چاپ کد خبر: 96066
18 مهر 1401

تخم مرغ درختی هم به بازار آمد+تصاویر

اگر تخم مرغ را روی یک درخت ببینید، به چشمان خود شک نمی‌کنید؟ در این خبر شما را با بادمجان سفید آشنا می‌کنیم که گیاهش به «درخت تخم‌مرغ» شهرت یافته و گل‌هایی با مرکز زرد از آن شکوفا می‌شود.

بادمجان سفید چیست؟
به گزارش اول فارس ، بادمجان سفید یکی از گونه ها در گروه سبزیجات است. بادمجان سفید از خانواده بادمجانیان می باشد که خوراکی و دارای خواص درمانی بسیاری است. این گونه  به بادمجان ژاپنی نیز معروف می باشد. بادمجان سفید از لحاظ کاشت و ویژگی های گیاه شناسی نیز شبیه گونه های خود ( بادمجان سیاه و بنفش ) است. ولی در ظاهر بادمجان سفید تفاوت هایی وجود دارد، از جمله اینکه  در این گونه پوست ضخیم تر و گوشت سفید رنگ می باشد. دیگر آنکه بادمجان سفید دانه های بیشتر و اندازه کوچکتری را نیز نسبت به  گونه بنفش و یا سیاه دارد.

بادمجان سفید بومی کشورهای هند و بنگلادش بوده و امروز تقریبا در همه جای دنیا کشت می شود. طبیعت این بادمجان گرم و خشک است. بادمجان سفید معمولا در فصل تابستان به بازار عرضه می گردد و در خورشتها، ترشی، حلیم و کشک بادمجان کاربرد دارد.

5753236

بادمجان سفید فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از به طور کامل خواص بادمجان سفید را برای سلامتی، دیابت و پوست و مو شرح داده ایم.

خواص بادمجان سفید برای پوست و مو
۱. آکنه و جوش صورت
مقادیر بالای نیاسین موجود در بادمجان سفید به دلیل خواص ضد التهابی که دارد برای پیشگیری و درمان آکنه و جوش صورت مفید می باشد.

۲. جوان سازی پوست صورت
مقادیر بالای ویتامین E موجود در بادمجان سفید با تقویت دیواره های مویرگی در پوست صورت به بهبود خاصیت کشسانی پوست کمک کرده و به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند.

۳. درمان سرطان پوست
مقادیر بالای ویتامین A موجود در بادمجان سفید برای پیشگیری و درمان سرطان پوست مفید است.

۴. تقویت و افزایش رشد مو
ویتامین E و ویتامین A موجود در بادمجان سفید با بهبود گردش خون در پوست سر باعث تقویت فولیکول های مو شده و باعث افزایش رشد مو می شود.

فواید دارویی و درمانی بادمجان سفید برای بدن
۶. سلامت قلب
مقادیر بالای فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین B6 موجود در بادمجان سفید برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی مفید می باشد.

آنتوسیانی یکی از فلاونوئید های موجود در بادمجان سفید خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

۷. کلسترول خون
بادمجان سفید به دلیل مقادیر بالای فیبر موجود در آن چربی و کلسترول بالای خون را کاهش داده و خطر حمله قلبی، سکته قلبی و آترواسکلروزیس را کاهش می دهد.

۸. فشار خون
فلاونوئید آنتوسیانین موجود در بادمجان سفید به کاهش فشار خون بالا کمک کرده و باعث کاهش فشار و استرس بر سیستم قلبی عروقی می شود.

۹. درمان کم خونی
مقادیر بالای آهن و مس موجود در بادمجان سفید با بهبود گردش خون و افزایش گلبول های قرمز به درمان کم خونی فقر آهن و آنمی کمک می کند. بادمجان سفید همچنین برای درمان علائم کم خونی فقر آهن که سردرد، خستگی، ضعف و افسردگی می شود، مفید است.

5753237

۱۰. معده و دستگاه گوارش
مقادیر بالای فیبر موجود در بادمجان سفید به بهبود هضم غذا کمک کرده، نفخ معده را کاهش می دهد و برای سلامتی دستگاه گوارش مفید می باشد.

همچنین فیبر موجود در بادمجان سفید باعث بهبود حرکات روده شده و به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.

۱۱. دیابت و قند خون
به طور کلی بادمجان یکی از بهترین سبزیجات برای پیشگیری و درمان دیابت محسوب می شود، مقادیر بالای فیبر و مقادیر کم کربوهیدرات موجود در بادمجان باعث تنظیم مقدار گلوکز و انسولین در خون شده و از ابتلا به دیابت نوع دو پیشگیری می کند.

۱۲. قاعدگی دردناک و نامنظم
بادمجان سفید حاوی ویتامین K، ویتامین E و کلسیم است که همه آنها هورمون های بدن شما را تنظیم کرده و از ابتلا به سندروم پیش از قاعدگی و قاعدگی دردناک پیشگیری می کند.

ویتامین K موجود در بادمجان سفید، لخته شدن خون را بهبود بخشیده و از خونریزی شدید در دوران قاعدگی جلوگیری می کند.

۱۳. چشم
آنتوسیانین و نیاسین موجود در بادمجان سفید به تقویت بینایی و بهبود عملکرد چشم ها کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های چشمی از جمله آب مروارید را کاهش می دهد.

گفته می شود که ویتامین A موجود در بادمجان سفید فشار بالای چشم را کاهش می دهد.

۱۴. پیشگیری از آلرژی
اسید کلروژنیک موجود در بادمجان سفید یک آنتی هیستامین طبیعی است و خطر ابتلا به آلرژی و جساسیت را کاهش می دهد. همچنین ویتامین A موجود در بادمجان سفید با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به آلرژی را کاهش می دهد.

۱۵. درمان سردرد و میگرن
مقادیر بالای نیاسین، ویتامین B3 و ویتامین B2 موجود در بادمجان سفید به دلیل خواص ضد التهابی که دارند به طور موثری به درمان سردرد شدید و میگرن کمک می کنند.

download 2

۱۶. استرس و افسردگی
اسکوپولیتین موجود در بادمجان سفید باعث افزایش سروتونین در مغز شده که استرس و افسردگی را درمان می کند.

ویتامین های گروه B موجود در بادمجان سفید توانایی بدن در برابر استرس را افزایش می دهند، باعث بهبود خلق و خو شده و در نتیجه به درمان اضطراب و افسردگی کمک می کند.

۱۷. سلامت دهان و دندان
ویتامین C موجود در بادمجان سفید برای بهبو سلامت دهان، دندان ها و لثه ها مفید بوده و خطر ابتلا به آسکوربوت را کاهش می دهد.

بادمجان سفید دارای خواص آنتی باکتریال طبیعی است که احتمال پوسیدگی دندان را کاهش می دهد.

۱۸. سرطان
پلی فنول های موجود در بادمجان دارای خواص ضد سرطان قوی است و برای جلوگیری از رشد تومور و متاستاز سلول های سرطانی مفید می باشد.

۱۹. سرماخوردگی و آنفلونزا
مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین A موجود در بادمجان سفید باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

عوارض و مضرات بادمجان سفید
بادمجان سفید ممکن است باعث حساسیت و واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود.

 طبع بادمجان سفید
طبیعت بادمجان سفید گرم و خشک است. بادمجان سفید سرشار از فلاونوئید هایی از جمله آنتوسیانین ها، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین های B6، تیامین، نیاسین، منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس، اسید فولیک و منگنز است.

بادمجان سفید بیشتر در فصل تابستان به بازار عرضه می شود و از آن برای تهیه ی ترشی بادمجان سفید، کشک بادمجان، حلیم بادمجان، خورش بادمجان و بادمجان پلو استفاده می شود.

بادنجان سفید بومی هند و بنگلادش است ولی امروزه در بیشتر کشور های آسایی، اروپا و آمریکا کشت می شود.

تفاوت بادمجان سفید و سیاه
بادمجان سفید در مقایسه با بادمجان سیاه یا بنفش پوست سفت تری دارد
پوست بادمجان سفید به هیج وجه خوراکی نیست اما پوست بادمجان سیاه یا بنفش را می تواند استفاده کرد
گوشت بادمجان سفید سفید است در حالی که گوشت بادمجان بنفش، سبز رنگ دارد
بادمجان سفید دانه های بیشتری از بادمجان سیاه دارد
بادمجان سفید از بادمجان بنفش کوچکتر است
ارزش غذایی بادمجان سفید (۱۰۰ گرم)
کالری : ۲۵
چربی : ۰.۲ گرم
کربوهیدرات : ۶ گرم
پروتئین : ۱ گرم
فیبر : ۳ گرم

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی |طرز تهیه یک خورش سنتی ایرانی که از خوردنش سیر نمی شوید

۱۴ کاربرد باورنکردنی خمیردندان در خانه که فکرش را هم نمی کنید

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

مهدی پنجشنبه , ۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

سلام تخم گیاه تخم مرغی ازکجا بدست آورم

محمد چهارشنبه , ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۴۴

در شهر بادرود ۶۰ کیلومتری کاشان تماما بادمجان سفید مصرف میکنند و الان هم هست چون فصل بادمجان هست
تمام مغازه میوه فروشی شهر بادرود دارن و اکثر کشاورزان هم میارن تو خیابان میفروشن
هرکه خواست اونجا زیاد هست

محمد سه شنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

تازه متوجه شدی اینترنت دروغگوئی وجوسازی میکنه؟

ناشناس سه شنبه , ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۵۱

دیگه همه دردها با بادمان درمان شد همه دکترها و درمانگاه تعطبل

آخرین اخبار