزی های به عمل آمده در مهرماه ۱۴۰۲ میزبان رئیس جمهوری و هیات دولت خواهیم بود.

وی زمان دقیقی برای دومین سفر رئیسی به استان فارس اعلام نکرد تا زمان عبور از اولین دست انداز تاخیر افتتاح اتوبان اصفهان شیراز، چندان مشخص نباشد.

افتتاح اتوبان اصفهان شیراز  پشت ۲ درصد گیر افتاده است!

به نظر می رسد برخی تحولات غیر مرتبط به پروژه آزادراه شیراز اصفهان زمینه ساز تاخیر در افتتاح این اتوبان باشد اما از این نکته نیز نمی توان عبور کرد که مسئولان مختلف بارها از پیشرفت ۹۷ تا ۹۸ درصدی این طرح سخن گفتند اما گویا همان ۲ درصد باقیمانده از این پروژه  به تجهیزات ایمنی این آزادراه گره زده شده بود؛ تجهیزاتی که مشخص نیست سرانجام پول لازم برای خرید و نصب آنها تامین شده است یا خیر؟

این درحالیست که بر اساس گفته های استاندار فارس، در سفر دوم رئیسی به این استان علاوه بر افتتاح اتوبان اصفهان شیراز کلنگ اجرای یک پروژه  عظیم دیگر یعنی آزاد راه شیراز بوشهر هم به زمین زده شود.

مشتاقان سفر به استان فارس این سوال را مطرح می کنند که انتظار برای افتتاح آزادراهی که رسیدن به شهر شیراز را نسبت به جاده فعلی ۱۳۴ کیلومتر کوتاه تر و زمان سفر را حداقل دو ساعت کاهش می‌دهد تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

شایان ذکر است؛ با توجه به اهمیت آزادراه اصفهان شیراز از مسئولان وزارت راه و شهرسازی انتظار می رود در مورد تاریخ دقیق افتتاح این پروژه اطلاع رسانی شفافی انجام دهند.

پرداخت وام فوری ۲۰۰ میلیون تومانی در بانک ملی[شرایط و مدارک موردنیاز]

غذای لذیذی که هر سال هزاران نفر را می کُشد

معنی هر یک از نمادهای ثبت شده روی برچسب راهنمای شست و شو لباس ها

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علیرضا چهارشنبه , ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۰۹

سلام درودبراستاندارپیگیر

آخرین اخبار