چاپ کد خبر: 124359
2 آبان 1402

اگر مجوز‌ کسب و کار تان قدیمی و کاغذی است باید شناسه یکتا بگیرید/ تمدید مجوز از طریق درگاه ملی مجوز‌ها

رئیس مرکز بهبود کسب و کار گفت: طبق قانون همه مجوز‌های کاغذی باید تا نیمه دوم امسال تبدیل به شناسه یکتا شوند.
در میز اقتصاد امروز به موضوع گام جدید صدور خودکار مجوز‌های معطل مانده با حضور سیاح رئیس مرکز بهبود کسب و کار و حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

دریافت کد یکتا مجوز‌ کسب و کار

سیاح گفت: در حال حاضر مشکلات فنی درباره صدور مجوز‌ها به صورت خودکار رفع شده و می‌توانیم مجوز‌هایی را که با تاخیر در صدور رو به رو بوده اند، صادر کنیم، اما در روز‌های باقی مانده از مهر به دستگاه‌ها مهلت دادیم  تا مجوز‌های درخواستی متقاضیانشان را صادر کنند چرا که از آبان ( امروز) تمامی مجوز‌های معطل مانده را صادر می‌کنیم.

او گفت:سه هزار و ۸۰۰ مجوز کسب و کار تا امروز متصل شده است که شناسه یکتا سند اصلی این مجوز‌ها است.

او گفت: پایان امسال باید تمام مجوز‌ها الکترونیکی شود و نباید در صدور مجوز‌ها معطلی پیش بیاید.

سیاح درباره چرایی صادر نشدن مجوز‌های تاخیر خورده دستگاه‌ها به صورت خودکار گفت: یک سال از مهلت قانونی ما در صدور خودکار مجوز‌ها می‌گذرد و به دلیل مشکلات فنی نمی‌توانستیم این مجوز‌ها را راساً از درگاه ملی مجوز‌ها صادر کنیم، اما اکنون این مشکلات حل شده و می‌توانیم مجوز‌های معطل مانده را از درگاه ملی مجوز‌ها صادر کنیم.

رئیس مرکز بهبود کسب و کار گفت: تا پایان مهر تمدید و توسعه مجوز نیز به درگاه ملی مجوز‌ها ملحق شد یعنی اگر اعتبار پروانه کسب کسی تمام شده باشد و بخواهد پروانه خود را تمدید کند، می‌تواند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir درخواست خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت و دریافت کند.

او گفت: برخی از مجوز‌ها امنیت را به خطر می‌اندازد مانند دندانپزشکی و برخی‌ها هم خطری ندارد مثل مجوز جایگاه سوخت؛ همچنین ما هفته‌ای یک بار مجوز‌ها را صادر خواهیم کرد.


 این مطالب را هم بخوانید:

۹ علت اصلی جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

نکات مهم برای خرید مبلمان راحتی ، مبل چستر بخریم یا سلطنتی ؟


سیاح گفت: صدهزار درخواست بدون تکلیف مانده است و طبق قانون باید متصل شوند، الان نزدیک دوسال است از اجرای قانون می‌گذرد، ولی دوستان وزارت ارشاد گویا خوششان نمی‌آید.

او گفت: طبق قانون همه مجوز‌های کاغذی باید تا نیمه دوم امسال تبدیل به شناسه یکتا شود و از ابتدای ۱۴۰۳ هیچ فعال اقتصادی نباید بدون شناسه یکتا فعالیت کند.منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار