چاپ کد خبر: 113287
10 خرداد 1402

 خبر جدید استاندار بوشهر از ساخت و آبگیری سد دالکی دشتستان

استاندار بوشهر از آبگیری سد دالکی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: برای تسریع در تکمیل این سد یک‌ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان مصوب شده است.
به گزارش اول فارس از بوشهر، احمد محمدی‌زاده  ظهر امروز در بررسی روند اجرایی سد دالکی دشتستان با بیان اینکه اجرا طرح‌های تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعتی در استان بوشهر افزایش یافته است، اظهار داشت: در این راستا علاوه بر طرح‌های آب‌شیرین‌کن، ساخت سد در نقاط مختلف استان تسریع یافته است.

وی مجری سد دالکی را قرارگاه خاتم‌الانبیا دانست و گفت: ساخت سد دالکی تسریع یافته است و امید می‌رود بر اساس برنامه زمان‌بندی آبگیری و تکمیل شود.

سد دالکی بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به تصویب اعتبارات لازم در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان تصریح کرد: برای تسریع در تکمیل این طرح مهم و زیربنایی یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان مصوب شده که در مدت سه سال پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای تکمیل سد دالکی استفاده شده است گفت: تکمیل و افتتاح این سد تحول مهم و عظیمی در دشتستان ایجاد می‌کند.

محمدی‌زاده با بیان اینکه تکمیل سد دالکی تأثیر بسزایی در تأمین آب شرب و اراضی کشاورزی به ویژه نخیلات دارد گفت: امید می‌رود بر اساس برنامه شاهد تکمیل این پروژه راهبردی باشیم.

وی پیشرفت ۵۰ درصدی سد دالکی دشتستان خبر داد و بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، پیشرفت فیزیکی این سد حدود ۳۰ درصد بود که با تلاش انجام شده به بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

استاندار بوشهر با اظهار امیدواری در تسریع در تکمیل آن افزود: امید می‌رود تا پایان سال ۱۴۰۳ شاهد آبگیری این سد باشیم.

به گزارش اول فارس ، سد مخزنی دالکی واقع در منطقه دالکی استان بوشهر و بر روی رودخانه دالکی احداث می گردد. این سد از نوع خاکی و به ارتفاع ۱۲۰ متر است که در فاز اول این پروژه احداث فرازبند (ارتفاع ۶۰ متر و حجم خاکریزی ۵۸۰,۰۰۰ متر مکعب- کانال هدایت آب به ورودی تونلها و سامانه خروجی)، تونل های انحراف آب (به طول های ۷۳۸ و ۸۴۰ متر (به همراه شفت آبگیر و دهانه های ورودی و خروجی با پوشش بتنی)) و پل بزرگ بتنی به طول ۱۲۶ متر (شش دهانه بیست و یک متری) با عرض ۸ متر در دست احداث می باشد .

هدف از اجرای این پروژه احداث سامانه انحراف آب و تأمین آب مورد نیاز ۱۳ هزار هکتار از نخلستان های موجود دالکی، دهقاید، منطقه وحدتیه و بخش سعدآباد و بخشی از حقابه رودخانه حله می باشد .

نظرات خود را برای ما ارسال کنید

آخرین اخبار