چاپ کد خبر: 82303
9 اردیبهشت 1401

حقوق بازنشستگان تنها ۳۷ درصد هزینه‌های زندگی را تامین می‌کند

بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شیراز گفت: بزرگ‌ترین جمعیت کشور را بازنشستگان، خانواده آنها و کارگران تشکیل می‌دهند که آسیب رساندن به آنها پیامدهای اجتماعی منفی بسیار زیادی دارد و نباید از نجابت و صبوری این قشر سوء استفاده شود.

زهرا درویشی new
به گزارش اول فارس  ، زهرا درویشی  عمده ترین درخواست بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران را اجرای مصوبات شورای عالی کار در رابطه با افزایش دستمزد سال ۱۴۰۱و اجرای ۲۵ درصد باقی مانده از طرح همسان سازی عنوان کرد.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس با بیان اینکه بزرگ‌ترین جمعیت کشور را بازنشستگان، خانواده آنها و کارگران تشکیل می‌دهند، گفت: آسیب رساندن به آنها پیامدهای اجتماعی منفی بسیار زیادی دارد و نباید از نجابت و صبوری این قشر سوء استفاده شود.

او ادامه داد: اکنون حقوق بازنشستگان ۳۷ درصد هزینه‌های زندگی شأن را تامین می‌کند و ۶۳ درصد دچار عقب افتادگی مزدی هستند و در همین راستا قدرت خرید کارگران و بازنشستگان و مستمری بگیران کم شده است.

رئیس اتحادیه زنان کارگر فارس تصریح کرد: با اوصاف فوق بازنشستگان چگونه می‌توانند با ۳ تا ۴ میلیون تومان هزینه یک خانواده چند نفره،  مسکن، دارو و درمان را پرداخت کنند؟

 زهرا درویشی تاکید کرد: بزرگ‌ترین جمعیت در کشور بازنشستگان با خانواده آنها و کارگران هستند و آسیب رساندن به آنها پیامدهای اجتماعی منفی بسیار زیادی دارد و نباید از نجابت و صبوری این قشر سوء استفاده شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه رشد نرخ تورم، جنگ اقتصادی، تحریم‌های داخلی، سوء مدیریت و ناتوانی در کنترل قیمت‌ها، احتکار و ….همه اینها باعث شده سفره کارگران و بازنشستگان خالی بماند، گفت: اگر دولت بدهی خود را تمام و کمال به تامین اجتماعی پرداخت کرده بود و سازمان آنها را در جریان فعالیت اقتصادی قرار داده بود ما هیچ دغدغه‌ای نداشتیم و منتظر دولت و مجلس شورای اسلامی نبودیم و منابع سازمان پاسخ گوی مطالبات این قشر زحمت کش بود.

درویشی اظهار کرد: در حوزه درمان و دارو نیز طبق قانون الزام سازمان تامین اجتماعی موظف است هزینه درمان کارگران و بازنشستگان را بپردازد و این موضوع فقط در بیمارستان ملکی سازمان انجام می‌گیرد که تنها بیمارستان  (شهید بهشتی )پاسخگوی بیماران نبوده و تقاضا داریم که در ساخت و ساز ساختمان و تکمیل هر چه زودتر بیمارستان جدید و  طبق قانون نسبت به پذیرش دارو و درمان رایگان بازنشستگان بالای ۶۵ سال سن در همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی اقدام شود.

وات 1 2

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

شناس سه شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

۱۳۵۲فکر گنم بود باهزارپانصد تومان خانه خریداری شده باور میکنید.

ناشناس سه شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

۱۳۵۲فکر گنم بود باهزارپانصد تومان خانه خریداری شده باور میکنید

مصطفی رضای ورچقی دوشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

باتشکرا ز بهبانی که به جای همه کارگران بازنشسه تامین اجتماعی سخنرانی نموده خدا وند متعال دیارسرس باشد ازملایر

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

تعمیروخریدعینک واقعا۲۰۰هزارتومان هست چراتامین اجتماعی برای بازنشستگانش که پرسنل خودشان بوده باماپرسنل جای دیگرفرق داره حقوقهای اونهاوخدمات رفاهی ومعیشتی اونهارانگاهی بیندازید حقوق ماروهم نگاه کنیدعدالت یعنی این؟؟

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲

سلام فرق من بازنشسته باپرسنل ابازنشسته تامین اجتماعی ودیگرنهادهاوارگانهاچیست که خدمات رفاهی ومعیشتی درروزهای خاص واعیادمیگیرن اماهلال احمربه بازنشسته ۳۰ساله خدمت خودش ریالی خدمات رفاهی ومعیشتی پرداخت نمیکنه کجاست آنانی که رگ گردنشان بیرون میزنه چراازپرسنل بازنشسته هلال احمرحمایت نمیکنیدوخبری درج نمیکنیدکه مگربازنشستگان هلال احمرچه گناهی مرتکب شده اندجز کمک به حادثه دیدگان حال خودشان بدون کمک وپیگیری

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶

یک زن مستمری بگیر با یک فرزند که مخارج درس و لباس و خوراک سر به فلک میکشه و مستاجر هم هستیم آیا با ۳میلیون و نیم میشه زندگی کرد. چرا به فکر ما زنان سرپرست خانوار نیستید لطفا خدای بالا سرتونو فراموش نکنید.

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

من ی زن سر پرست خانوادهام با ماهی یک ملیون و صد با ی دختر دانشگاهی من چکار کتم واقعا

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

من ی زن سر پرست خانوادهام با ماهی یک ملیون و صد با ی دختر دانشگاهی من چکار کتم واقعا

باز نشسته شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

چرا پیام نارو ثبت نکردید

باز نشسته شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

سلام.من پدر شوهرم باز نشسته است یه نفره ولی الان ۸۹ ساله است و از کار افتاده خرجش از ده نفر بیشتر پمپرز ویلچر تخت سمعک دستگاه فشار .دستگاه تست قند همه هم یا خراب نیشن یا تعمیر میخواد بدون دارو خارجی و داروهای خودش وسکته هم کرده.من تو خونه اجاره هستم دارم ازش نگهداری میکنم زشته بخدا باز نشته ایقد زلیل باشه….اونم تو زمان خودش زحمت کشیده من نمیتونم پرستار بگیرم براش .باید چکار کرد بدیمش سالمندان بعد اون همه زحمت

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۳۴

به دولتمردان انقلاب دومیهاخراب کردیدابروی هرچه انقلابی بردید خجالت بکشیدبااب

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۵۶

همین خانم درویشی که حق را داره میگه چند وقت دیگه بر می دارند ایشان را عین اب خوردن

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۵۴

ما فک کردیم تو این دولت گرانی کاهش پیدا می کنه متاسفانه نه تنها کاهش پش پیدا نکرد گرانی بیشتر هم شد بعد برای اضافه نمودن حقوق بازنشسته حی سایر سطوح و غیر سطوح می نمایند اینگار هشتاد پنج میلیون نفر این بازنشسته ها هستند که باید حقوقشان را بالا پایین کنند تا مملکت بچرخد .تاسف داره

بازنشسته ام شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۴۱

آفرین به مسئول که فکر کارگران هست انشالله سالم و سربلند باشید خانم درویشی که همیشه فکر کارگران بوده اید

حرف شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۱۰

حرف بس است کار به عمل برآید..

مشاغل سخت شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۳۵

باسلام خدمت خانم مدیرعامل.یه سوال دارم آیا حرفای بحق شما وآقای صادقی وکسان دیگر که حرف دل مظلوم را میزنه آیا گوش شنوایی وجود داره…..من که فکرنمیکنم.تواین دولت که تامیین اجتماعی هم جزوش هست هرکسی فقط فقط به فکر خودشه یه مدت مدیر یه جایی میشن جیبشون که پرشد.میرن ومیدن تحویل بعدی.اگرحرفامون جایی خریدار داشت این همه بیچاره ومحتاج تواین تامین اجتماعی وجود نداشت….

امیر شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۲۳

من بل سی و پتج سال سابقه بیمه چهار میلیون چهار صد حقوق میگیرم با این گرونی و خرج دانشگاه دخترم باید چیکاز کنم خدا مرگ من رو برسونه تا راحت بشم توی این پنجاه چند سال که عمر از خدا گرفتم تا حالا سوار هواپیما هم نشدم اونوقت …سیسمونی دخترش رو از ترکیه میخره

بی نام شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۳۹

سیر از گشنه خبر ندارد سواره از پیاده
مسئولین خودشان را تافته جدا بافته میدانند
خبر ندارن با رای من و شما آمدن رو این صندلی .. نشستن
خر شان از پل گذشته دیگه گوشهای شان کر شده چشمانشان کور
نه چیزی می‌بینند نه چیزی میشنوند
فقط خودشان و خانواده خودشان را میبینند
خدا از سرشان نگذرد

ناشناس شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۳۷

سیر از گشنه خبر ندارد سواره از پیاده

مستمری بگیر شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۷

دیگه از بس ناله هست از این تورم گرونی و مشکلات ما موندیم چی بگیم فقط اینو بگم خدا خودش بخیر کنه و ب فریاد مردم برسه چند ساله فقط شکم بزور پر میشه لوازمات خانه ها همه خراب و داغون شده کسی دیگه نمیتونه درست لباس واسه بچه هاش بخره غکر کنم آخر زمان شده ک امیدوارم شده باشه لااقل ی فرجی بشه?

بازنشسته شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۶

تو را به خدا قسمتون میدهم به شرافت انسان و انسانیت گفته های این عزیزان زحمت کش و زجر دیده را به دست رهبر یا رئیس جمهور برسانید تا درد دل این ملت زخم خورده را بخوانند با. تشکر

بازنشسته شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۱

اگر تو این مملکت ۴ نفر برای رضای خدا قدم بردارند ما بازنشسته ها اینطور بیچاره نمی شدیم دولت اصلا خوابه زندگی ما رو نمی بینه ۶نفر نان خور مستاجر مریض به خداوند یکتا قسم می خورم از گرسنگی خودم و خانواده ام شدیم چوب و استخوان فقط یک عمر با آبرو زندگی کردیم و از خدا می ترسیم و گرنه همگی با هم .. میکردیم و از این زندگی زجر آور… نجات پیدا میکردیم خدایا خودت داد ما را بستان …

مسمتر بگیر شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۰۶

فکری بکنید با ۳م ۶۰۰ت چکار کنم خرج بیماری سرطانم کنم یا کرایه خونه بدم یا عکس و سی تی اسکن و ام ار بدم هر دوماه چرا رسیدگی به این بیمارها نمیکنید فقط ۳ بیمار نوعش رو قبول کردید بقیقه برن بمیرند خدا نگذره این بیماریها که خودمون نخواستیم خواست خدا بوده چرا حمایت نمیکنید از بیمار سرطانی به این حقوقتون کاش پدرم زنده بود میدونست ثابت کنه این همه مارو ول میکرد میرفت جبهه برا چه بوده… برای کسایی که الان دخترش داره زجر میکشه و تامین اجتماعی بیماری سرطانش رو قبول نداره حیف حیف….. پدری که دلسوزانه رفت جنگ که شماها جاش رو بگیرید و دخترش درمانده و بیمار بمونه … من حاضرم برم زندان خرجم رو بدن تا بفهمند هر روز زندان رو بریزم بهم بابا داغون شدم دیگه…

شفیعی شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۵۵

اخه میخوام ببینم پدر من تو جبهه بوده که حتی کارت ایثارگری نداریم و یه بیمه پدرم هست و بیماری سرطان دارم که بیمه بی پدر قانون گذاشته برای ۳ نوع بیماری میبره تحت پوشش یعنی ما بیمه تامین اجتمایی مارو حساب نکرده که چقدر دارو میخریم و چقدر درمان باید بکنیم با این حقوق ۳و۶۰۰ت خدا ازتون نگذره و تا جایی هست با این بیماریم و مستاجریم روزی هزار دفعه از خدا میخوام یا منو ببره یا شمارو نابود بکنه اخه از حق حقوق پدرم که حالا دخترش بیماری سرطان درگیر شده ۵ ساله شما اومدین ۳ بیماری رو تحت بیماری خاص قبول کردین… این دولت بره…مارو حساب نکرده خدا … کنه که فقط ۳ نوع بیماری رو تحت بیمه قرار داده .همین طور که م..ن دارم زجر بیماریم رو میکشم .

بهمن زارع شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۵۵

بنده بعنوان یک جانباز شیمیایی و مجروح جنگی از ایثارگران و جهادگر فی‌سبیل‌الله بصورت داوطلب هستم متأهل و داری ۵ فرزند باز نشسته تامین اجتماعی با حقوق ۳۷۰۰ با ۲۶ سال سابقه پرداخت بیمه داشتم و مدت ۷ سال سختی زیان آور و مبلغ ۳۸ میلیون تومان هم دادم تامین اجتماعی شعبه سه شیراز و اکنون ۳۷۰۰ حقوق میگرم با توجه به اینکه بنده در سال ۱۳۹۷ بازنشسته شدم الان با ۵ تا بچه با حقوق ۳۷۰۰ چیکار.. خدا … کنه کسانیکه با این … فقط دارن مردم را سرگرم می‌کنند.. در خصوص موضوع جانانبازیم
در خصوص موضوع ضمانت در بانک دی شیراز
در خصوص موضوع استخدام فرزندم

بهمن زارع شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۵۴

بنده بعنوان یک جانباز شیمیایی و مجروح جنگی از ایثارگران و جهادگر فی‌سبیل‌الله بصورت داوطلب هستم متأهل و داری ۵ فرزند باز نشسته تامین اجتماعی با حقوق ۳۷۰۰ با ۲۶ سال سابقه پرداخت بیمه داشتم و مدت ۷ سال سختی زیان آور و مبلغ ۳۸ میلیون تومان هم دادم تامین اجتماعی شعبه سه شیراز و اکنون ۳۷۰۰ حقوق میگرم با توجه به اینکه بنده در سال ۱۳۹۷ بازنشسته شدم الان با ۵ تا بچه با حقوق ۳۷۰۰ چیکار.. خدا ..

زهرا شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۵۳

خدایا منو بکش و آبروی منو بیشتر از این نبر

بازنشسته حداقل بگیر شنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۱۲

متناسب سازی وهمسانسازی درکدام راستا درون سازمانی یا نسبت به کشوری ها ولشگری ها با این فضا دومی که درتضاد هست اما. با ۷ برابری ها ۳۸ درصد و۵۱۷ هزار انموقع ببینید اتفاقی که خواهد افتاد ۲۰ میلیون حقوق به سقف یعنی ۲۸ میلیون حتی بیشتر انوقت ۵۷ درصد حداقلی ها ۱۲۰۰ یا ۲ میلیون حقوق ۱ میلیون به حقشان افزوده خواهد شد خوب کدام گروه برنده این میدان خواهد بود واقعا معنی این کلمات خوشگل اینه یا که خیر بیمه پرداز۱۴ میلیون نفر که امروز بیمه پردازی به تامین اجتماعی را دارند بیشتراز ۳۰ درصد حقوق بگیر بیمه پردازی دارند واقعا احساس خطر نمیکنید ریزش انجام بگیره خدا میداند قانون وسبد معیشت را معطل گذاشتیم وحقوقهای اعمال نفر شخص مدیرعامل بجایی رسیده که دیگر نمیشود کاری کرد سبد ۱۰ میلیون خودش خط فقر هست بعد ببینید مثلا ۱۵ سال سابقه بیا حقوش بشود ۵ میلیون که عمرا نشود جواب ۷ یا ۸ روزخانواده بزرگ خواهد شد اجاره مریضی وووووو

بی سرپرست جمعه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳

سلام خانم درویشی بخدا من با حقوق ۳۵۰۰ و داشتن دو فرزند نمیتونم زندگی کنم واقعا زندگی برام سخت شده ۲۲۰۰ رو ماهانه قسط میدم خیر سرم خونه ۶۵ متری خریدم که کرایه خونه ندم و ارامش داشته باشم اما خداوکیلی کی با ۱۳۰۰ میتونه ماهشو سر کنه یه فکری ب حال زنان بی سرپرست بکنید ب ولله آبرو داریم

مستمر بگیر جمعه , ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰

سلام اقای ریسی شما وقتی دولت را تحویل گرفتی ازم جزب کردی برا معبشت مردم الان کو ازخرداد ۴۰۰تا الان
همچی گران شد بجای ارزان بشه مردم به والله بیچاره شدن الاجی بردردشان بکن

آخرین اخبار