بیانیه تشکل های دانشجویی فارس در خصوص سوء استفاده از بیانه قبلی در مورد مهدی حاجتی

تشکل های دانشجویی فارس و صدور بیانیه جدید برای اعلام برائت از بیگانگان

 از ۶۸ تشکل دانشجویی اصلاح طلب که بیانیه ای در انتقاد به بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز صادر کرده بودند، تشکل های مستقر در فارس چهارشنبه دربیانیه ای جدید از آنچه سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه از بخشی از بیانیه قبلی نامیدند اعلام برائت کردند.

بیانیه پیشین ۱۹ تیرماه ۹۸ منتشر شد و صادرکنندگان خواستار روشن شدن ابعاد حکم قضایی در مورد مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز که اینک در زندان دوران محکومیت را می گذراند، شدند.
در بیانیه جدیدی که تشکل‌های دانشجویی فارس چهارشنبه منتشر کردند آمده است: به دنبال انتشار بیانیه اعتراضی ۶۸ تشکل دانشجویی اصلاح طلب سراسر کشور در انتقاد به بازداشت مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز، خبر این بیانیه جمعی تشکل‌های دانشجویی در رسانه‌های مختلف بازتاب چشمگیری یافت.
این تشکل ها افزودند: متأسفانه در این میان، برخی رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور و در رأس آن صدای آمریکا، ضمن پوشش دادن خبر این بیانیه، با مطرح کردن مسأله‌ای که در این بیانیه مطرح نشده بود، اقدام به وارونه نمایی مطالب مندرج در این بیانیه و تحت الشعاع قرار دادن این کوشش جمعی دانشجویی کردند.
در بیانیه آمده است: جمعی از تشکل‌های امضا کننده این بیانیه ضمن محکوم نمودن هرگونه سو استفاده از انتشار خبر این بیانیه و مانور غیر واقعی برخی رسانه‌های فارسی زبان خارجی بر مساله بهائیت، اعلام می‌داریم که موارد و جزئیات اشاره شده در بیانیه ۶۸ تشکل دانشجویی اصلاح طلب سراسر کشور کاملاً مشخص بوده و نه تنها در این بیانیه به مساله مورد ادعای این رسانه‌ها هیچ اشاره‌ای نشده است، بلکه اعتراض به بازداشت و زندانی کردن عضو شورای شهر شیراز از زاویه‌های دیگری مورد بحث و اعتراض تشکل‌های امضا کننده قرار گرفته است.
این بیانیه حاکی است: بر خود لازم می‌دانیم بار دیگر، ضمن اعلام حمایت از تلاش‌های صادقانه، اقدامات و عملکرد قابل تحسین و ضد فساد مهدی حاجتی، اعتراض خود را به زندانی کردن این عضو جوان شورای شهر شیراز بیان داشته و در عین حال، اعلام برائت خود را از هرگونه سو استفاده خبری رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه از این کوشش مدنی اعلام داریم. هم چنین، صراحتاً بیان می‌کنیم که دفاع از حقوق شهروندی تمام شهروندان ایرانی از جمله حقوق مدنی و سیاسی مهدی حاجتی را وظیفه خود می‌دانیم و بر پی گیری حقوق اساسی شهروندان و هم چنین اقلیت‌های مذهبی شناخته شده در قانون اساسی در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصرار داریم.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، انجمن اصلاح طلب امید ایران دانشگاه آزاد شیراز، انجمن اسلامی وفاق و توسعه دانشگاه فسا، انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، تشکل مستقل قلم و اندیشه دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن اسلامی مرکز آموزش عالی استهبان این بیانیه را امضا کرده‌اند.
مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی اصلاح طلب، نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و رئیس کمیسیون حقوق شهروندی پنجم دوره شورای شهر شیراز است.
وی ۱۲ خرداد ۹۸ به جرم اقدام علیه امنیت ملی روانه زندان شد تا یکسال محکومیت خود را سپری کند.
حاجتی همچنین محکوم به ۲ سال تبعید در استانی دیگر شده است.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار