چاپ کد خبر: 137600
29 اسفند 1402

با گیاهان ماه تولد خود آشنا شوید

آیا می دانستید که هر ماه تولد، گیاه مخصوص خودش را دارد که می توانید آن را خریداری کرده و در منزل نگهداری کنید؟ در این قسمت با گیاهان متولد هرماه آشنا می شوید.

گیاه ماه تولد

۱-فروردین: شفلرا 

شفلرا گیاهی پرانرژی است که اگر به‌خوبی از آن مراقبت کنید، رشد خوبی خواهد داشت و بسیار بزرگ می‌شود. این گیاه مانند برج حمل (قوچ) کنجکاو و پرجنب‌وجوش و به رنگ سبز روشن و درخشان است، ولی می‌تواند طبیعتی آتشین نیز داشته باشد.

۲-اردیبهشت: فیکوس الاستیکا 

فیکوس الاستیکا می‌تواند خیلی خیره‌کننده و زیبا رشد کند، ولی برای ریشه‌زدن به زمان نیاز دارد. درست مانند متولدان برج ثور که بدون شتاب و سنجیده عمل می‌کنند، این گیاه نیز وقتی در شرایط مناسب (نور زیاد با مقداری سایه) قرار بگیرد، پیوسته رشد می‌کند. سرسختی ذاتی این گیاه و افراد متولد این ماه آنها را به شریک‌هایی انعطاف‌پذیر، ثابت‌قدم و وفادار تبدیل می‌کند.

۳-خردادی:گیاه عنکبوت

متولدین خرداد بسیار باهوش و خلاق و عاشق کارهای فکری و اهل سفر و گشت و گذارند، اگر میخواهید برای آنها یک گلدان هدیه کنید و آنها را خوشحال نمایید، این گیاهان را انتخاب کنید.

گیاه عنکبوت خیلی نیاز به مراقبت احساسی و عاطفی ندارد و مراقبت از آن راحت است. به راحتی گل می دهد و می تواند در فضاهای مختلف دوام بیاورد. فقط کافی است کمی به آب و نور آن رسیدگی کنید تا شاهد رشد گل های زیبای این گیاه باشید.

۴-تیر:آلوئه‌ورا (Aloe Vera)

آلوئه‌ورا نیز مانند نماد این ماه (خرچنگ) موجودی خودکفاست که بار خود را به دوش می‌کشد و هرآنچه را پیش می‌آید تحمل می‌کند. آلوئه‌ورا گیاهی دارویی است، درست مانند متولدان برج سرطان که بیشتر زندگی‌شان را وقف مراقبت و حفاظت از عزیزانشان می‌کنند. با کمی مراقبت و پرورش خوب هم متولدان برج سرطان و هم گیاه آلوئه‌ورا پیوسته رشد خواهند کرد.

گیاه ماه تولد

۵-مردادی:گیاه مار

مردادی ها مهربان، با معرفت، خوش رو، بسیار مودب و قابل احترام هستند، برای خوشحال نمودن یک مرداد ماهی برای او گل و گیاهان زیر را بخرید.

گیاه مار یا گیاه زبان مادر شوهر در محیط های سخت با شرایط نامناسب دوام بالایی دارد. یکی از مستقل ترین گیاهانی است که استقلال آن شبیه به استقلال افراد مردادی هم هست. به توجه خیلی زیادی نیاز ندارد. فقط باید هر دو الی ۶ هفته یکبار به آن آب دهید. برای افرادی که بیش از حد مسافرت می کنند هم گزینه مناسبی است که معمولاً مردادی ها این ویژگی را دارند.

۶-شهریور:بروملیاد

شهریوری ها بسیار باهوش، زیرک و اهل علم و دانش و در کارهای خود منظمند، هدیه گل و گیاه به همه افراد آنها را خوشحال می کند اما یک شهریوری را خوشحال تر، پس اگر میخواهید برای آنها یک گلدان هدیه کنید و آنها را خوشحال نمایید، گیاه زیر را انتخاب کنید.

این گیاه نیاز به محیط روشن و توجه کافی دارد و اینگونه می تواند گل های زیادی بدهد. معمولاً گیاه سفت و سختی است و شبیه به متولدین شهریور است. مراقبت از آن خیلی راحت نیست اما با این حال می توان گل های زیبایی را از آن شاهد بود. فقط باید از لحاظ دمایی بیشتر از آن مراقبت کنید.

۷-مهر ماه:گیاه هوا

اولین متولدان فصل زیبای پاییز افرادی مهربان و مستعد، باهوش و خلاقند که عدالت از صفات بارز آنهاست. اگر میخواهید برای آنها یک گلدان هدیه کنید و آنها را خوشحال نمایید، این گیاهان را انتخاب کنید.

گیاه هوا نماد یک گیاه مستقل و شبیه به افراد مهر ماهی است و می تواند با محیط های مختلف خودش را سازگار کند. این گیاه انعطاف پذیر است و در هر جایی به راحتی رشد می کند. فقط کافی است که کمی به میزان آب دادن آن توجه کنید.

۸-آبان: گیاه آناناسی یا بروملیاد 

گیاه آناناسی که طبیعتی مستقل دارد، نماد خوبی برای خودکفایی متولدان این ماه است. هنگامی که این گیاه به حال خود رها می‌شود، شاخه‌هایش را جایگزین شکوفه‌های اصلی می‌کند و در برابر تغییرات زمانی و دمایی مقاومت می‌کند. گیاه آناناسی نیز مانند آبانی‌های خوددار و منظم شرایط سخت را پشت‌سر می‌گذارد و به رشد خود ادامه می‌دهد.

گیاه ماه تولد

۹- آذر: برج قوس یا صورت فلکی کمان‌دار، گیاه هوازی

گیاه هوازی یا تیلاندزیا به ریشه نیازی ندارد. این گیاه نیز درست مانند متولدان برج قوس که افرادی آزاده هستند و مشتاق ماجراجویی و آزادی‌اند، می‌تواند بدون خاک رشد کند. گیاه هوازی تا زمانی که هر چند روز یک بار در آب غوطه‌ور شود و رطوبت موردنیازش را تأمین کند، گیاهی خلاق و سازگار است و به برنامه منظم نیازی ندارد.

۱۰- دی: برج جدی، پتوس 

پیچک گیاهی است که سرسپردگی و وفاداری متولدان این ماه را نشان می‌دهد. این گیاه رونده همیشه راهی برای زنده‌ماندن پیدا می‌کند. پتوس نیز نوعی پیچک است و همان ویژگی‌ها را دارد. پتوس گیاه انعطاف‌پذیری است که به‌دلیل توانایی زنده‌ماندن در شرایط و موقعیت‌های مختلف، «پیچک شیطان» (the devil’s ivy) لقب گرفته است و به‌خوبی سرسختی متولدان برج جدی را نشان می‌دهد.

۱۱- بهمن: برج دلو (Aquarius)، سرخس مارچوبه 

این سرخس پَرمانند می‌تواند هر شرایطی را تحمل کند. البته از نظر فنی این گیاه سرخس نیست که باعث می‌شود هم با مکان‌های پرنور و روشن سازگار شود و هم با مکان‌های کم‌نور و تاریک. سرخس مارچوبه نیز مانند دلو یا آب‌ریز سخاوتمند است و با ارتباط رشد می‌کند. حتی اگر به آن بی‌توجهی شود، راهی برای جلب‌توجه پیدا می‌کند و به رشدش ادامه می‌دهد.

۱۲-اسفند: برج حوت، گیاه یشم (Jade)

گیاه یشم گیاهی مستقل است که به‌راحتی و با آب‌دادن رشد می‌کند و گزینه‌ای عالی برای این نماد آبزی پرشور (ماهی) است. این گیاه انعطاف‌پذیر بدون آب نیز می‌تواند راهی برای آب‌رسانی به خود پیدا کند. گیاه یشم درست مانند متولدان خودکفا و بی‌نیاز این ماه که سرزندگی و شور و نشاط درونی‌شان موجب می‌شود به راهشان ادامه دهند، با وجود تمام مشکلات راهی برای زنده‌ماندن پیدا می‌کند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار