چاپ کد خبر: 116942
2 مرداد 1402

خبری خوش برای مردم و ساکنین شهر جدید صدرا در فارس که باید بدانند

وجود مدیریت دوگانه طی سه دهه گذشته به خصوص با رشد جمعیت شهر جدید صدرا در ۱۵ سال اخیر همواره موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان تنها شهر جدید فارس شده که بالاخره گره این مشکل با تدبیر استاندار فارس باز شد.

خرید و فروش+ملک+زمین+شهر صدرا+شیراز

به گزارش اول فارس ، وجود مدیریت ۲ گانه بین شهرداری و شرکت عمران شهر جدید صدرا که متولی ایجاد زیرساخت در این شهر است همواره ساکنان این شهر را با مشکلات زیادی مواجه می کرد.

شهر جدید صدرا در اوایل دهه ۷۰ در غرب شیراز ایجاد شد و اگر مسافت آن نسبت به مرکز شهر سنجیده شود حدود ۲۰ کیلومتر با این کلانشهر فاصله دارد و قرار بوده صدرا سرریز جمعیت مرکز فارس را در خود جای دهد که اینک مردمش آن را انباشته از مشکلات می دانند.

مشکلات تلنبار شده و لاینحل مانده شهر جدید صدرا به مثنوی هفتاد من کاغذ تبدیل شده و صدرا با وجودی که نام شهر را با خود به یدک می کشد ولی از اغلب مولفه های شهری بی بهره است.

مردم ساکن صدرا می گویند که گسترش این شهر بدون برنامه ریزی و در نظر گرفتن زیرساخت های لازم بوده و در نتیجه با رشد جمعیت مشکلات صدرا نیز افزایش یافته به گونه ای که اکنون این شهر با کوهی از مشکلات تلمبار شده مواجه است.

شروع عملیات احداث شهر صدرا در سال ۷۲ با هدف اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز کلید خورد ولی گسترش و رشد جمعیت این شهر در دهه اخیر همه را غافلگیر کرد به گونه‌ای که گفته می شود زیرساخت‌های این شهر دیگر جوابگوی جمعیت ساکن آن نیست.

جای خالی مدیریت واحد طی سه دهه

اهالی صدرا به دلیل نزدیکی به کلانشهر شیراز واینکه اکثراً در شیراز شاغل هستند توقع خدمات رسانی و امکاناتی همسطح این کلانشهر را در صدرا دارند و طی ۱۵ سال گذشته با رشد زیاد جمعیت این شهر که اکنون از بسیاری از شهرستان های فارس نیز بیشتر است اما فرمانداری و حتی بخشداری بعنوان مدیریت ارشد این شهر وجود ندارد.

بسیاری از کارشناسان مسایل شهری جمعیت صدرا را در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر تخمین می زنند و این تعداد جمعیت از بسیاری شهرستان های فارس بیشتر است و به گفته بسیاری از کارشناسان صدرا اکنون دومین شهر پرجمعیت فارس است اما با این وجود همواره دود نبود مدیریت یکپارچه شهری در صدرا به چشم ساکنان می رفت تا اینکه بالاخره استاندار فعلی با تدبیری این گره کور چند ده ساله را باز کرد.

 خبر خوب تابستانی برای اهالی صدرا
در راستای کاهش مشکلات شهروندان شهر جدید صدرا، اختیار فرماندار شیراز در رابطه با این شهر جدید به مدیرعامل شرکت عمران صدرا تفویض می شود.

محمدهادی ایمانیه در جمع نمازگزاران شهر صدرا گفت: شهر صدرا، بعد از شیراز پرجمعیت ترین شهر استان است. قبول داریم آنطور که شایسته مردم است به این شهر توجه نشده است؛ لذا وظیفه داریم برای حل مشکلات آن، همه تلاش و توان خود را به کار گیریم.استاندار فارس چند مدیریتی را یکی از زمینه های بروز مشکلات و مسائل این شهر جدید عنوان کرد و گفت: شهر صدرا، هم مدیرعامل دارد و هم شهردار؛ اما فرماندار ندارد.

وی ادامه داد: مشکلات متعددی برای شهرستان شدن صدرا وجود دارد اما وظیفه داریم نسبت به حل مشکلات مردم در شرایط فعلی اقدام کنیم؛به همین دلیل اختیار فرماندار شیراز در رابطه با شهر صدرا، به مدیرعامل این شرکت تفویض می شود.وی افزود: مقدمات و زمینه های استقرار نمایندگان ادارات در این شهر از جانب شرکت توسعه و عمران شهر صدرا مهیا شود تا از اواسط سال جاری هر اداره با اولویت دستگاه های پر مخاطب یک نماینده در این شهر داشته باشد؛ سازمان‌ها نیز برنامه‌ای با زمان بندی مشخص برای استقرار دائم ادارات خود در این شهر تدوین و ارائه دهند.

استقلال اجرایی صدرا پس از سالها انتظار

فرماندار شهرستان شیراز گفت: شهر جدید صدرا از دیرباز با معضل ۲ مدیریتی شهرداری و شرکت عمران مواجه بود و همواره این مشکل طی حدود سه دهه گذشته وجود داشت و این دو نهاد همیشه نسبت به یکدیگر ابراز گلایه می‌کردند که در امور یکدیگر دخالت می کنند و این مساله همیشه باعث خلل در امور این شهر جدید می‌شد.

لطف الله شیبانی افزود: براساس تدبیر استاندار فارس برای خروج این شهر از وضعیت مدیریت ۲ گانه اختیارات غیرامنیتی و انتظامی که قابل تفویض نیست به مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا واگذار شود.

فرماندار شیراز ادامه داد: براساس این تدبیر یک نمایندگی به مدیرعامل شرکت عمران صدرا داده شد تا مسایل اداری و اجرایی این شهر جدید پیگیری شود.

وی اضافه کرد: براساس این تدبیر مدیریت امورات اجرایی و عمرانی شهر جدید صدرا با هدف شکل گیری مدیریت واحد در این شهر جدید به مدیرعامل شرکت عمران واگذار شده است.

شیبانی تاکید کرد: شهر جدید صدرا اما از لحاظ تقسیمات کشوری همچنان زیرمجموعه شیراز و فرمانداری این شهرستان قرار دارد اما مدیریت مسایل اداری از طرف فرماندار شیراز به مدیرعامل شرکت عمران این شهر جدید تفوض شده تا موارد پیگیری شود.وی اظهار کرد: موارد و تصمیم گیری های صورت گرفته در شهر جدید صدرا باید به تائید فرماندار نیز برسد.”منبع:ایرنا”

تصمیمات بدون کارشناسی شهرداری عامل گره کور ترافیک شیراز

سالک بهانه ای برای تخریب بافت تاریخی شیراز ! خانه های بیضاوی و آهیخته ویران شدند

با عضویت در  کانالها زیر از اخبار اول فارس آگاه شوید

اشاره 1

 کانال تلگرام 

 کانال واتساپ 

در کانال ایتا

کانال سروش 

 کانال روبیکا

 کانال بله

برچسب ها:
نظرات خود را برای ما ارسال کنید

حمیدی چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

اینها‌همه وعده‌های سر خرمن است و هیچ مشکلی از شهر صدرا حل نخواهد شد فقط میخوان مردم را گول بزنند

علی یار چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

اگر حضور قوم شریف لر در شهر صدرا نبود صدرا هیچگاه صدرا نمی شد.

مریم چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶

سلام و عرض ادب.
یاد بگیریم چطور با امثال خودمون حرف بزنیم
شماهایی ک هی دهاتی و روستایی میکنین برین شعور یاد بگیرید
خب راستش اینه دهاتی هایی ک شما کوچیکشون میکنید با زحمت و تلاش به یه جایی میرسن ولی شماهایی ک شهری هستین همش با پارتی و پوله عرض کنم ک به یه جایی هم رسیدین امید وارم تو جملتون غلط املایی نداشته باشین
(ادم باشیم تا مثل ادم باهامون رفتار شه) با هرکی مثله خودش.

رضا چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

صدرا شهر بی‌آب و ادب خوش امدید

...سلام... چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

متوجه تفاوت معنای روستایی و دهاتی باشید.

سایه چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

افغانیا زود جای همتونو میگیرن یه فکری به حال بیرون کردن اینا بکنید و زیاد بهشون بها ندید از من گفتن بود

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴

ماهمه چه دهاتی چه بچه ی شهری بایدباهم یکدل وبرادرانه باهم باشیم

مدافع حق چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰

سلام .بزرگترین معضل شهرصدرا وسیله حمل و نقل است و بهترین خبری که مردم رو میتواند خوشحال کند ایجاد خط ریلی شهری دراین شهرهست ومعضل دیگه یک بازر منسجم ندارد ومعضل دیگه وجودسگهای ولگرد وخانه ای هست که مردم واقعا خیلی اذیت می شوند

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

خواهشن فکری به حال سرو سامان دادن و مدیریت برا افغانی‌ها بکنید ایران شده کابل ،تو صف نانوایی که میری نون تموم میشه بس که افغانی‌ها ۵۰ هزار تومن و ۳۰ هزارتومن نون می‌خرن گیر ما ایرانی‌ها نمیاد
والا به خدا ما هم از همین خاکیم به داد ما برسید وقتی مشکل اتوبوس رانی و حمل و نقل عمومی حل بشه مشکل مدیریت زیر ساخت و گرانی در صدرا و مهاجران افغانی حل بشه ،مسولین محترم شیراز دیگه دینی به گردن مردم شریف و زحمت کش ندارید

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

خواهشن فکری به حال سرو سامان دادن و مدیریت برا افغانی‌ها بکنید ایران شده کابل ،تو صف نانوایی که میری نون تموم میشه بس که افغانی‌ها ۵۰ هزار تومن و ۳۰ هزارتومن نون می‌خرن گیر ما ایرانی‌ها نمیاد

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

اساتید محترم
واسه تشکیل یه شهر به شهروند نیازه
اونی که شهریه که بلند نمیشه از شیراز بیاد صدرا پس باید از یه مکانی خارج از بافت شیراز بیاد پس نتیجه میگیریم و باید بگیم شهروندان صدرا نگیم ۱۰۰ درصد ۸۰ درصدشون شهرستانی هستن نه دهاتی… خیلی از دهاتها هستن از شهر سرترن خیلی از شهرا هم هستن مثل دهاتن.. واسه ساختن یه مکان خوب باید مسئولین خوبی داشت وقتی مسئول مسئولیت پذر باشه و خوب باشه و. امکانات بیاره شهروند هم به تناسب رفتار مردم کنار دستش خوب عمل میکنه…..

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۴۶

ما صدرا همه دهاتی هستیم اونی که شهری بره بیرون لطفا

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۴

آقای محمد اگر روستایی نباشه نون وبرنج و گوشت ومرغ و… گیرت نمیاد بخوریتنها چیزی که روستایی را با بقیه اقوام متمایز میکنه فرهنگشونه جنابعالی که توپایتخت فرهنگی ایران عفت کلام یاد نگرفتی معلومه که تا از خواب بیدار بشی همه جا تعطیله لا اقل حرف زدن یاد بگیری بیدار شو بیدا شو بیدار شو

یاس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۲

اینقدر پزشهر وروستا بهم ندیدن بااینهمه گرونی طولی نمیکشه میمیرید

علی چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۵

مضخرف ترین شهر

اشکان چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۳۴

.. بر شهر صدرا

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۱۶

اون آدمی که میگه من شهری هستم و شیراز شهر فرهنگ هست و…باید بدونه کسی که به دیگران توهین می‌کنه جایی توی شهر فرهنگ و ادب نداره بهتره خودش یه جایی برا رفتن پیدا کنه.

بچه ده چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۵۰

درزمان جنگ بچه عشایر وبچه دهات خودشون نشون دادند یه بچه عشایر به اندازه ۵ تا شهری میتونه هرکاری انجام بده تقدیم به شهریهاییکه میگن جلو روستایی بگیرند

قشقایی چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۲۷

این خاک متعلق به قشقایی ها هست،هیچ کس بجز قشقایی ها حق ادعا نباید داشته باشند ، ،همه شهروند هستیم ،باید کنار هم برای پیشرفت شهر تلاش بکنیم.متاسفم برای انهایی که حس نڗاد پرستی دارند.لر ،ترک ،عرب ،بلوچ ،لرد ….برادر ما هستند.

پدی چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۳۴

واقعا عالیه.آدم ها خیلی خوبی هم ساکن هستن.لایقتشون بیشتر از اینهاست

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲:۲۱

دهاتی وشهری نداره همه ماه انسان هستیم اصل ریشه واصل ونسب انسان است اگر دهاتی نبود شهری باید از گرسنگی بمیره گوشت گتدم مواد روغنی از قبیل کلزا که دانه روغنی است کنجد وتمام محصولات کشاورزی که شهری استفاده میکنه همش دسترنج کشاورز ودهاتی هست که تامین میکنه ۸۰ درصد پزشکان مهندسان اموزگاران وکیل قاضی ازهمین قشر روستایی وعشایر میباشد

ناشناس چهارشنبه , ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۵۹

من ساکن صدرا هستم ..این شهر بعلت دزدیهای بیشمار شهردارهای گذشته و شورای شهر هیچگونه امکاناتی نداره و همه چیز فوق العاده گرون هست .
فقط آب داشت که اونم جدیدا هم روز و هم شب قطع هست .لعنت به همه ی باایی ها

سعید سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱

اونایی ک ادعای شهری بودنشون میشه جدوابادشون هنوز تو دهات دارن زندگی میکنن اهای شهریا همتون یا مال کامفیروزید یا بیضا یا کلوار یا سرحد یا مهاجرین اخرهفته م ک میشه میرید خونه ننه بزرگاتون تو دهات ادعای شهری بودنتون نشه خاهشا شخصیت و فرهنگ ب شهرو دهاتی بودن و قومیت نیست

احسان سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶

همین دهاتی ها باعث بوجود امدن شهر شدن افتخار میکنیم دهاتی هستیم ، میهمان نواز ترین با گذشترین ادم ها دهاتی ها هستن جناب خودت ک بچه سانفرانسیسکو ک نیستی خودت شهر بدنیا اومدی بابا مامانت دهات

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲

همین دهاتی ها باعث بوجود امدن شهر شدن افتخار میکنیم دهاتی هستیم ، میهمان نواز ترین با گذشترین ادم ها دهاتی ها هستن جناب خودت ک بچه سانفرانسیسکو ک نیستی خودت شهر بدنیا اومدی بابا مامانت دهات

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵

من صدرا نیستم ولی شما رو بخدا این افغانی ها رو از کشور بندازین بیرون بابا خوب برن کشور خودشون هر خانواده ده تا بچه میاره چندسال دیگه کل ایران تبدیل میشه به افغانستان

شهروند سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۲

واقعا استاندار خیلی زحمت کش هستند و چه تدبیر خیلی خوبی اندیشیدند، فقط نباید چشم بخورند

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

حق باسعیده ،،مقصر مدیریت است.روستا مال روستاییان است.باید به آنها امکانات شهری بدهند تا بمانند.

پرویز سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

مگه شما نژاد پرست هستید که اینقدر شهری …روستایی …میکنید…همه خلق خدائیم…کی میخواهیم به هم احترام بگذاریم و با هم مهربون باشیم…معیار…انسان خوب بودن است

سعید سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

با سلام دوستان همگی بندگان خدا هستیم و احترام یکدیگر را نگه داریم. خوب و بد بودن به ذات آدمها هست. ایکاش میشد یک ایران متحد میشدیم و به همدیگر احترام میگذاشتیم. امیدوارم این تفرقه ها از ما دور بشه. چون بسیار هستند که از این آب گل آلود ماهی میگیرند… ممنون از همگی

مصطفی سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

قابل عزیزی که میگه دهاتی ها برگردن خونشون
اول اینکه تو که صدرا میشینی مهمان ما هستی بنده که اصالتم اینجایی هست
دوم صدرا سرریز جمعیت شیراز تو خودش جا داده پس اینم بدون اضافی شیراز بودی
سوم تو اصلا هیچ میدونی چنتا روستا به همین صدار ملحق شد و اگر دهاتی بخاد بره خونشون میشه بفرمایید کجا بره در کل آقا یا خانم محترم که پیشنهاد میدی به اون مغزت فشار بیار چاره پیدا کن

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱

یجوری نوشته خبرخوش این همه وقت گذاشتم خوندم،فکرکردم یه باغ شهری میخوادبهمون هدیه بده گوش شیطون کر

سعید سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷

همه از بی تدبیری مسئولین است من خودم هم روستایی هستم اگه مدیریت درستی بود روستایی نمیومد شهر اینقد تفاوت زندگی وتقسیم امکانات بین شهر وروستا زیاده که همه وسوسه شهر میکنن خدا لعنت کنه بانیان این همه مشکلات

