چاپ کد خبر: 137340
26 اسفند 1402

با جمع کردن دوچرخه‌های بیدود از شیراز چه گیرتان آمد ؟ روز شیراز فقط بلدید بالن هوا کنید

 سرپرست اداره ورزش و جوانان شیراز با اظها راینکه استفاده از دوچرخه بهترین راهکار برای جلوگیری ازآلودگی هوا و ترافیک است ‌گفت:‌ بهتر است دوچرخه‌های بیدود (اشتراکی) دوباره به سطح شیراز بازگردد.

 ایرنا : سید کمال پاک فطرت روز شنبه درمراسم تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ملی دو چرخه سواری فارس افزود: خانواده دوچرخه سواری بافرهنگ و اصیل هستند و هم اینک هم قدیمی های این رشته و جوانان در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و این امر نشان دهنده اتحاد و دوستی در بین ورزشکاران و دست اندرکاران این هیات است.

روز شیراز تنها بالن هوا کردن نیست

پاک فطرت در ادامه سخنانش به برگزاری مسابقات بین المللی دوچرخه سواری در روز شیراز ( ۱۵ اردی بهشت ماه) پیشنهاد داد و بیان کرد: روز شیراز تنها بالن هوا کردن نیست بلکه می توان با همکاری شهرداری شیراز مسابقات بین المللی دوچرخه سواری برگزار کنیم.

دوچرخه سواری شیراز

وی اضافه کرد: اگر رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری را برای اجرای یک برنامه و مسابقه دوچرخه سواری با رویکرد اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی در سطح بین المللی به مناسبت روز شیراز بیاوریم، آنگاه توانسته ایم کار بزرگی کرده باشیم.

پاک فطرت افزود:‌ ما نیز در صورت داشتن چنین برنامه ای توسط هیات دوچرخه سواری وحتی سایر هیات ها تلاش خود را برای محقق شدن آن خواهیم کرد.

همدلی رمز موفقیت دوچرخه سواران فارس

رئیس هیات دوچرخه سواری استان فارس هم در این مراسم گفت:‌ همدلی جامعه دوچرخه سواری استان فارس موفقیت های زیادی در سطح بین المللی و ملی برای این استان به دنبال داشته که می توان به نشان برنز فرانک پرتوآذر در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ هانگِژو چین اشاره کرد.

میثم قائدی ادامه داد:‌ فرشید صلاحیان یکی از ملی پوشان استان فارس است که در هر مسابقه ای شرکت می کند با دست پر باز می گردد و همزمان به قهرمان پروری و تربیت شاگردان موفق می پردازد که یکی از آنها فاطمه عباسی است که مدال آسیایی در کارنامه دارد.

فرانک پرتو آذر

فرانک پرتوآذر

دوچرخه سواران نسبت به فرهنگ سازی این رشته کمک کنند

همچنین شهردار منطقه هفت شیراز هم در این مراسم گفت:‌ از جامعه دوچرخه سواری استان فارس دعوت می شود با بهره مندی از مسیر دوچرخه سواری این منطقه از شیراز نسبت به اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری کمک کنند.

علی امینی ادامه داد:‌ برای ترویج فرهنگ دو چرخه سواری در سطح شیراز هر کاری از دستمان بر آید انجام خواهیم داد.

تکلیف پیست دوچرخه سواری ورزشگاه پارس مشخص شود

کارشناسان قهرمانان و پیشکسوتان این رشته که تعدادشان زیاد است براین باور هستند که باید هر چه زودتر تکلیف پیست دوچرخه سواری ورزشگاه پارس که سالهاست در حد فونداسیون باقی مانده،‌مشخص شود.

پرچمدار قهرمانان رشته دوچرخه سواری در استان فارس فرانک پرتو آذر است که افتخارهای زیادی در عرصه داخلی و خارجی کسب کرده است و لزوم توجه و توسعه این رشته در بین بانوان تاکید می شود.

۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ بود که بانوان دو چرخه سواری کوهستان استان فارس در شیراز بر سکوی قهرمانی کشور ایستادند و همچنین دوچرخه سواران آقایان فارس هم چندین مدال کشوری برای استان به ارمغان آوردند.

فرزاد خدایاری،‌ محمدحسین اسکندری، نیلوفردو کوهکی، علیرضا نادری فرد، فاطمه یوسفی، مجتبی زینعلی،ناصر نصیری، کوروش دوست، ایرج برویس و فرانک پرتوآذر شماری از دو چرخه سواران فارس هستند که چندین مدال داخلی و خارجی را برای ایران و فارس به ارمغان آوردندهر چند تعدادی از آنها بازنشسته شدند اما همچنان از تجریبات خود برای توسعه این رشته در خدمت به جوانان استفاده می کنند.

دوچرخه های بیدود(اشتراکی) شیراز به کجا رفتند؟

سی‌ام آذرماه ۹۸ آیین رونمایی از دوچرخه‌های اشتراکی در شیراز برگزار شد و این سامانه حمل و نقل عمومی پا به خیابان‌های شیراز گذاشت.

هفتم بهمن ۱۳۹۹ نیز نشان شهر ملی دوچرخه ایران در مراسمی با حضور سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی، به شهردار شیراز اهدا شد.

قبرستان دوچرخه‌های بیدود

پارکینگ بوستان بعثت واقع در خیابان بعثت شیراز حدود ۲ سالی است که به قبرستان بیدودهای نارنجی رنگ تبدیل و دود توافق نکردن مالک و مدیریت شهری به چشم شهروندان رفت.

بیدودهای شیراز 6

در حالی که سه و نیم سال از زمان ورود دوچرخه‌های اشتراکی به خیابان‌های شیراز می‌گذشت و بیدودهای نارنجی با استقبال شیرازی‌ها مواجه شده بود به یکباره فعالیت این سیستم حمل و نقلی پاک در این کلانشهر در روزهای آخر فصل بهار سال ۱۴۰۱ تعطیل شد.

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام|کانال واتساپ| کانال ایتا|کانال سروش|کانال روبیکا|کانال بله

این وضعیت در حالی رخ داد که نشان شهر ملی دوچرخه ایران نیز بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در مراسمی با حضور سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری جمهوری اسلامی به شهر شیراز اهدا شد و شکل و ظاهر برخی خیابان‌ها این شهر نیز متاثر از این عنوان تغییر کرد و مسیرهای دوچرخه‌سواری در خیابان های شیراز هویدا شد.

شما هم نظر بدهید

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

محمد یکشنبه , ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

من نمی‌دانم در تعطیلی این موضوع چه کسانی مقصر هستند. امااین حرکت زشت که باعث نارضایتی شدید جمع کثیری از شهروندان شیرازی شد نیازمند پیگیری جدی همه مسئولان مدعی و حتی دستگاه قضایی است چرا که میلیاردها پول مردم به عنوان حق اشتراک در حساب این شرکت باقی مانده است.

آخرین اخبار