چاپ کد خبر: 118431
22 مرداد 1402

با این ۸ ترفند بوی بد ماشین لباسشویی را برای همیشه از بین ببرید

یکی از مهمترین تجهیزات و لوازم خانه ماشین لباسشویی اسست. اما اگر این وسیله دچار بوی بد شده باشد چه کنیم؟

لباسشویییکی از مشکلات رایج در استفاده از انواع ماشین لباسشویی، بوی بد است که در این مطلب به بررسی این موضوع پرداخته شده و ترفندهای کاربردی برای از بین بردن این بوی بد ارائه می‌شود.

بوی بد لباسشوییدلایل ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی

  • در صورت ماندن طولانی مدت لباس‌های خیس در ماشین لباسشویی، بوی بدی در فضای ماشین ایجاد می‌شود.
  • بستن درب ماشین لباسشویی بعد از اتمام شستشو و خارج کردن لباس‌ها، موجب می‌شود تا رطوبت در محیط باقی بماند و بوی بد ایجاد شود.
  • خشک نکردن لاستیک دور در ماشین لباسشویی بعد از هر بار استفاده و شستشو، محیط مناسبی را برای رشد قارچ‌ها و در نهایت ایجاد بوی بد، به وجود می‌آورد.
  • تمیز نکردن جاپودری یکی دیگر از عوامل رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها و در نهایت ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی است.
  • سرویس نکردن سالیانه و عدم رسیدگی و نگهداری صحیح از ماشین لباسشویی، موجب ایجاد بوی بد خواهد شد.

ترفندهای کاربردی از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی
۱-توصیه می‌شود برای جلوگیری از بوی بد و از بین بردن آن، هر چند وقت یکبار، به طور معمول بعد از هر ۱۰ بار شستشو، فیلتر پمپ تخلیه را تمیز کنید.

۲-جای پودر باید هر شش ماه یکبار به طور کامل شسته شود. علی‌الخصوص اگر شما از مایع ماشین لباسشویی و نرم‌کننده استفاده می‌کنید، این اقدام باید انجام شود، زیرا همیشه مقداری از این مواد در جا پودری باقی می‌مانند و موجب ایجاد بوی بد در ماشین خواهد شد.

۳-یکی از ترفندهای کاربردی برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی، استفاده از سرکه است. به این صورت که هر شش ماه یکبار، دو لیوان سرکه سفید را در داخل ماشین لباسشویی ریخته و به ۱۵ دقیقه، درب ماشین را ببندید تا بوی بد به طور کامل از بین برود. سپس ماشین را در داغ‌ترین و طولانی‌ترین حالت، تنظیم کنید تا شستشو انجام شود.

۴-همچنین می‌توانید نیم پیمانه جوش شیرین را به دو لیوان سرکه سفید اضافه کنید و این محلول دستساز را برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد، مورد استفاده قرار دهید.
توصیه می‌شود از شوینده‌های تجاری برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنید.

۵–استفاده از سفیدکننده نیز موجب از بین بردن بوی بد می‌شود. بدین صورت که ماشین لباسشویی را در بیشترین زمان و حرارت قرار دهید تا با سفیدکننده به طور کامل ضدعفونی شود.

۶–لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی را با پاک‌کننده ملایم یا با محلول سرکه و آب تمیز کنید. این لاستیک‌ها، منبع اصلی تولید و رشد قارچ و کپک و در نهایت بوی بد هستند.
در یک ظرف تمیز اسپری، یک فنجان سرکه و یک چهارم فنجان آب لیموترش بریزید. این محلول دستساز را می‌توانید به داخل لاستیک و اطراف آن اسپری کنید و بعد از گذشت نیم‌ساعت با استفاده از یک پارچه حوله‌ای، محلول را از لاستیک‌ها و لایه‌های داخلی ماشین لباسشویی، با دقت تمیز نمایید.

۷–استفاده از جرمگیرهای ماشین لباسشویی نیز برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی، بسیار موثر است.

۸-سرویس کردن سالیانه ماشین لباسشویی، می‌تواند موجب از بین رفتن بوی بد شد. بنابراین شما باید حداقل سالی یکبار، ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا در طول سال، نیاز به تعمیرات نداشته باشد و بوی بد در آن ایجاد نشود.

با رعایت موارد گفته شده و همچنین استفاده از ترفندهای کاربردی برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی، یکبار برای همیشه این موضوع را حل کرده و با این مشکل خداحافظی کنید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار