چاپ کد خبر: 115758
12 تیر 1402

اولین زن مقیم دبی که به گردش در فضا خواهد رفت

یکی از ساکنان دبی که ۱۷ سال برای پرواز گردشگری فضایی ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic) صبر کرده است، می‌گوید که زمان پرواز او تنها چند ماه دیگر فرا می‌رسد.

اولین زن دبی که به فضا می رود

نامیرا سلیم، ۵۲ ساله، اولین پاکستانی و مقیم امارات بود که در سال ۲۰۰۶ از شرکت سر ریچارد برانسون بلیت پرواز زیرمداری خرید، که عنوان «فضانورد پیشگام» را برای او به ارمغان آورد.

او آن زمان ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کرد که کمتر از نیمی از ۴۵۰ هزار دلار است، که طبق گزارش‌ها اکنون هزینه یک صندلی در این پرواز می باشد.

این خانم هنرمند ویدئوی تبلیغاتی اولین پرواز ویرجین گالاکتیک را که روز پنجشنبه انجام شد تماشا کرد که سه مسافر ایتالیایی را به لبه فضا در ارتفاع ۸۵.۱ کیلومتری بالای صحرای نیومکزیکو برد.

او همچنین در افتتاحیه شرکت در سال ۲۰۲۱ که سر ریچارد نیز بخشی از آن بود، شرکت کرد.

خانم سلیم، باید تاریخ دقیق را محرمانه نگه دارد. او گفت: «تاریخ پرواز من خیلی زود است… همین چند ماه دیگر. بسیار هیجان‌زده هستم زیرا پرواز من خیلی زودتر از موعد انجام خواهد شد.»

«ویدئوی اولین پرواز تجاری باعث ایجاد اطمینان در ما می‌شود؛ اینکه بدانیم در دستان امنی هستیم.»

? «پدرم آسمان شب را به من آموخت»

او از کودکی اشتیاق زیادی به فضا داشت و اغلب به والدین و اعضای خانواده‌اش می‌گفت که می‌خواهد فضانورد شود.

او گفت: «وقتی بچه بودم، برای پدرم گریه می‌کردم تا مرا به فضا بفرستند.

می‌گفتم نمی‌خواهم با اسباب‌بازی بازی کنم. به همه اعضای خانواده‌ام می‌گفتم که بزرگ خواهم شد تا فضانورد شوم و واقعاً به آن اعتقاد داشتم. سپس شروع به الهام گرفتن از آسمان شب کردم، زیرا پدرم کسی بود که در واقع صورت‌های فلکی آسمان شمالی را به من آموخت.»

خانم سلیم روحیه ماجراجویی دارد، تجربه غواصی در باهاما را دارد، به عنوان خلبان آموزش دیده، به قطب شمال و جنوب سفر کرده و از ارتفاع تقریباً نه کیلومتری، در مرتفع‌ترین منطقه سقوط جهان در نزدیکی قله اورست، سقوط آزاد داشته است.

? عصر جدید گردشگری فضایی

پرواز خانم سلیم زمانی انجام می‌شود که شرکت‌های خصوصی بیشتری در حال سرمایه‌گذاری در فضا هستند و اجازه انجام ماموریت‌های غیردولتی را می‌دهند.

ویرجین گالاکتیک انتظار دارد پرواز بعدی خود را در ماه آگوست و به دنبال آن پروازهای ماهانه انجام دهد.

بلو اوریجین که متعلق به میلیاردر جف بزوس است، پروازهای گردشگری فضایی را نیز انجام می‌دهد و از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۳۲ نفر را به زیر مدار فرستاده است.

اسپیس.اکس ایلان ماسک نیز ماموریت‌های خصوصی را به فضا پرتاب می‌کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می‌رود خانم سلیم اولین زن گردشگر فضایی از امارات باشد.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار