چاپ کد خبر: 115774
12 تیر 1402

تخریب ۲۵ قطعه باغ شهری غیرمجاز در منطقه نقش رستم مرودشت

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تخریب ۲۵ مورد باغ شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای حسین آباد نقش رستم، واقع در شهرستان مرودشت خبر داد.
به گزارش اول فارس، سیروس شفیعی راد، اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۲۵ مورد باغ شهری در قالب تفکیک اراضی، قطعه بندی ، دیوارکشی، فنس کشی و مستحدثات غیر مجاز در روستای حسین آباد نقش رستم شهرستان مرودشت، قلع و قمع گردید.

باغ شهری

وی، ضمن تشکر از همکاری و مساعدت دادستان شهرستان و با قدردانی از دستگاه‌هایی که در اجرای حکم تخریب، همکاری داشته اند، افزود: زمانی می شود از تخریب جلوگیری کرد که افکار عمومی ارزش خاک را درک نموده و حفظ زمین های کشاورزی را بر دیگر تغییر کاربری های غیر ضروری، ترجیح دهند، در غیر اینصورت مطابق قانون، هرگونه ساخت و ساز بدون مجوز، مساوی با تخریب و قلع و قمع آن است.

رئیس امور اراضی شهرستان مرودشت تاکید کرد: باتوجه به اینکه امنیت غذایی آحاد جامعه به حفاظت از خاک و کشاورزی بستگی داشته، لذا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم نسبت به جوانب غیرقابل جبران تخریب مزارع و باغ ها، از طریق ساخت و ساز های غیر مجاز، می توان باورهای عمومی را با تبعات منفی تغییرکاربری غیرمجاز آشنا کرد.

شفیعی راد ‌بیان کرد: مردم، هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی، جلوگیری شود.‏

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار