چاپ کد خبر: 6729
12 اردیبهشت 1398
رئیس سازمان نظام مهندسی:

بیش از ۸۰ درصد مهندسین کشور بیکار هستند

بیش از ۸۰ درصد مهندسین کشور بیکار هستند

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: ۵۰۰ هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی کشور عضویت دارند که ۸۰ درصد آنها بیکار هستند.

به گزارش اول فارس، فرج اله رجبی ظهر سه شنبه در یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران افزود: در نظام مهندسی بیش از ۵۰۰ هزار عضو داریم که ۸۰ درصد آنها بیکار هستند.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ که من رئیس سازمان نظام مهندسی استان فارس شدم تعداد مهندس در این استان بالغ بر ۱۶ هزار مهندس بود و امروزه بیش از ۳۶ هزار مهندس در این استان داریم.

وی با اشاره به تعداد مهندس‌های سراسر کشور در پنج سال آینده گفت: با آمارهایی که جمع آوری شده است، ممکن است در پنج سال آینده بیش از یک میلیون مهندس در سازمان نظام مهندسی عضو شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه دانشگاه‌ها بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد، گفت: دانشگاهایی که بدون کنکور دانشجو جذب می‌کنند و به دانشجویان آموزش خوبی داده نمی‌شود و مدرک صادر می‌کنند به دانشجویان خیانت کردند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها به دانشجویان درس نمی‌دهند تصریح کرد: من در یک مؤسسه آموزش عالی مبحث راه آهن به دانشجویان آموزش می‌دادم و وقتی به یک معادله دو مجهولی رسیدم فهمیدم که دانشجویان از ریاضی چیزی نمی‌دانند.

در ادامه این کنگره دبیر یازدهمین کنگره ملی مهندسی عمران نیز افزود: این کنگره قرار بود که در تهران و به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شود اما دانشگاه همکاری لازم را انجام نداد.

شاهرخ مالک با اشاره به زمان برگزاری اصلی این کنگره خاطر نشان کرد: قرار بود در اسفند سال ۹۷ این کنگره برگزار شود اما امروز با میزبانی دانشگاه شیراز این کنگره را برگزار کردیم و تا فردا ادامه دارد.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار