چاپ کد خبر: 9058
29 خرداد 1398
در جلسه جذب و حمایت از سرمایه گذاری لارستان مطرح شد:

جلیل حسنی:سرمایه گذاری خارجی اولویت راهبردی/برای جذب سرمایه گذار بانک اطلاعاتی ایجاد کنید

 به گزارش اول فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه جذب و حمایت از سرمایه گذاری شهرستان با بیان اینکه مجموعه دستگاه‌های اجرایی شهرستان که متولی صدور مجوز هستند، همکاری لازم با سرمایه‌گذاران را داشته باشند؛ گفت:یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مهم در راستای جذب سرمایه‌گذار بحث اعتمادسازی است که باید مدیران ادارات ذیربط در این زمینه وعده‌های خود را در موعد مقرر عملی کنند و یکدست به همراه تولیدکنندگان و بخش اقتصادی در زمینه جذب سرمایه‌گذار در لارستان مشارکت جدی کنند.

photo 2019 06 19 17 26 20
وی تاکید کرد: اگر انگیزه، رقابت و ساماندهی اقتصادی وجود داشته باشد، قطعاً سرمایه‌گذار ورود پیدا می‌کند لذا ما بایستی زمینه سازی و بسترهای لازم را فراهم کرده و سرمایه گذاران را به سمت سرمایه‌گذاری هدایت و راهنمایی نماییم. فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: باید در جلسات مختلف با حضور ادارات ذیربط و کارگروه‌های مرتبط، درجهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی تلاش شود که خوشبختانه در این خصوص اقداماتی انجام و در این راستا تاکنون برای واحدها مفید بوده است.

photo 2019 06 19 17 26 36
وی با بیان اینکه با ایجاد بانک اطلاعاتی و ایجاد مشوق‌ های واقعی و عملی می ‌توان در جهت جذب سرمایه‌ گذار موفق عمل کرد؛ گفت: باهدف تسهیل در روند سرمایه‌گذاری، تشکیل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری در لارستان اقدامی ارزشمند و سازنده در جهت جذب سرمایه‌گذار است. حسنی تاکید کرد: مسئولان نبایستی بایک سری قوانین خشک و بی روح سرمایه‌گذار را فراری دهند، بلکه باید با روی باز و گشاده از آنها استقبال کنند و در این خصوص بانک اطلاعاتی نیز ایجاد نمایند.

  %D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C
معاون استاندار فارس افزود: با توجه به وضعیتی فعلی، شاید سرمایه‌گذار خیلی رغبت و انگیزه برای ایجاد سرمایه گذاری نداشته باشد، بنابراین ما نبایستی ناامید شویم، بلکه باید تلاشمان را مضاعف کنیم و سرمایه‌گذاران را در امر سرمایه‌گذاری در منطقه تشویق و ترغیب نماییم و با ارائه بسته های تشویقی آنها را مورد حمایت قرار دهیم. حسنی با بیان اینکه در این خصوص نیاز به همت جمعی و عزم جهادی مردم و مسئولین در بحث سرمایه‌گذاری است؛ تاکید کرد: سرمایه گذاری که وارد اداره مربوطه می شود، می بایست در سریعترین زمان ممکن کارش انجام شود و رییس اداره به مجوزها و استعلام های اداری آن سرمایه گذار پاسخ مناسب ارائه کند.

فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: همه می دانیم که امروزه دغدغه اصلی رهبر انقلاب، رئیس جمهور، استاندار و همه و همه رونق تولید و اشتغال است؛ بنابراین باید همه دست به دست هم دهیم تا در راستای رونق تولید و اشتغال تلاش نماییم و در این خصوص کسی موفق است که ایده ها را به عمل تبدیل کند.

وی اذعان کرد: جلسه جذب و حمایت از سرمایه گذاری می بایست دو هفته یکبار در فرمانداری و بخشداری ها برگزار گردد. همچنین شوراها و دهیاران هم بسیج شوند و در راستای رونق تولید، تا آنجا که امکان دارد اهرم های انگیزشی و تشویقی برای سرمایه گذاران فراهم کنند. وی در پایان سخنانش به سرمایه گذاری خارجی هم اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های اساسی ما سرمایه گذاری خارجی است و در این خصوص با توجه به امنیت بالای منطقه، انشاالله این مهم نیز تحقق می یابد.

پیش از این نیز احسان طاهری معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه لارستان، علی پیروز بخشدار مرکزی و جمعی از روسای ادارات شهرستان نیز پیشنهادها و راهکارهای لازم در خصوص جذب و حمایت از سرمایه گذاری ارائه کردند.

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار