چاپ کد خبر: 120608
19 شهریور 1402

برای کمک به کاهش وزن این مواد غذایی را مصرف کنید

برای کمک به کاهش وزن این مواد غذایی را مصرف کنید

بسیاری از افراد وقتی به فکر کاهش وزن می‌افتند، تصمیم می‌گیرند که کالری‌های مصرفی خود را قطع و یا به حداقل برسانند که این تصمیمی غلط و مضر برای بدن است. با کمبود کالری، بدن شما مجبور به انجام فعالیت خود با حداقل ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌شود و نمی‌تواند سوخت و سوز خود را به خوبی انجام دهد که همین امر باعث می‌شود شما در معرض بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات برای سلامت خود شوید. مقدار کالری مصرف شده در روز باید از ۱۰۰۰ کالری در روز بیشتر باشد پس شما باید سعی به تنظیم رژیم غذایی خود کنید تا این نکته رعایت شود.

مصرف کالری کم باعث می‌شود که عضله‌های شما بسوزد و اعضای مختلف بدن مجبور به مصرف بخشی از خود شوند تا بتوانند که سوخت و سوز لازمه برای ادامه حیات را تامین کنند. ما در این مطلب سعی به معرفی چند مواد غذایی برای کاهش وزن کردیم تا شما بتوانید با ساختن یک رژیم غذایی سالم، وزن خود را کاهش دهید و سلامت بدن خود را حفظ کنید. با ما همراه باشید!

منابع پروتئینی کم چرب

برای کمک به کاهش وزن این مواد غذایی را مصرف کنید

استفاده از گوشت‌های کم پرب و پروتئینی مثل گوشت مرغ، بوقلمون و گوشت گاو کم چرب باعث می‌شود که شما احساس سیری کنید و گرسنگی را برای ساعت‌ها تجربه نکنید و علاوه بر آن، مقدار قند خون شما تنظیم شده و بدن شما بدون کمبود انرژی به فعالیت خود ادامه دهد. پروتئین‌های گیاهی مثل حبوبات نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد گیاه‌خوار و غیر گیاه‌خوار نیز می‌باشد که با داشتن فیبر بالا می‌تواند علاوه بر سیر نگه داشتن شما، به کاهش وزن نیز کمک کند.

گردو و آجیل بدون نمک

مغز گردو تازه و آجیل بدون نمک یکی دیگر از بهترین موارد برای رژیم‌های لاغری است، بنابراین خرید انواع گردو تازه را در لیست خرید خود قرار دهید. گردو و آجیل دارای خواص بسیار زیاد و متفاوتی نسبت به دیگر موارد است که این خواص شامل داشتن فیبر بالا، داشتن مقدار قابل قبولی از پروتئین و چربی‌های سالم است که به شما کمک می‌کند احساس گرسنگی را در خود متوقف کنید. علاوه بر آن برخی از آجیل‌ها دارای مقدار زیادی مواد معدنی و مفید هستند که می‌توانند به کامل کردن سبد غذایی شما کمک بزرگی کنند. توجه داشته باشید که بهترین مقدار مصرف آجیل و گردو یک چهارم لیوان است که بستگی به رژیم شما، قابل تغییر است.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین موارد برای افرادی است که دنبال لاغری با اصول هستند. تخم مرغ سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین C و دیگر ویتامین‌های لازمه برای بدن است. تخم مرغ همچنین یک مواد غذایی سرشار از مواد معدنی مختلف مثل فسفر، کلسیم و پتاسیم است که همگی جزو بهترین موارد برای حفظ سلامتی و تامین سوخت بدن به حساب می‌آید. به علاوه این موارد، تخم مرغ یک منبع غنی شده از پروتئین است که به لاغری شما و حفظ شکل عضلات بدن نیز کمک می‌کند. بهترین روش استفاده از تخم مرغ، پختن آن به صورت آب‌پز است که همراه با ادویه زیره و نمک کم در هنگام صبح مصرف می‌شود.

رب انار

برای کمک به کاهش وزن این مواد غذایی را مصرف کنید

رب انار شیرین با تکه‌های انار یکی دیگر از بهترین مواد غذایی برای لاغری به حساب می‌آید. انار و رب انار دارای خواص زیادی برای بدن هستند مثل کمک به لاغری، بهبود عملکرد و سوخت و سوز بدن و جلوگیری از چاقی. رب انار و میوه انار هر دو سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان‌های مختلف هستند که یکی از بهترین موارد برای افرادی است که از چاقی و چربی‌های اضافی رنج می‌برند. توجه داشته باشید که رب انار باعث افزایش سوخت و سوز بدن می‌شود و نباید با شکم خالی مصرف شود. بهترین روش مصرف آن بعد از غذا و بعد از وعده ظهرگاهی است که به اندازه یک تا دو قاشق میل شود.  برای اطلاع از قیمت انواع رب انار بر روی لینک کلیک کنید.

آواکادو

آواکادو یکی دیگر از مواد غذایی مناسب برای لاغی است که به آن پرداخته نشده و بسیار از افراد از خواص آن مطلع نیستند. آواکادو یک منبع طبیعی و مغذی از فیبر و چربی‌های سالم است که به شما می‌کند تا احساس گرسنگی را از بین ببرید و برای ساعت‌ها نیاز به مصرف مواد غذایی بیشتر نداشته باشید. توجه داشته باشید که آواکادو دارای مقدار متوسطی از چربی‌های سالم است که در حین مفید بودن برای بدن، می‌تواند چاق کننده نیز باشد پس به مقدار مصرفی خود در روز توجه داشته باشید.

ماهی سالمون

ماهی سالمون یکی از بهترین منابع طبیعی امگا ۳ و پروتئین است که به شما کمک می‌کند در کنار کاهش وزن، تا ساعت‌ها نیاز به مصرف مواد غذایی دیگری نداشته باشید. امگا ۳ یک نوع اسید مفید برای بدن می‌باشد که در تحقیقات انجام شده در مورد آن، یکی از بهترین چربی سوزهای برای افراد چاق معرفی شده که به آنها کمک می‌کرده تا احساس نیاز برای مصرف کالری بیش از حد نداشته باشند.

سبزیجات مختلف

هرگونه از سبزیجات می‌توانند برای کاهش وزن به کار گرفته شوند و نتایج خوبی را از خود به جای بگذارند. سبزیجات به طور کلی دارای فیبر بالا و ویتامین‌های مختلف هستند که علاوه بر تامین کردن سوخت بدن، به راحت‌تر هضم شدن مواد غذایی مختلف نیز کمک می‌کنند. سبزیجاتی که دارای برگ‌های تیره‌تر هستند در بیشتر مواقع یکی از منابع پروتئینی شناخته می‌شوند که سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلف هستند که به کامل شدن رژیم غذایی شما کمک بسیاری می‌کنند. سبزیحات سفت مثل کرفس دارای کالری بسیار کمی هستند که در بیشتر موارد از آنها به عنوان یک میان‌وعده بعد از غذا استفاده می‌شود و استفاده از آن در طول روز بسیار راحت است.

کلام آخر

کاهش وزن یک فعالیت مفید برای بدن است که هدف از انجام دادن آن رسیدن به سلامت بدنی و قلبی است. رژیم‌های غلط و استفاده کردن از داروهای لاغری مختلف نه تنها به لاغری شما کمکی نخواهد کرد، بلکه سلامت شما را نیز در خطر قرار می‌دهد که قابل جبران نمی‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این مواد غذایی مفید برای لاغری و حفظ سلامت که در این مطلب عنوان شد، یک رژیم سالم غذایی به منظور کاهش وزن برای خود بسازید و در چهارچوب حفظ سلامت، به وزن دلخواه خود نیز برسید. از همراهی شما با ما متشکریم!

مهم ترین فواید زیتون برای سلامتی

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار