چاپ کد خبر: 126793
6 آذر 1402
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

این گروه از اتباع بیگانه باید کشور را ترک کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای ساماندهی اتباع، آیین‌نامه‌ای در نظر گرفته شده که جزئیات آن در اختیار وزارت کشور است.
به گزارش اول فارس ،  زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره ساماندهی اتباع گفت: بحث ساماندهی اتباع غیرمجاز موضوعی است که در دستورکار دولت و مجلس است و در نشستی که در کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس داشتیم از مسئولان دستگاه‌های مرتبط این موضوع را پیگری کردیم.

وی ادامه داد: در نشستی که با حضور وزارت کشور، فراجا و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برگزار شد خواستار ساماندهی اتباع و جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به کشور شدیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در این نشست مشکلاتی در مورد تبادل داده‌ها در این حوزه و همکاری بین دستگاهی مطرح شد که در این حوزه سوالی هم از وزیر کشور مطرح کردیم و خواستار این هستیم که وزیر محترم به مجلس پاسخگو باشد، چون نبود ساماندهی اتباع و ورود اتباع غیرمجاز باعث چالش‌های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سایر مشکلات برای کشور خواهد شد که از این بابت وزارت کشور باید تصمیمات قاطعی با هماهنگی بین دستگاه‌ها و اتخاذ سیاست منسجم بین دستگاهی برای ساماندهی پیدا کند.

این گروه از اتباع بیگانه باید کشور را ترک کنند

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس اظهار کرد: کارت هوشمند اتباع قاعدتا برای اتباع مجاز صادر می‌شود، چون اتباع غیرمجاز باید کشور را ترک کنند.

وی گفت: برای ساماندهی، آیین‌نامه‌ای در نظر گرفته شده که جزئیات آن در اختیار وزارت کشور است، اما هر نوع سیاست و تصمیمی که باعث رسوب اتباع به کشور شود را ناکارآمد و باعث ایجاد چالش برای آینده کشور می‌دانیم.

الهیان در پاسخ به این سوال که اگر اتباع خارجی کارت هوشمند بگیرند آیا باز برنامه‌ای برای خروج آن‌ها از کشور وجود دارد؟، گفت: اگر در طرح ساماندهی اتباع مدت تعیین شده باشد باید در موعد مقرر به کشورشان بازگردند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار