چاپ کد خبر: 136952
23 اسفند 1402

التماس رانندگان از نیرو انتظامی برای بازپس گیری آزادراه شیراز-اصفهان از شوتی ها

شوتی ها همان خودروهایی هستند که کالای قاچاق حمل می کنند و در جاده ها با سرعت سرسام آور از کنار رانندگان مانور می دهند و ایجاد ترس می کنند و گاه تصادف های شدیدی رقم می زنند.

به گزارش اول فارس  ، با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش ترددها در محورهایی همچون آزادراه اصفهان شیراز مسافران و رانندگان از نیروی انتظامی درخواست مقابله با تخلفات شوتی ها را دارند.

تماس های مکرر از سوی رانندگانی که در محورهای مواصلاتی کشور تردد می کنند با این رسانه انجام شده که از تخلفات رانندگان شوتی اظهار گله و شکایت کرده و خواستار نظارت بیشتر پلیس راهور و نیروی انتظامی با این پدیده شده اند.

خودروهای حمل کننده کالای قاچاق که به شوتی معروفند امنیت و آرامش رانندگان را در اتوبان اصفهان شیراز و سایر جاده های کشور به بازی گرفته اند و مشکلات فراوانی در محورهای مواصلاتی ایجاد می کنند.

شوتی 2

رانندگانی که در اتوبان اصفهان شیراز تردد می کنند در تماس های مکرر خود  خواستار رسیدگی پلیس راهور به تخلفات شوتی ها شده اند. شوتی عنوانی است که این رانندگان جسور و بی ملاحظه روی خود گذاشته اند و با این لقب تقریبا به هیچ قانونی پایبند نیستند.

بیشترین تخلف آنها زیر پا گذاشتن قانون سرعت مجاز است. در آزادراه شیراز اصفهان نیز همچون سایر آزادراه های کشور سقف سرعت مجاز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در نظر گرفته شده است. با این وجود شوتی ها در این اتوبان سرعت های بالای ۲۰۰ کیلومتر را هم تجربه می کنند!

تخلفات و بی قانونی های عجیب خودروهای شوتی به سرعت غیرمجاز محدود نمی شود و رانندگی خطرناک و مارپیچی و حتی در مواردی حرکت برخلاف جهت جاده نیز از آنها دیده شده است.

اتوبان اصفهان شیراز طولانی ترین آزادراه کشور به شمار می رود و سرعت گرفتن در این اتوبان بالاتر از حد قانونی ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای برخی راننده ها و به خصوص شوتی ها بسیار وسوسه انگیز است.

ین محور مواصلاتی به دلیل تازه تاسیس بودن با مشکل فقدان دوربین های نظارتی نیز مواجه است که به تخلف سرعت غیرمجاز برخی رانندگان دامن می زند.

فرمانده نیروی انتظامی به تازه گی از مقابله جدی پلیس با شوتی ها خبر داده است. سردار رادان اعلام کرده است که با اقدامات آتی نیروی انتظامی و پلیس راهور، پدیده شوم خودروهای شوتی که از یک سو موجب اختلال ترافیک جاده ها و از سوی دیگر موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند، برچیده خواهد شد.

شوتی

به گفته وی در سالجاری ۵۰۰ نفر از هم وطنان در جاده ها بر اساس حوادث ناشی از تخلفات خودروهای شوتی جان خود را از دست داده اند. ضمنا تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی نیز در مقابله با این پدیده به شهادت رسیده اند.

عضو کانال ما در تلگرام شوید

انتظار می رود اتوبان اصفهان شیراز به عنوان یکی از جاده های پرتردد کشور که استقبال از آن نیز هر روز افزایش می یابد، بیشتر تحت نظارت پلیس راهور قرار گیرد و دوربین های ثبت تخلف نیز در این محور با سرعت بیشتری نصب شود تا شوتی ها و سایر متخلفان در این محور یکه تازی نکنند.

شوتی ها همان خودروهایی هستند که کالای قاچاق حمل می کنند و در جاده ها با سرعت سرسام آور از کنار رانندگان مانور می دهند و ایجاد ترس می کنند و گاه تصادف های شدیدی رقم می زنند.

این خودروها اغلب پژو ۴۰۵ هستند اما پژو پارس و سمند هم جزو خودروهای مورد علاقه شوتی ها است. نمی توان برای این خودروها قانون خاصی را در نظر گرفت چرا که قانون اصلی آنها فشردن پدال گاز و رسیدن به مقصد در کمترین زمان ممکن است.

دوربین های جاده  ای تخلفات آنها را ثبت می کنند ولی برای آنها چندان مهم نیست چون با صاحبان بارهای قاچاق طی کرده اند که همه جریمه ها را صاحب بار پرداخت کند.

پلیس راهنمایی و رانندگی گاهی در جاده ها جلوی تخلفات آنها را می گیرد اما تعداد آنها آنقدر زیاد است که پلیس نمی تواند از تمام تخلفات آنها جلوگیری کند.

در ادامه تعدادی از عکس هایی را که از خودروهای شوتی گرفته شده و در شبکه های اجتماعی و برخی سایت ها منتشر شده است، مشاهده می کنید.منبع:تین نیوز

شوتی 1

شوتی2

شوتی3

شوتیپژو

شوتیی

شوتی 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ابتین یکشنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۵:۱۴

فعلا اینقدر زیاد شدن این ماشینا که من روزی دوسه تاشو تو خیابونای شهر اصفهان می بینم و جالبه بعضی هاشونم فیک هستند و فقط به خاطر اینکه بقیه فکر کنن شوتی هستند عقب ماشینا رو میارن بالا. شده یه برند
اسپرت. خخخخخ
اما از پلیس گرامی دقیقا از شروع کرونا و دور کاری تغریبا اتومبیل های راهنمایی رانندگی هم دور کار شدند و فقط اگر تصادفی باشد ما یکیشونو می بینیم
مشکل شوتی ها. . مشکل چراغهای غیر اصولی .مشکل اتومبیلهای شیشه دوووودی ۲۰۰ درصد که تو خیابونا با سرعت ده کیلومتر حرکت می کنند و به نظر می رسه خود ماشین بدون راننده حرکت و راننده …..

آخرین اخبار