چاپ کد خبر: 138591
10 فروردین 1403

جدول وضعیت ذخیره آب سدهای آب شرب و کشاورزی کشور + رودبال داراب در شرایط بحرانی

سد 2

۱۴ سد مهم کشور ذخایر آبی زیر ۲۰ درصد دارند، به‌عبارتی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مخازن آنها خالی است. همچنین در ۱۶ سد کشور نیز ذخایر آبی آنها نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌بارش بوده، بین ۲۵ تا ۹۰درصد کاهش دارد.
به گزارش اول فارس ، در ۱۸۴ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین ۱۴۰۳) در مجموع ۱۶ میلیارد و ۳۶۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۱۷ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، ۱۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۵۲ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۸ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز پنجم فروردین ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده کاهش ۴ درصدی در این بخش است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

وضعیت ذخایر آبی سدها در شروع سال ۱۴۰۳جدول

۱۴ سد مهم کشور ذخایر آبی زیر ۲۰ درصد دارند، به‌عبارتی بیش از ۸۰ درصد ظرفیت مخازن آنها خالی است. همچنین در ۱۶ سد کشور نیز ذخایر آبی آنها نسبت به زمان مشابه سال قبل که سالی خشک و کم‌بارش بوده، بین ۲۵ تا ۹۰درصد کاهش داشته است.منبع: تسنیم

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

ناشناس شنبه , ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

ای بیسواد سد رودبال استهبان است.البته سدی که آب نداره بهتره برای دارابیها باشه

آخرین اخبار