چاپ کد خبر: 114593
27 خرداد 1402

تصاویری از پلمپ کردن مشاورین املاک در شیراز که باورتان نمی شود !

 گشت های کنترل و ساماندهی بازار مسکن و پلمپ مشاورین املاک متخلف شهر شیراز  آغاز شد.

به گزارش اول فارس به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و مسکن شهرسازی گشت های کنترل و ساماندهی بازار مسکن و پلمپ مشاورین املاک متخلف شهر شیراز  آغاز و تصاویر زیر در این ارتباط نیز متشر شد.

محمود رضا طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به مصوبات مجلس افزود:نظارت بر بازار مسکن و مشاورین املاک بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است و از شنبه ۲۷ خرداد ماه با راه اندازی گشت های مشترک با کمک تعزیرات حکومتی ،اماکن-اصناف و اتحادیه املاک مشاورین املاک متخلف شهر شیراز پلمپ می شوند و این نظارت و بازرسی ادامه دارد.

خبر ، تبلیغات ، آگهی و رپرتاژ

وی تصریح کرد:در شورای عالی مسکن کشور مصوب شده تمام قراردادهای اجاره سال گذشته به صورت اتوماتیک در تهران ۲۵ درصد و در شهرستانها با ۲۰ درصد افزایش تمدید شود و اگر مشاور املاکی بیشتر از این رقم را قولنامه کند دچار تخلف شده است.

دبیر شورای مسکن استان فارس اذعان داشت :متاسفانه مسکن امروز از یک کالای مصرفی به سوداگری تبدیل شده و چون در بازار بسیار درآمد زایی است علاقمندی ایجاد می کند که افراد زیادی وارد این بازار شوند کنترل بازار مسکن مسیر دشواری است اما مهم این است که در این  مسیر گام بر می داریم و می خواهیم تاثیر مثبت خود را بگذاریم.

محمود رضا طالبان با اشاره به طرح کنترل و نظارت بر مشاورین املاک تصریح کرد:متاسفانه امروز شاهد این موضوع هستیم که بنگاههای املاک در مناطق قیمت را تعیین می کند به گونه که شاهد هستیم در معبری همه مشاورین املاک با تبانی با یکدیگر قیمت املاک آن منطقه چه در بحث اشاره و چه در بحث فروش را بالا می برند.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص قیمت گذاری املاک چه در بحث فروش و چه در بحث اجاره وزارت راه و شهرسازی موظف است که قیمت گذاری را انجام دهد و برنامه اجرایی این مهم در دست انجام است.

وی با اشاره به مشاورین املاک متخلف بیان کرد :

یک بحث جدی که جهت کنترل بازار اجاره و مسکن وجود دارد برخورد با مشاورین املاک متخلف با کمک قوه اجرایی اماکن و تعزیرات و اتاق اصناف و اتحادیه املاک انجام می پذیرد.

طالبان از شناسایی ۴۸۶ مشاور املاک بدون پروانه در سطح شهر شیراز خبر داد و اذعان داشت تا کنون ۴۸۶ مشاور املاک بدون پروانه در سطح شیراز وجود دارد که قطعا با آنها برخورد می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت:

در طرح برخورد با مشاورین املاک متخلف با ۶ مورد تخلف مشاورین برخورد می شود که نداشتن پروانه کسب و نداشتن برگه رسمی قولنامه و همچنین گرفتن مبلغ بیشتر از درصد قانونی کمیسیون از جمله این تخلفات هستند.

228955 228956 228957 228958 228961

4 2 3 3 2 5 1 6

 سریعا از مطالب و اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 ورود به کانال تلگرام 

 ورود به کانال واتساپ 

 ورود به کانال ایتا

 ورود به کانال سروش 

ورود به کانال روبیکا

 ورود به کانال بله 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

علیرضا شنبه , ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

اگه راست میگید بیایید صدرا مثل قارچ انقدر زیاد شدن که دیگه تو یه خیابون از ده تا مغازه ۹ تاش املاکی

علیرضا شنبه , ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

بابا این صاحب خونه ها بدجنس شدن دیگه رحم و مروت ندارن می‌خوان کمبودسرسفرشونوازجون مستاجربکشن

آخرین اخبار