چاپ کد خبر: 118627
24 مرداد 1402

جاده شلوغ و پرحادثه شیراز-فسا-داراب-بندرعباس کی ۴ بانده می شود؟

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با یادآوری اینکه مطالبات بالای پیمانکار پروژه بزرگراه جاده شیراز-فسا-داراب-بندرعباس، دلیل کندی کار در قطعه باقیمانده است، گفت: روند احداث بخش باقیمانده این پروژه، در صورت تامین اعتبار شتاب مناسبی خواهد گرفت.

آخرین وضعیت 4 بانده شدن جاده شیراز-فسا-داراب-بندرعباس که قرار است بزرگراه شود

به گزارش اول فارس ، محمودرضا طالبان با اشاره به بازدید انجام شده از روند احداث بزرگراه شیراز-فسا-داراب-بندرعباس، گفت: این یکی از محور‌های بسیار مهم و شریانی برای فارس و کشور است.

او گفت: تردد بسیار زیاد به ویژه ترانزیت کالا و حوادث رانندگی متعدد رانندگی، از نکاتی‌ست که توجه به تکمیل این پروژه را به یک ضرورت بدل کرده است.

طالبان با بیان اینکه از سال ۱۳۸۴، موضوع چهارباند شدن این محور مواصلاتی و تبدیل آن به یک محور بزرگراهی، مد نظر قرار گرفت و به اولویت بدل و اجرایی شد.

او با بیان اینکه بخشی از این مسیر، در محدوده تحت مدیریت اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارد، گفت: کل مسیر این پروژه ۳۵۰ کیلومتر بوده و تاکنون ۲۱۴ کیلومتر آن چهاربانده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: ۷۵ کیلومتر از ۱۳۶ کیلومتر باقیمانده، حد فاصل شهر‌های فسا به داراب و جنت شهر به سمت رستاق نیز توسط پیمانکار در حال اجراست و عملیات زیرساختی ۴۰ کیلومتر تمام شده و آماده اجرای آسفالت است.

طالبان با تاکید براینکه عملیات آسفالت ۴۰ کیلومتر مذکور حداکثر ظرف سه ماه قابل انجام است، گفت: به دلیل مطالبات ۳۰۰۰ میلیارد ریالی پیمانکار، عملیات اجرایی روند کندی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: در صورت تامین اعتبار می‌توان قسمتی از این مسیر پرتردد و پرحادثه را به شکل چهارخطه اجرا و ایمن کرد و مابقی مسیر را نیز به صورت مستمر حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ به پایان بُرد.

شما هم نظر بدهید

چشم انداز ترسناک دره خرسان ، منطقه ای باستانی در زاگرس که ایرانی ها باور نمی کنند !

کانال اخبار فوری و بدون سانسور ، کانال اخبار فارسی ، خبر فوری خبر حوادث

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

 کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار