چاپ کد خبر: 131296
20 دی 1402

چگونه می‌توانید با شخصیت‌های داخل بازی‌ ها حرف بزنید ؟

فناوری جدید انویدیا از هوش مصنوعی برای بهبود تعامل و مکالمه‌ی شخصیت‌ها و ایجاد دنیاهای بازی واقعی‌تر کمک می‌گیرد.
از این به بعد می‌توانید با شخصیت‌های داخل بازی‌ ها حرف بزنید
به گزارش اول فارس، انویدیا در کنفرانس ویژه‌ی CES 2024 نسخه‌ی نمایشی هیجان‌انگیزی از پروژه‌ی NVIDIA ACE Kairos را به نمایش گذاشت. این فناوری که مخفف عبارت Avatar Cloud Engine است، قابلیت‌های تعاملی و مکالمه‌‌ی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را روی شخصیت‌های غیربازیکن یا غیرقابل‌بازی (NPC) اعمال می‌کند.

طبق بیانیه‌ی رسمی انویدیا، فناوری جدید این شرکت که با همکاری Convai توسعه داده شده است، به بازی‌سازان اجازه می‌دهد ان‌پی‌سی‌هایی با توانایی مکالمه و درک چندوجهی ایجاد کنند. این شخصیت‌ها می‌توانند به‌طور یکپارچه در دنیای مجازی بازی‌های خود ادغام شوند و تعامل داشته باشند.

از این به بعد می‌توانید با شخصیت‌های داخل بازی‌ ها حرف بزنید

در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۲۳، شاهد یک نسخه‌ی نمایشی به‌روزشده از NVIDIA ACE با ویژگی‌های قابل‌تنظیم برای شخصیت‌‌ها بودیم. در لاس‌وگاس، این نسخه‌ی نمایشی با ویژگی‌های جدیدی به نمایش گذاشته شد.

به شخصیت‌های بازی آگاهی موقعیتی داده شده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد اشیای نزدیک را تشخیص دهند و با آن‌ها تعامل داشته باشند و درمورد محیط اطراف خود گفتگو کنند. بازیکن می‌تواند به آیتم‌ها اشاره کند و NPC، هوشمندانه درمورد آن‌ها صحبت خواهد کرد. همچنین بازیکن می‌تواند از آن‌ها بخواهد که یک شیء خاص را نزدیک بیاورند.

nvidia geforce rtx ces 2024 ace 1

علاوه بر این، تعاملات بین شخصیت‌های غیرقابل‌بازی نیز فعال شده است که فضای شبیه‌سازی‌شده‌ در جهان بازی را بهبود می‌بخشد. مکالمه بین شخصیت‌های NPC چیز جدیدی نیست؛ اما با استفاده از فناوری انویدیا، این مکالمه‌ها توسعه یافته‌اند و به جای تکرار منظم، هر بار متفاوت خواهد بود.

nvidia geforce rtx ces 2024

فناوری ACE انویدیا درحال حاضر برای توسعه‌دهندگان دردسترس است تا بازی‌ها و برنامه‌های خود را بهبود ببخشند. این فناوری همچنین از Audio2Face (A2F) برای همگام‌سازی اجزای صورت و صدای شخصیت‌ها و از Automatic Speech Recognition (ASR) برای صحبت مستقیم با NPC به‌جای تایپ‌کردن، پشتیبانی می‌کند.

این فناوری هنوز کامل نیست. با این حال، فناوری توسعه‌یافته‌ی انویدیا هنوز هم قابل‌‌توجه است و می‌تواند تأثیر چشمگیری در بهبود کیفیت بازی‌ها و تعامل شخصیت‌ها داشته باشد|منبع: زومیت

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار