خبر تازه از ماجرای واردات اولین محموله واکسن کرونا

واکسن کرونا 1

باشگاه خبرنگاران جوان: صبح امروز خبری در برخی رسانه های خارجی منتشر شد مبنی بر اینکه یک محموله واکسن‌ خریداری شده ⁧ ایران ⁩ از ⁧کره‌جنوبی ⁩ بارگیری شده و ساعتی پیش به تهران رسیده است. در این خبر قید شده بود که این واکسن، واکسن کرونا است که توسط شرکت هواپیمایی فارس ایر قشم عملیات انتقال این واکسن‌ها به کشور انجام شده است.

در همین رابطه یک منبع آگاه  اعلام کرد که این محموله واکسن آنفلوآنزا بوده و هیچ واکسن کرونایی هنوز وارد کشور نشده است.

او اظهار کرد: ظاهرا این محموله مربوط به سازمان غذا و دارو است.

همچنین پیش  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اعلام کردکه این شرکت هواپیمایی آمادگی کامل برای واردات واکسن کرونا را دارد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شرکت ایران ایر دارای یک فروند هواپیمای کارگو برای واردات واکسن کرونا است ادامه داد: شرکت هواپیمایی ایران ایر با همکاری معاونت مهندسی و تعمیرات خود قابلیت آن را دارد که هواپیما‌های مسافری خود را به هواپیمای باری برای حمل واکسن‌کرونا تبدیل کند.

او افزود: هم اکنون یک فروند هواپیمای ۷۴۷ در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای واردات این واکسن وجود دارد در صورت نیاز هم قابلیت تبدیل هواپیمای مسافری ایرباس به هواپیمایی کارگو را داریم.

جهانی بیان کرد: با وزارت بهداشت برای واردات واکسن کرونا رایزنی و جلساتی داشته ایم، اما وزارت بهداشت در مورد شرایط نگهداری و همچنین واردات این واکسن تاکنون با ما صحبتی انجام نداده اند.

براساس این گزارش امروز برخی رسانه های خارجی اعلام کردند نخستین محموله واکسن‌های کرونای خریداری شده ⁧ ایران ⁩ از ⁧ کره‌جنوبی ⁩ بارگیری شده و ساعتی پیش به تهران رسیده که شرکت هواپیمایی فارس ایر قشم عملیات انتقال این واکسن‌ها را انجام داده است. در صورتی که تمامی منابع داخلی از جمله وزارت بهداشت این موضوع را رد کرده اند.

 

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار