ایجاد زنجیره تولید در روستای گلخانه‌ای تعاونی در فارس

8974418 729

 به گزارش اول فارس ؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در “روستای گلخانه‌ای” زنجیره تولیددر قالب تشکل تعاونی دنبال می‌شود که از مزایای آن بازاررسانی مناسب و معرفی یک منطقه به عنوان تولیدکننده محصول خاص برای بازاریابی است.

محمد مهدی قاسمی افزود: به منظور کمک به ارتقای بهره‌وری از همه منابع، به‎ویژه آب به عنوان مهم‌ترین و با ارزش‌ترین نهاده تولید، روش کشت و کار در محیط‌های کنترل شده یا گلخانه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که یکی از استراتژی اساسی استان توسعه گلخانه‌ها است، اظهارداشت: توسعه کشت گلخانه‌ای به دلیل پایداری تولید، اشتغال وابسته به کشاورزی و به طور ویژه حل مشکل بحران آب دنبال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: در این راستا انتقال ۸۰ هزار هکتار سطح زیر کشت سبزی و صیفی به ۷ هزار گلخانه در فارس دنبال می‌‍‌شود.

قاسمی با اشاره به این‌که در ابتدا گلخانه‌های تکی در سطح استان توسعه پیدا کرد، گفت: به دلیل برون رفت از عدم توسعه، طرح ایجادکل فضای کسب و کار گلخانه دریک منطقه یا “روستای گلخانه‌ای” تدوین شد و اکنون در سه روستای مظفری از توابع شهرستان کوار، همت‌آباد از توابع شهرستان پاسارگاد و اسماعیل‌آباد از توابع شهرستان مرودشت در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: اگرچه با تغییر نرخ ارز روند احداث سه روستای گلخانه‌ای با کندی مواجه شده، اما انتظار می‌رود با تسهیلات پرداختی صندوق و اعتبارات استانی این طرح به نتیجه مطلوب برسد

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار