چاپ کد خبر: 114027
20 خرداد 1402

بازداشت چند مرد با سگ های آموزش دیده در « کوه هوا » فارس

چند مرد شکارچ تشی در شهرستان لامرد به دام افتادند.

بازداشت چند مرد با سگ های آموزش دیده در « کوه هوا » فارس

عکس تزئینی است

به گزارش اول  فارس، رییس اداره حفاظت محیط زیست لامرد گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، شکارچیان تشی در منطقه شکار ممنوع کوه هوا علامرودشت را دستگیر کنند.

حمزه برومند فر افزود: در این عملیات از شکارچیان لاشه دو راس تشی به همراه دو راس سگ آموزش دیده کشف و پرونده آن‌ها برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان لامرد ارسال شد.

رییس اداره محیط‌زیست لامرد افزود: منطقه شکارممنوع کوه هوا و تنگ‌خور با وسعت ۱۲۹٬۶۵۸ هکتار در جنوب استان فارس قرار دارد و از نظر تقسیمات سیاسی در حوزه سه شهرستان لامرد ، خنج و گراش  واقع شده است و یکی از ۲۰ منطقه شکارممنوع استان فارس به‌شمار می‌رود.

تشی‌ها  موجوداتی جونده  هستند که بخش‌های زیادی از سطح بدن آن‌ها برای حفاظت از گزند حیوانات شکارچی، پوشیده از خارهایی تیز و بلند است. تشی‌ها شامل دو خانواده کاملاً مجزا هستند.

تشی

تشی‌های بر جدید (Erethizontidae) که گونه‌های بومی آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی هستند و تشی‌های بر قدیم (Hystricidae) که گونه‌های بومی اروپا، آسیا و آفریقا هستند. از این دو خانواده فقط یک گونه در ایران زندگی می‌کند. اکثر تشی‌ها طولی بین ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر دارند و طول دُم در بین گونه‌های مختلف بین ۵ تا ۲۵ سانتی‌متر است. وزن تشی‌ها بین ۵ تا ۱۶ کیلوگرم و رنگ آنها ترکیبی از قهوه‌ای، خاکستری و سفید است. این جانوران سرعت کمی دارند، جثه‌ای بزرگ و حس بویایی بسیار قوی دارند و عموماً شناگران ماهری‌اند.

خوردن کاهو به این ۱۶ دلیل برای سلامت جسم و روان لازم است

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

عباسقلی شنبه , ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۸

اینا در اصل به اسم چوله ما میشناسیم،
ولی من دیگه توبه کردم بخوام شکار کنم، یه بار دنبالش میکردم جلووم مثل بی ام و ترمز کرد افتادم روش داغون شدم سگ مصب!! ???

آخرین اخبار