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

دنیارو داره آب میبره شماها رو خواب روستایی شرف داره لطفا توهین نکنین افتخار میکنم از دیار کورش کبیر هستم واز بیکاری مجبور و آواره صدرا خدا کمکمون کنه فقط

حبیبه سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

مشکلات صدرا :
۱. رفت و امد مشکل ، خواستار مترو و اتوبوس به پایانه های نمازی و قصرالدشت
۲. جاده های خراب لطفا تعمییر شوند
۳. خواستار پمپ بنزین در فاز دو
۴. نظارت بر قیمت کالا و خوراکی
۵. سگ های ولگرد تا صب نمیزارن بخوابیم فاز دو میدان فدک کوچه غلامرضا نگهداری، حمله هم میکنن بخدا
۶. نظارت بر ساختمان هایی که مردم ان پول شارژ واریز نمیکنند و اسانسور ها قطع میشود ، و این واحد هارا اجاره روزانه میدهند
۷. سر و صدای بچه ها در کوچه ها ودر صورتی که با والدین انها صحبت میشود میگویند به شما ربطی ندارد و وقتی پلیس خبر میکنیم میگویند بچه اند شیطنت دارند در صورتی که ساعت ۳ ظهر تا ۸ شب انسان روانی میشود از سر و صدایشان

حبیب سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

بع نظرمن مشکل اصلی صدرا فقط نبود مدیریت قوی وسالمه.کسانیکه میکن دهاتی ها خراب کردن سخت دراشتباه هستن.همین کسانیکه از اطراف اومدن باعث شده تا بغچعضی ها باتصرف وفروختن اراضی اطراف شیراز.حالا خودشون را اصیل حساب کنند

حبیب سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

بع نظرمن مشکل اصلی صدرا فقط نبود مدیریت قوی وسالمه.کسانیکه میکن دهاتی ها خراب کردن این را بدونن که کل شیراز توسط اومدن همین افراد از
شهرستانها واستانهای جنوبی از زاهدان تا خوزستان ویاسوج وبوشهر ،شد شیراز وقیمتهای زمین سراز آسمون درآورد.وحالا یه عده پیلور زردچوبه وحلوا فروش که با خر میامدن توایلهای بزرگ ترک ولر،باتصرف وفروش مراتع وقلمروقشقاییها ولرها حالا برای خودشون پولدارشدن وادای شیرازی بازی درمیارن. اگه نمیدونید برید از بزرگترهاتون بپرسید

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

اگر روستایی ها اومدن شهر به دلیل خشکسالی بوده و اینکه مخارج کشاورزی بیشتر از درآمدش هست ،باز هم بخاطر بی تدبیری همین مسئولین شهری هست که روستایی مجبور میشه برای یه لقمه نون بیاد شهر

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

همه شهریت صدرا توی بلوار مولانا و بلوار دانش متمرکز شده،فاز دو هیچ امکاناتی نداره،باید به فکر فاز دو باشن که همه جمعیت برای یک خرید کوچک روزانه مجبور نشن بیان فاز یک و شلوغی و بینظمی بوجود بیاد
نبود مدرسه دولتی هم که فاجعه ست
صدرا به فضای سبز بیشتری نیاز داره

شهلا نام اور سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

والله بنظرم نود درصد مشکلات صدرا بخاطر شرکت عمران هست اگر از اول نبود صدرا وضعیتش بهتر بود همین الان در فاز ۲ صدرا هرچی زمین خوب و بر بلوار هست روی تابلو اون نوشته متعلق به عمران شهر صدراست اگر اجازه می دادن که همین زمینها تبدیل به پاساژ و پارک وبازارچه میشد مردم در عذاب نبودند.

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

با افتخار حاج قاسم سیلمانی روستا زاده بودن،دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران هم روستا زاده هستن و خیلی امثال این عزیزان روستایی هستن
شهری باشعور ،با کلاس ،با فرهنگ برات آرزوی هدایت داریم

شهروند سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

از موقعی که روستا یی ها زمین هاشون فروختند به پولدار ها که ویلا بسازند برای تابستان هاشون منظور ان قسمت اکردن به شهر رو زمین ها کشاورزی می کردن در گذشته نان حلال هم در می اوردن می خوردن نه مشکل اب خوردن داشتند نه مسکن دور بودن از حال هم خبر داشتند این کار هم زیر سر بچه های خانواده بود که وادار کردن پدر ها زمین هاشون بفروشند بیایند به قول خودشان تو شهر که امکانات بیشتری دارد نمی دانستند اگر تو روستای خوشان می ماندن جوان ها مانند گذشته کار کشاورزی داشتند باعث شدن جوان ها پدر مادر های خودشون اواره کنند داشتند چندین سال زندگی می کردن هوا سالم اب چشمه همه مواد غذایی اشان خودشان تهیه می کردن هز ینه های شهری نداشتند انها امدن شهر شهر ها رفتن زمین های انها را کردن ویلا برای خوش اب هوا بودن بدتون نیاید بگویند روستاییالان تو شهر به مشکل بر خوردید پول زمین ها هم دادید ماشین کذاشتید زیر پای خودتان فر زندان به عاقبت کار فکر نکردید حالا همش نق می زنید سر دولت که این کار نکرد یا اون کار زور تون به خودتان نرسید زمین ها تون نفروشید به دولت گیر می دهید الان به روستا ها بیشتر می رسند اگر پولی مانده بر دارید یا زمینی دارید برود رو ستا ی خو دتان از امکانات سالم رو ستا تون بهره مند شوید

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

با افتخار حاج قاسم سیلمانی روستا زاده بودن،دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران هم روستا زاده هستن و خیلی امثال این عزیزان روستایی هستن
شهری باشعور ،با کلاس ،با فرهنگ برات آرزوی هدایت داریم

مهدی سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

خفه شین … عوضی اگر کوچک ترین غلط کاری به روستایی و دهاتی کنید فقط بچه های دهات مثل… سقطتون میکنن اگر روستایی نبود همون تاحالا سقطت کرده بودین حرف دهنتون را بفهمید دهاتی صد شرف داره به شما …یی بیشعور و نفهم گم شدید مفت خورهای بی تربیت

ایران وطنم سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

یعنی خاک تو سر فرهنگ ادماهای بی شخصیت که میان تفرقه افکنی میکنند و شعور خانوادگیشون رو نشون میدن…
استان فارس استان اولین ها بوده از زمان هخامنشیان حتی قبلتر تمام قبایل اینجا زندگی میکردن که حتی حافظ و کریم خان زند به این قبایل در اشعار و سخنانشون اشاره کردن لر..ترک..عرب…همه برادر هستن
مهم شخصیت و فرهنگ و مهمتر انسانیت هست که یه عده متاسفانه ندارن
اگر ملاک رو انسانیت میزاشتن واقعا یه عده باید داخل غار زندگی میکردن که حرف از شهری بودن میزدن جای شما حتی غار هم نیس…
مایه تاسف هستین شما ننگ کل جهان هستین که باعث نژاد پرستی میشین و همه جا محکومین…

کاظم سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

سلام وخسته نباشید به تمامی نمایندگان مردم در استان فارس و درایت فرماندار محترم شیراز که قدم بزرگی برای مردم دردمند در شهر صدرا برداشتند ممنون از ساکنین شهر صدرا

........ سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

اینا یا مال یا پای کوتا بودن یا کوزه گری یادروازه شیخ علی چوپون و ده پیاله… راست میگن اونا شهری هستن تو خونه های ۴۰-۵۰متری بودن نه دهاتیا ک هیچی کم نداشتن و ندارن
بیشتر و بهتر از بعضی شهریا میخورن و میپوشن و زندگی میکنن

..‌..... سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

اقا محمد اقا محسن
زری خانم و….
شما ک ب اصطلاح شهری هستین پ چرا نتونستین تو شهر خودتون شیراز ی آلونک داشته باشین توش زندگی کنین
مجبور شدین بیاین صدرا
صدرا رو هم بذارین واسه همون دهاتیا
شما اسم شهری بودن یدک میکشین
وگرنه شعورو فرهنگ شهری ندارین

..... سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

سلام و عرض ارادت ب همه دوستان
عرض کنم ک .اگر همین دهاتی ها و روستایی ها نبودن الان ایران ایران نبود .اگر طرف پشت کوهی بوده یادت باشه کوه نوردی رو خیلی خوب بلده .حواست رو جمع کن چی میگی .

ناشناس سه شنبه , ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵

دهاتیا برن دهاتشون لطفا،،،

آخرین اخبار