چاپ کد خبر: 82487
12 اردیبهشت 1401

حقوق یک کارگر خرج ۱۰ روز فرزند یک نماینده مجلس نمی شود

علی راستگو خانه کارگر

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس گفت: با توجه به اینکه بیش از هزاران کارگاه های زیر ۳۵ نفر استان در سال های گذشته تعطیل و کارگران آن بیکار شدند اما متاسفانه هیچ فردی به این موضوعات توجه نمی کند.

به گزارش اول فارس ، علی راستگو در نشست تخصصی مسئله فرودست که به میزبانی انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود ۱۴ هزار تشکل در کشور وجود دارد که حدود ۳ هزار از این تشکلات به بخش کارگری و کارفرمایی تعلق دارد افزود: افراد تنها از تعطیلی و بیکاری کارگران کارخانه های بزرگ با خبر می شوند و متاسفانه افرادی که به عنوان نماینده وارد شوراهای کارگری می شوند از نداشتن یک قرار داد دائم رنج می برند و حتی نمایندگان کارگران در شوراهای اسلامی کار هم امنیت شغلی ندارند.

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس با بیان اینکه ارتباط میان دانشگاه و صنعت به عنوان یک موضوع مهم هنوز وارد مرحله عملیاتی نشده است گفت: قطعا اگر این مهم به صورت قانونی بررسی شود باعث ایجاد اتفاق بهتر خواهد شد.

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه با وجود اینکه بیش از ۳۰ سال از تصویب قانون کار در مجمع تشخیص مصلحت می گذرد اما تنها نسخه ای از آن باقی مانده است بیان کرد: متاسفانه جامعه کارگری نمی توانند استفاده بهینه و مناسبی از قانون کار ببرند.

راستگو با اشاره به اینکه در کارگاه های زیر ۳۵ نفر طرح طبقه بندی مشاغل رعایت نمی شود تصریح کرد: متاسفانه در کارگاه های زیر ۳۵ نفر هیچ کارگری حق تعیین میزان و اندازه دستمزد و حقوق را ندارد.

این فعال کارگری در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های گذشته کارگران اعتمادشان را نسبت به مسئولان از دست داده اند و دیگر استقبالی از حضور در جلسات ندارند ادامه داد: روز جهانی کارگر بیانگر این موضوع است که افراد باید در مرحله نخست به وحدت و انسجام بیندیشند.

دبیر اجرائی خانه کارگر فارس با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از نمایندگان مجلس بدون هیچ کارشناسی دقیقی در رابطه با میزان حقوق کارگران و بازنشستگان اظهار نظر می کنند افزود: در این رابطه جای این سئوال مطرح می شود که حقوق کارگران حتی کفاف خرج و هزینه ۱۰ روز فرزند یک نماینده مجلس هم نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه موضع گیری بعضی از نمایندگان در رابطه با افزایش نرخ دستمزد کارگران باعث ایجاد تورم می شود افزود: از مسئولان انتظار داریم در رابطه با افزایش و میزان نرخ دستمزد ها به صورت کارشناسی صحبت کنند.

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار