چاپ کد خبر: 110444
10 اردیبهشت 1402

بررسی آینده ارز دیجیتال دوج‌کوین از نظر کارشناسان

بررسی آینده ارز دیجیتال دوج‌کوین از نظر کارشناسان ارز دیجیتال دوج کوین، یک ارز دیجیتال محبوب بین سرمایه‌گذاران است. این ارز دیجیتال ابتدا به صورت یک میم کوین(Meme Coin) ایجاد شد و در مدت زما…

ارز دیجیتال دوج کوین، یک ارز دیجیتال محبوب بین سرمایه‌گذاران است. این ارز دیجیتال ابتدا به صورت یک میم کوین(Meme Coin) ایجاد شد و در مدت زمان کوتاهی توجه بسیاری از سرمایه‌گذارها را به خود جلب کرد.

دوج کوین (DOGE) در سال ۲۰۱۳ توسط مهندس نرم افزار IBM، بیلی مارکوس و مهندس نرم افزار Adobe، جکسون پالمر اختراع شد. هدف آن‌ها ایجاد یک نسخه میم از بیت کوین بود. آن‌ها قصد داشتند راهی جذاب و سرگرم کننده برای دستیابی به ارزهای دیجیتال در اختیار سرمایه گذاران و معامله گران قرار دهند.

این ارز دیجیتال خیلی سریع به محبوبیت بزرگی رسید و سر تیتر اخبار دنیای کریپتو شد. با این حال در مورد آینده دوج کوین نظرات متفاوتی وجود دارد.

دوج کوین(DOGE) چیست؟

دوج کوین یک فورک(یکی از راه‌های به روز رسانی و ارتقا بلاک چین با ایجاد تغییر در کد اصلی شبکه) از لایت کوین (Litecoin) است و هدف توسعه آن ارائه جایگزینی برای بیت کوین بود.

با این حال دوج کوین تفاوت‌هایی با لایت کوین دارد. بلوک‌های جدید در بلاک چین DOGE سریعتر از لایت کوین ایجاد می‌شوند. ماهیت سرگرم کننده این میم کوین به آن کمک کرد تا در رسانه‌های اجتماعی مختلف مورد توجه قرار گیرد. این توکن حتی در خارج از جامعه طرفداران فناوری بلاک چین نیز مشهور شد.

 

Picture1دوج کوین DOGE

دوج کوین (DOGE) چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال دیگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عرضه توکن‌های آن‌ها سقف مشخصی دارد. مشکل این است که پس از رسیدن به سقف مورد نظر، احتمال دارد دیگر برای ماینرها ادامه حفظ سیستم سودآور نباشد. کارمزدهای بسیار زیادی برای تشویق ادامه ماینرها یا انجام فرآیندهای تراکنش در نظر گرفته می‌شود.

دوج کوین رویکردی غیرمتمرکز برای تولید توکن‌های جدید دارد و بر اساس افزایش یا کاهش افراد جامعه فعالیت می‌کند. الگوریتم اثبات کار (POW) اساس عملکرد DOGE را تشکیل می‌دهد و استخراج‌کنندگان را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های Dogecoin را با استفاده از قدرت محاسباتی خود برای حل معادلات پیچیده پردازش کنند. هنگامی که معادله حل شد، یک بلوک جدید به شبکه Dogecoin اضافه می‌شود و ماینر با توکن DOGE پاداش می‌گیرد.

این سیستم پاداش به عنوان یک استراتژی دو وجهی عمل می‌کند. یکی، استخراج‌کنندگان را تشویق می‌کند تا با قدرت محاسباتی خود تراکنش‌های روی بلاک چین Dogecoin را انجام دهند، و دوم، فرایند ایجاد توکن‌های DOGE جدید را تنظیم می‌کند که پس از آن توسط ماینرها توزیع می‌شوند.

قیمت ارز دیجیتال دوج کوین

ارز دیجیتال دوج کوین از ابتدای سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۰۰۰٪ افزایش یافته است. قیمت Dogecoin در حال حاضر حدود ۰.۶۰ دلار است و وبسایت CoinMarketCap ارزش بازار آن را حدود ۷۸ میلیارد دلار نشان می‌دهد.

حرکت قیمت Dogecoin از گذشته تا امروز

تجزیه و تحلیل فنی دوج کوین نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است در معرض نوسانات شدیدی قرار گیرد. در نتیجه برای سرمایه گذاری در دوج کوین، باید بسیار هشیار باشید. با وجود نوساناتی که بازار ارزهای دیجیتال تجربه می‌کند، چشم انداز روشنی برای آینده Dogecoin وجود دارد.

سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را تجربه کرد و Dogecoin نیز از این قاعده مستثنی نبود. ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال تغییر قابل توجهی داشت که این تغییر شامل ارزش بازار Dogecoin نیز شد.

طبق روند حرکتی قیمت در سال گذشته، قیمت DOGE پس از یک روند صعودی قابل توجه با کاهش شدید روبرو شده است. اما، نوسانات اخیر قیمت Dogecoin، سرمایه گذاران و معامله گران را شگفت زده کرده است.

در سال گذشته Dogecoin توجه سرمایه‌گذارهای زیادی را به خود جلب کرد و مهم ترین دلیل آن تغییرات قیمتی آن بود. پیش‌بینی‌های قیمت Dogecoin، سرمایه‌گذاران جدید را برانگیخت تا به دنبال سود بلندمدت از سرمایه‌گذاری در Dogecoin باشند. با این حال هنوز هم پیش‌بینی‌های قیمت DOGE روندی نوسانی را نشان می‌دهند.

Picture2پیش بینی قیمت دوج کوین

پیش بینی قیمت دوج کوین

قبل از هرچیز باید این نکته را یادآور شویم که پیش‌بینی‌های انجام شده برای قیمت DOGE نمی‌تواند یک نتیجه دقیق و کاملا درست از آینده این ارز دیجیتال به شما بدهد. بازارهای ارزهای دیجیتال به شدت نوسان دارند و پیش‌بینی دقیق قیمت یک ارز دیجیتال یا توکن در چند ساعت بسیار دشوار بوده و حتی ارائه تخمین‌های بلندمدت نیز به صورت دقیق امکان پذیر نیست.

اگر قصد سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال را دارید، توصیه می‌کنیم همیشه تحقیقات خود را انجام دهید. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، به آخرین روند بازار، اخبار، تحلیل‌های فنی و بنیادی و نظر کارشناسان توجه کنید. به خاطر داشته باشید که عملکرد گذشته تضمینی برای بازدهی در آینده نخواهد بود.

پیش بینی قیمت دوج کوین بر اساس پیش بینی پلتفرم‌های معتبر

اکنون می‌توانیم پیش‌بینی‌های انجام شده برای قیمت Dogecoin را بررسی کنیم:

تجزیه و تحلیل فنی از سرویس داده‌های ارزهای دیجیتال CoinCodex نشان می‌دهد که قیمت Dogecoin تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۰.۰۶۶۴۵۵ دلار میرسد و ممکن است در پایان سال، قیمت آن در ۰.۰۶۲۲۵۷ دلار ثابت شود.

پیش بینی WalletInvestor برای قیمت DOGE روند نزولی را تخمین می‌زد. بنا به گفته WalletInvestor، قیمت ارز دیجیتال دوج کوین در ۵ اکتبر ۲۰۲۳ به ۰.۰۰۳۲۶ دلار کاهش می‌یابد.

به طور کلی پیش‌بینی‌ها برای قیمت DOGE هم روند نزولی و هم روند صعودی را نشان می‌دهند. پلتفرم‌های پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال نشان می‌دهند که دوج کوین می‌تواند در پایان سال ۲۰۲۲ به ۰.۰۷۵۹ دلار برسد و یا تا پایان سال ۲۰۲۳ قیمت آن به ۰.۰۰۳۲۶ دلار کاهش یابد.

آینده ارز دیجیتال دوج کوین از نظر کارشناسان

آینده ارز دیجیتال دوج کوین از نظر کارشناسان

پیش بینی برخی از کارشناسان برای آینده ارز دیجیتال دوج کوین به شرح زیر است:

پیش بینی GOV Capital در مورد آینده ارز دیجیتال دوج کوین

طبق پیش بینی GOV Capital، قیمت ارز دیجیتال دوج کوین در پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۱۶۲ دلار خواهد بود. GOV Capital تخمین می‌زند که در پنج سال آینده قیمت ارز دیجیتال دوج کوین به ۰.۸۶۷ دلار خواهد رسید.

پیش بینی DigitalCoinPrice در مورد آینده ارز دیجیتال دوج کوین

DigitalCoinPrice پیش‌بینی می‌کند که قیمت ارز دیجیتال دوج کوین در سال ۲۰۳۰ تا میانگین ۰.۹۰ دلار افزایش یابد. بر اساس پیش‌بینی DigitalCoinPrice، ارز دیجیتال دوج کوین ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۲ تا ۰.۰۸۴۵ دلار شود.

پیش بینی Price Prediction.net در مورد آینده ارز دیجیتال دوج کوین

طبق تحلیلPrice Prediction، ارز دیجیتال دوج کوین یک سرمایه گذاری سودآور در بلندمدت خواهد بود.

Price Prediction.net پیش بینی می‌کند که میانگین قیمت DOGE در پایان سال ۲۰۲۲ می‌تواند ۰.۰۶۷ دلار و در سال ۲۰۲۳ ۰.۱۰ دلار باشد. PricePrediction پیش بینی می‌کند که این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۵ تا ۰.۲۳ دلار کاهش می‌یابد و در نهایت به ۱.۴۸ دلار در پایان سال می‌رسد.

پیش بینی Trading Beasts در مورد آینده ارز دیجیتال دوج کوین

طبق پیش بینی Trading Beasts، حداقل قیمت این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۰۸۳۰۹۲۰ دلار خواهد بود و حداکثر قیمت ممکن است ۰.۱۲۲۱۹۴۱ دلار باشد.

سخن پایانی

با رقابتی تر شدن بازار ارزهای دیجیتال، افراد بیشتری برای سرمایه گذاری در این بازار ترغیب می‌شوند. در این میان ارزهای دیجیتالی که مدت‌ها اخبار و رسانه‌های بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده بودند، شانس بیشتری برای جذب سرمایه‌گذارهای بیشتر خواهند داشت که دوج کوین یکی از آن‌ها است. شما می توانید برای خرید دوج کوین از (صرافی تبدیل) همین الان اقدام کنید و در کمترین زمان ممکن در این صرافی معاملات خود را انجام دهید.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار