چاپ کد خبر: 108576
19 فروردین 1402

این رانندگان هنگام تصادف بدون گواهینامه محسوب می شوند

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلس راهور استان فارس با اشاره به افزایش نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از ملزومات استفاده از مزایای بیمه داشتن گواهینامه معتبر است.

سرهنگ مهدی دهقانی

سرهنگ “مهدی دهقانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: برابر آمار های موجود در مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور برخی از مراجعان برای استعلام گواهینامه خود به این مرکز مراجعه می نمایند که گواهینامه آنان فاقد اعتبار بوده و در پرداخت خسارت های جانی و مالی از سوی شرکت های بیمه با مشکل مواجه شده اند.

وی افزود: متاسفانه برخی از مردم نیز بدون داشتن گواهینامه اقدام به رانندگی می نمایند که عمل بسیار خطرناکی است و در صورت وقوع حادثه، درگیر پرونده های عریض و طویل در مراجع قضایی می گردند و شرکت های بیمه نیز برابر قانون قادر به پشتیبانی نیستند.

سرهنگ دهقانی گفت: برخی به اشتباه تصور می کنند در فرایند دریافت گواهینامه، زمانی که آزمون تئوری آیین نامه و عملی شهر را با موفقیت گذارنده اند دارای گواهینامه محسوب می گردند اما برابر قوانین موجود و دستورالعمل های صادره از راهور فراجا، شخص متقاضی، زمانی دارای گواهینامه می شود که سامانه صدور گواهینامه به شخص، شماره گواهینامه اختصاص دهد و وضعیت درخواست آن نیز چاپ و درج شده باشد، در غیر اینصورت شخص فاقد گواهینامه محسوب شده و نمی تواند از مزایای قانونی آن استفاده نماید.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلس راهور استان فارس تصریح کرد: متقاضیان به این موضوع توجه داشته باشند که فرایند دریافت گواهینامه با قبولی در آزمون ها تکمیل نمی شود و می بایست پرونده صدور گواهینامه پس از تکمیل مدارک بر روی سامانه های صدور توسط آموزشگاه رانندگی، کارشناسان آزمون و کاربران ارشد صدور گواهینامه  استان و راهور فراجا تایید شود تا در وضعیت نهایی قرار گرفته و به صورت تمرکزی در مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا چاپ، پاکت گذاری و از طریق اداره پست تحویل اشخاص گردد، بنابر این می طلبد که متقاضیان محترم تا زمان دریافت کارت گواهینامه صبر کنند و از رانندگی بپرهیزند تا درگیر مشکلات بعدی نشوند.

سرهنگ دهقانی افزود:  متقاضیان دریافت یا تمدید گواهینامه می توانند از طریق نرم افزار کاربردی “پلیس من” از وضعیت صدور گواهینامه خود اطلاع یابند.

واکنش جالب پلیس امارات به درست‌کاری‌ مرد ایرانی در شارجه

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار