چاپ کد خبر: 134223
24 بهمن 1402

بارورسازی ابرها در فارس و پیدا شدن یک خارجی برای ساماندهی تخت جمشید/واگذار می شود؟!

استاندار فارس با اشاره به ساماندهی مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: خوشبختانه مدیرکل میراث فرهنگی فارس با جدیت به این موضوع ورود کرده، چرا که زینبده نیست که این بنای تاریخی که ثبت جهانی است، وضعیت مناسب نداشته باشد.

بارورسازی ابرها در فارس و پیدا شدن یک خارجی برای ساماندهی تخت جمشید/واگذار می شود؟!
به گزارش اول فارس ، محمدهادی ایمانیه در نشست نخبگان فارس مقیم مرکز افزود: اخیرا یک سرمایه گذار برای ساماندهی این مجموعه ( مجموعه جهانی تخت جمشید) با یکهزار میلیارد تومان اعتبار اعلام آمادگی کرده است.

وی اضافه کرد: از اختصاص زمین ۲۵ هکتاری برای احداث شهرک صنعتی صنایع دستی در مجاورت نمایشگاه بین‌المللی فارس خبر داد و گفت: ۸۵ رشته صنایع دستی در فارس داریم که نیازمند تقویت و برخی هم احیا هستند.

ایمانیه به آزادراه شیراز-اصفهان نیز به عنوان یک مسیر  گردشگری اشاره و تاکید کرد: از سرمایه‌گذاری برای ساخت هتل و اقامتگاه بین راهی در این آزاد راه، استقبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات اصلی فارس به ویژه در ۱۰ سال گذشته را مسئله کمبود منابع آبی و خشکسالی ذکر و عنوان کرد:  در این راستا سه خط از خلیج فارس؛ یکی از سیرجان به سمت شهرستان بختگان و نی‌ریز با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب در سال، یک خط از خلیج فارس به سمت ایزدخواست مرز استان اصفهان با ۱۱۰۰ کیلومتر طول مسیر و یک خط هم از بوشهر به سمت برازجان و مرز فارس برای شهرستان‌های کازرون، کوهچنار نورآباد و رستم پیش بینی شده که هفته آینده جلسه نهایی آن برگزار می‌شود، تعریف شده است.

استاندار فارس همچنین یک اقدام موثر دیگر فارس را قراردادهای بین آبفای فارس و شیراز با صنایع برای شبکه‌های فاضلاب شهرستان‌ها  ذکر و بیان کرد؛ نخستین ژنراتورهای بارورسازی ابرها در فارس و در جاده شیراز-اصفهان و در نزدیکی اکبرآباد با همکاری اساتید دانشگاه شیراز مستقر شده است.

ایمانیه همچنین اصلاح الگوی کشت و بذر، اصلاح نژاد دام، تکمیل شش قطعه آزادراه، احداث قطعه هفت، پیگیری آزادراه شیراز-بوشهر، فراهم شدن مقدمات آزادراه شیراز-اهواز، پیگیری راه آهن شیراز-بوشهر با تهاتر نفت و …را از دیگر اقدامات شاخص استان طی ماههای اخیر برشمرد.

وی به روند پیشرفت شهر سلامت شیراز نیز اشاره و عنوان کرد: شهر سلامت در آینده‌ای نزدیک به یک برند با ارزش در کشور تبدیل خواهد شد.مقرر شده چندین هتل پنج ستاره، چندین بیمارستان هزار تخته خوابی، چندین کلینیک تخصصی، هزار مطب و ۲۰ هزار  واحد مسکونی برای کارکنان در این شهر ساخته شود. 

استاندار فارس یادآور شد: نخستین پروژه این شهر با بیمارستان نفت همزمان با میلاد امام علی(ع) آغاز شد. ایمانیه در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد: در مهمانسرای دولت روزهای شنبه و چهارشنبه میزبان سرمایه گذاران هستیم.منبع:ایلنا

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس جمعه , ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۲۵

ابرها بارور کنین چرا که کشاورز وامدار و کارگر نابود میشن

خشکسالی چهارشنبه , ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

اینجورکه بارشش برای اصفهان هست خداعقلتون بده

حافظ چهارشنبه , ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۶:۱۹

بازهم دم سرمایه گذار گرم تخت جمشید واقعیت از رها کردن هویت واقعی ایرانیان است حفظ و نگهداری شناسنامه هویت ملی است به شخصه حاضرم در حد توان کمک کنم واگر مسولیت اش به مردم واگذار شود بهتر هزینه ونگهداری می شود

پریسا سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲

بزرگواران روزنامه اول فارس شما اگه کاری از دستتون برمیاد برای پیگیری موضوع جلوگبری از ابردزدی انجام بدید به چند دلیل مطمئنم دارند کارهایی میکنند. ۱. ما خشکسالی داشتیم ولی تا این حد که تا پایان بهمن یه قطره بارون نزنه سابقه نداشته
۲. من کلیه سایتهای پیش بینی آب و هوا رو چک میکنم مثلا برای یک هفته تا ۱۰ روز آینده بارندگی پیش بینی شده ولی روز معین بارندگی که میرسه ابرها ناپدید میشن
۳. کسانی که دارن ابردزدی یا خرابکاری می کنند فکر چند ماه آینده کم آبی و داغون کردن مردم هستند کلا برنامه دارند
اگه میتونید و دستتون میرسه مسئولین کشوری بی سوادمون رو تحت فشار بزارید با تشکر

باهر سه شنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵

احداث این شهرهای صنایع دستی و سلامت و صنعتی و …خیلی خوب و بلکه عالی هست و جای تقدیر و تشکر دارد ولی شهر سلامت نیاز به متخصصین زبده و با تجربه و با دانش و نخبه دارد که مایه عزت مملکت باشند و با متخصص نماها و سهمیه ای ها و سفارشی هم نمی توان گردشگر خارجی را درمان و جذب کرد چون اگر ایجاد دافعه کرد هرگز دوباره کسب اعتبار نخواهد کرد و برای همیشه ایران زیر سوال می ورد.
لذا تا فرصت باقی هست باید متخصصین شایسته را حفظ و نگهداری کرد و نیروهای نخبه واقعی( نه ژن برتر و سفارشی و دردانه) باید جذب کرد و طی برنامه ریزی مدون برای آینده که شهر سلامت آماده میشود ،این نیروهای نخبه و ارزنده و سرمایه واقعی مملکت،هم آماده ارایه خدمت کرد تا این سرمایه گذاری عظیم شهرک سلامت مثل واحد‌های دانشگاه آزاد خالی نمانده و به هدر نرود.
در واقع پیش بینی و برنامه ریزی برای پیشگیری و کسب آمادگی های لازم در هر امر خرد و کلانی( به نسبت )لازم و بلکه ضروری و حیاتی هست .

آخرین اخبار